Om veilig en verantwoord zelfstandig te kiten zal je eerst aardig wat kennis moeten opdoen over alle do's en don'ts en het waarom of waarom juist niet. Wat betreft de vaardigheid van het kiten zelf is dit afhankelijk van je aanleg. Naarmate je wat meer kite- en boardervaring krijgt zal je ook beter leren inschatten van potentiele gevaarlijke situaties, maar vooral ook je eigen grenzen leren kennen.
Dit alles bij elkaar leer je niet in een paar dagen of weken, maar is een proces waarbij je in elke kitesessie weer nieuwe ervaring op doet.
Vergeet niet dat kiteboarden meer inhoud dan alleen de vaardigheid van het kiten zelf.
Het zou wel handig zijn als je wat kitemaatjes met aardig wat ervaring kent die je hierin willen helpen.
Suc6
ja ik doe mijn best om meer van de veiligheidspunten te leren, daarom ben ik eigelijk op dit forum. Ik wilde namelijk al voordat ik ging lessen al het 1 en ander van het kiten weten.
Ik heb jammer genoeg nog geen kitemaatjes omdat dit mijn eerste keer was dat ik het ging proberen. Wel heb ik vernomen dat veel van de instructeurs hier in de buurt van Rijen wonen, 3 om precies te zijn. Aardige mensen met natuurlijk genoeg ervaring, toch moet ik dan hiermee meer in contact komen. Dus na de volgende les hoop ik dan ook dit probleem op te lossen. Want ik weet dat deze les alleen niet genoeg was, ik heb immers nog niet het gevoel dat ik de kracht van de kite 100% kan beheersen bijvoorbeeld. De volgende les kan helaas pas in April weer, eerder geven ze namelijk geen lessen. In de tussentijd hoop ik nog veel op dit forum te leren. (grinnik_kitesmiley)

Ik denk dat het toch veilig is om te zeggen dat Nederland er weer een enthousiaste kiter bijheeft
@marjoleintje: ik denk dat ik zo snel op mijn board kwam omdat ik in het verleden veel geskateboard /geskimboard heb en nog wel eens op een windsurfplank heb gestaan (shame_kitesmiley)