Ik heb zelf dus twee Speed's, een 10 en een 13. Zeker geen kite voor de beginner, maar ik kan er redelijkg goed mee overweg. Relauchen gaat me redelijk goed af op het strand, maar op het water.....dat is een heel ander verhaal.
Wat is het probleem ? Je trekt de stuurlijnen aan; kite vliegt achteruit omhoog; Laat 1 stuur lijn los en hij hangt weer... oke je sult wat downwind gaan, maar met het boardje aan je voeten moet je toch behoorlijk wat weerstand kunnen bieden...
Ja, de Pulse en de PIII zijn weer beter, maar dat wil toch niet zeggen dat de safety's van de Speed's achterhaald zijn en dus niet goed zijn?
De Saftey's zijn zkr nog goed, menig tube kan er nog van leren, alleen dan moet je ze wel goed gebruiken... Want een speed @ Safety heeft door zijn spanwijdte nog behoorlijk wat restpull... Evt zou je een FDS-kit kunen kopen, als je dan je kite released heb je bijna geen restpull mee (ik kan mijn PIII @ FDS met mijn pink houden...)
De Speed's ga ik voorlopig wel gebruiken om het kitesurfen goed te leren. Moet niet gaan overstappen op een andere kite (wat mij geadviseerd is), want dan moet ik weer eerst een kite goed leren kennen en maak ik het leerproces alleen maar onnodig lang. Goed advies!
Met een speed is naar mijn id prima te leren kitesurfen, vond het makkelijker met mijn speed 10 dan mijn PIII 10 de eerste keren, dit omdat de speed een voorspelbaardere druk geeft en minder snel is...
Afgelopen zondag heb ik wel een vervelende ervaring gehad (zie het forum: Afgelopen zondag een hard lesje geleerd) en dacht toen of ik niet een verkeerde kite gebruik om het te leren en misschien wel beter af ben met een tube zoals bv de Ozone Instinct [....] Flysurfer heeft een aantal grote voordelen tov een tubekite. Daar ben ik wel achter.
Zoals in dat topic ook wat was aangegeven; Idd een vervelende ervaring, maar wat altijd belangrijk is niet in paniek raken; Daarnaast is het ook makkelijker om de kiten in de lucht te houden, dit voorkomt dat je tijdens het zwemen een anker meeneemt en je kunt dan gaan bodydraggen wat veel minder vermoeiend is...