Poll: wie o wie kan er hier alemaal een self rescue?

Rudolff
Gast
Antwoord #50 Oktober 18, 2006, 06:16:44
edit2Rapporteer  

Bij een bar met fifth begin je met alleen een stuurlijn.

?? Je kan dan toch ook prima met je 5th beginnen? Dan hangt je kite de hele tijd aan je 5th, dan heeft ie toch ook weinig kracht?
Jelle

Antwoord #51 Oktober 18, 2006, 17:18:25
edit2Rapporteer  
Nee niet de vijfde lijn gebruiken om de kite opengeklapt te houden. Neem idd een andere lijn.

Ik heb het eerst een keer geoefend. Met de vijfde. Toen ik dichtbij de kite kwam, gng hij weer vliegen. Vervelend als je dan een arm of been in de lijnen hebt.

Waarom ging hij vliegen?
Hoe dichter je bij de leading edge komt, hoe meer spanning er op de andere lijnen komt. Omdat het verschil in lijnlengte opgesoupeerd wordt in de afstand van de pumpleash tot de tip. En de vijfde lijn trekt hem dan mooi omhoog in de powerzone.
Dit was een 16 m.

Een keer op Vlieland in zware deining kostte het wel 20' om de lijnen op te rollen. Met de stroming mee was ik meer dan een km van m'n plek. Toen ik halverwege het teruglopen was, kwam een reddingsboot. Die was gebeld door iemand van het Badhuis die vond dat ik te lang in zee dreef, zo ver dat het niet meer zichtbaar was of ik dichter bij de kant kwam. De kust loopt daar een beetje rond.

Ik ben wel donateur van de KNRM. Die wordt niet door de overheid betaald.
Waarom niet?
De Arbodienst zou nooit tolereren dat mensen hun leven wagen. (Met windkracht 11 overstappen op een andere boot etc.). Dat kan alleen vrijwillig.
Jurrien

Antwoord #52 Oktober 18, 2006, 22:26:49
edit2Rapporteer  
wel eens selfresceu gedaan... gelukkig kan ik (bijna) overal lopen waar het gebeurde:D
Lex

Antwoord #53 Oktober 18, 2006, 22:33:27
edit2Rapporteer  
Oprollen 1 keer gedaan onder makkelijke omstandigheden...
Dat doe ik dus nooit meer, kost veel te veel kracht zeker in kouder water heb je die energie hard nodig.
Ik zou mijn boardje vastmaken aan mijn chickenloop en dan langs de lijn naar de vlieger zwemmen.

ja dat dacht ik dus ook al. Kan je kite geen wind vangen en je bent sneller bij je kite
wouterb

Antwoord #54 Oktober 18, 2006, 22:40:26
edit2Rapporteer  
Oprollen 1 keer gedaan onder makkelijke omstandigheden...
Dat doe ik dus nooit meer, kost veel te veel kracht zeker in kouder water heb je die energie hard nodig.
Ik zou mijn boardje vastmaken aan mijn chickenloop en dan langs de lijn naar de vlieger zwemmen.

En dan aan je voetband of aan je handle?
ik=amateur en zou zeggen voetband.
Omdat de handle echt als anker gaat fungeren en dan de zelfrescue behoorlijk vertraagt (zeker met stroming), of gaat duiken en ergens vast raakt (koraal, steen, zandbank, winkelwagen, oude fiets)

Elbuitre

Geen avatar

Antwoord #55 Oktober 20, 2006, 05:09:34
edit2Rapporteer  
 Betrapt - schuldig.  Weet in theorie wel hoe het moet, maar nog nooit echt geprobeerd. Ga dat inderdaad toch eens doen. Hoe werkt het bij een zuidelijke wind, zelfde manier, maar duurt langer voor je bij de kust komt?
Frank77

Antwoord #56 Oktober 20, 2006, 05:48:36
edit2Rapporteer  
vandaag: de bar schoot los en dus alle lijnen door elkaar (staafje om de bar te zekeren schoot weg en daardoor onverwacht uitgehaakt en dan wordt de bar aardig gelanceerd, kan ik nu zeggen) .
Met mijn bow had het geen nut om de buitenste punten te pakken, die deden niets, dus moest aan de bridles vastpakken om de kite de goede kant op te laten wijzen.

Ik kon gelukkig staan, en vrij gemakkelijk de lijn binnen halen (oprollen kon dus niet omdat de bar ergens 20 meter verderop lag: leash zat aan 1 powerlijn, dus de bar schiet dan weg en de kite hangt dan aan 1 lijn)

Kost toch meer tijd dan je denkt om dan naar de kant te komen. Het was gelukkig warm vandaag
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.