Ozone Instinct of Flysurfer Speed?

Nick_66
Gast
Oktober 24, 2006, 05:43:52
edit2Rapporteer  
Ik ben erg benieuwd naar de meningen van jullie voor welke kite je zou kiezen als je moest kiezen tussen een Ozone Instinct of Flysurfer Speed.

De Ozone is natuurlijk een tubekite, de Flysurfer een closed foil. Welke kite is veiliger wat betreft de safety's en welke is het stabielst?

Welke kite is het meest geschikt om het kitesurfen te leren?
kiteboy
Gast
Antwoord #1 Oktober 24, 2006, 06:02:50
edit2Rapporteer  
Ik heb alleen flysrufer speed gevlogen de 13m2. Ik kan er over zeggen dat die niet echt stabiel wel veel hangtime en lift maar is niet echt geschikt voor beginners. En heeft niet zo veel depower als instinct.
Henning

Antwoord #2 Oktober 24, 2006, 06:23:58
edit2Rapporteer  
Nick: als je voor Saftey gaat zou ik de Pulse / PIII zkr meenemen... Die saftey's zijn weer een stuk beter als de speed... en de Pulse is ook nog eens extreem stabiel + enorme depower (PIII ook maar die is toch wat radicaler...)
Joris

Antwoord #3 Oktober 24, 2006, 06:44:22
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het niet echt een goeie vergelijking aangezien de speed alweer een generatie ouder is.
Heb geen ervaring met die ozone, maar kwa depower en safety is ie misschien wat beter. Als je hem met een pulse of p3 vergelijkt ga ik uiteraard voor de laatste
Tukker

Antwoord #4 Oktober 24, 2006, 16:07:39
edit2Rapporteer  
De Ozone is TOP....mag je niet in 1 adem noemen met de matraskites(ook goed, maar heel ander concept). Tegenhanger is mogelijk de North Rebel.
Joris

Antwoord #5 Oktober 24, 2006, 16:50:18
edit2Rapporteer  
De Ozone is TOP....mag je niet in 1 adem noemen met de matraskites(ook goed, maar heel ander coept). Tegenhanger is mogelijk de North Rebel.

schater
Henning

Antwoord #6 Oktober 24, 2006, 17:24:23
edit2Rapporteer  
Pers. ben ik andersom van menig Wink
Nick_66
Gast
Antwoord #7 Oktober 24, 2006, 18:11:41
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf dus twee Speed's, een 10 en een 13. Zeker geen kite voor de beginner, maar ik kan er redelijkg goed mee overweg. Relauchen gaat me redelijk goed af op het strand, maar op het water.....dat is een heel ander verhaal.

Ja, de Pulse en de PIII zijn weer beter, maar dat wil toch niet zeggen dat de safety's van de Speed's achterhaald zijn en dus niet goed zijn?

De Speed's ga ik voorlopig wel gebruiken om het kitesurfen goed te leren. Moet niet gaan overstappen op een andere kite (wat mij geadviseerd is), want dan moet ik weer eerst een kite goed leren kennen en maak ik het leerproces alleen maar onnodig lang. Goed advies!

Afgelopen zondag heb ik wel een vervelende ervaring gehad (zie het forum: Afgelopen zondag een hard lesje geleerd) en dacht toen of ik niet een verkeerde kite gebruik om het te leren en misschien wel beter af ben met een tube zoals bv de Ozone Instinct. Het zijn idd twee totaal verschillende kites en niet met elkaar te vergelijken. Flysurfer heeft een aantal grote voordelen tov een tubekite. Daar ben ik wel achter.

Joris

Antwoord #8 Oktober 24, 2006, 18:18:18
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf nooit echt met de speed gevaren op een paar keer proberen na, dus ik heb niet veel ervaring met het relaunchen. Met pijn Psycho1 (nog een stuk ouder) had ik in het princiepe nooit echt een probleem (op een enkele keer na als er een tip door de toming heen slaat).

Als je voor veiligheid wil gaan kan je eventueel een FDS upgrade aanschaffen, dan heb je de zelfde safety als op een Pulse/P3. Ik weet echter niet hoe goed dat werkt op een speed. Op www.foilzone.com is er wel het een en ander over te vinden.

Wanneer heb je moeite met het herstarten van je speed? Als hij gewoon op zen LE ligt of wat? Waarschijnlijk moet je het gewoon een paar keer op het water oefenen want volgens mij is hij best goed te herstarten (zeker voor zon aspect ratio).
Thetheo

Geen avatar

Antwoord #9 Oktober 24, 2006, 18:41:25
edit2Rapporteer  
de herstartbaarheid van de Ozone laat ook te wensen over ivm de vijfde lijn dus daar zou ik ook niiet zomaar voor gaan.,...2e generatie bows zouden beter moeten zijn b.v. Switchblade 2
Henning

Antwoord #10 Oktober 24, 2006, 19:12:34
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf dus twee Speed's, een 10 en een 13. Zeker geen kite voor de beginner, maar ik kan er redelijkg goed mee overweg. Relauchen gaat me redelijk goed af op het strand, maar op het water.....dat is een heel ander verhaal.

Wat is het probleem ? Je trekt de stuurlijnen aan; kite vliegt achteruit omhoog; Laat 1 stuur lijn los en hij hangt weer... oke je sult wat downwind gaan, maar met het  boardje aan je voeten moet je toch behoorlijk wat weerstand kunnen bieden...

Citaat
Ja, de Pulse en de PIII zijn weer beter, maar dat wil toch niet zeggen dat de safety's van de Speed's achterhaald zijn en dus niet goed zijn?

De Saftey's zijn zkr nog goed, menig tube kan er nog van leren, alleen dan moet je ze wel goed gebruiken... Want een speed @ Safety heeft door zijn spanwijdte nog behoorlijk wat restpull... Evt zou je een FDS-kit kunen kopen, als je dan je kite released heb je bijna geen restpull mee (ik kan mijn PIII @ FDS met mijn pink houden...)

Citaat
De Speed's ga ik voorlopig wel gebruiken om het kitesurfen goed te leren. Moet niet gaan overstappen op een andere kite (wat mij geadviseerd is), want dan moet ik weer eerst een kite goed leren kennen en maak ik het leerproces alleen maar onnodig lang. Goed advies!

Met een speed is naar mijn id prima te leren kitesurfen, vond het makkelijker met mijn speed 10 dan mijn PIII 10 de eerste keren, dit omdat de speed een voorspelbaardere druk geeft en minder snel is...

Citaat
Afgelopen zondag heb ik wel een vervelende ervaring gehad (zie het forum: Afgelopen zondag een hard lesje geleerd) en dacht toen of ik niet een verkeerde kite gebruik om het te leren en misschien wel beter af ben met een tube zoals bv de Ozone Instinct [....] Flysurfer heeft een aantal grote voordelen tov een tubekite. Daar ben ik wel achter.

Zoals in dat topic ook wat was aangegeven; Idd een vervelende ervaring, maar wat altijd belangrijk is niet in paniek raken; Daarnaast is het ook makkelijker om de kiten in de lucht te houden, dit voorkomt dat je tijdens het zwemen een anker meeneemt en je kunt dan gaan bodydraggen wat veel minder vermoeiend is...

Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #11 Oktober 24, 2006, 21:29:57
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een instinct 13, De herstartbaarheid is mss niet super maar er moet ook voldoende wind zijn. En de kite is echt superstabiel dus je moet al heel wat doen om hem te crashen! (zelf nog niet voorgehad). Een fs is dan weer makkelijker te herstarten.(heb ook 'n PS I 6.5)

Probeer het eens met een andere kite ofzo en zie dan wat je bevindingen zijn.

De safety van de instinct is super, gewoon de bar loslaten en de vlieger vliegt langs de zijkant van het windvenster naar beneden zonder kracht. Of je hebt een 5-th line safety. Maar ik vind de safety van een FS ook super, vlieger valt met zijn TE op de grond/water en wacht tot je hem wilt herstarten.

Gewoon eens proberen!

suc6!
larssmits
Gast
Antwoord #12 Oktober 24, 2006, 22:57:21
edit2Rapporteer  
Ik heb ze allebij getest. En zou voor de speed gaan  ThumpsUp

en als je toch over wilt stappen dan pulse! daar is de safety beter van, heeft niet zoveel rest pull als speed.
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #13 Oktober 24, 2006, 23:07:14
edit2Rapporteer  
Ik heb ze allebij getest. En zou voor de speed gaan ThumpsUp

en als je toch over wilt stappen dan pulse! daar is de safety beter van, heeft niet zoveel rest pull als speed.

Een 7 meter testen in 20 knopen en dan een negatieve mening geven Huh

Lars, test de instinct eens in een deftige wind en je zult wel iets anders zeggen (hangloose_kitesmiley)

Vergeet niet dat de instinct eigenlijk een beginnerkite is en de speed voor de meer gevorderde
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.