FLOF
|
Elke zeilwinkel wel. Elk kustdorp heeft zo'n winkel. Flair kost zo'n 10 a 15 eu.
|
|
|
Aurel
|
Bij watersport scheveningen hebben ze flares, 14,95€ kosten ze geloof ik.
|
|
|
big_ben_lair
|
je moet zo'n reddings beacon mee nemen als je op zeker wil spelen, zend een radio signaal uit als je hem aanzet.
|
|
|
Vinni
|
Wat is een flair?
|
|
|
T]-[0/\/\@S
|
een flair is zon vuurballen schieter (hangloose_kitesmiley) is niet het beste dat er is , als het niet gezien word ben je mooi de L*L
|
|
|
Idefixe
|
een flair is een pyro-technisch reddingsmiddel. Zeg maar "een fakkel" . Na ontsteking krijg je een witte of rode felle vlam die kilometers verderop te zien is. Witte flairs zie je 's nachts beter, rode flairs vallen (overdag) tussen brekende golven meer op. Je hebt ze ook in een soort van vuurpijl voor een grotere afstand. Nadeel van een vuurpijl: "tis maar een kort moment.
|
|
|
Vinni
|
Oke, bedankt!
|
|
|
Morres
|
is het niet flare....
|
|
|
Idefixe
|
Yep, flair is wat anders (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Lex
|
bedankt voor de reacties! En kan je die fluitjes ook bij een watersportwinkel kopen? Aangezien ik alleen op oostvoorne kite lijken me flares een beetje overbodig... en je hebt daar geen golven waar tussen je neit te zien bent.
|
|
|
Joris
|
Hm ik heb er ook over nagedacht flares mee te nemen, maar waar laat je die (zonder zwemvest).
|
|
|
Henning
|
Hm ik heb er ook over nagedacht flares mee te nemen, maar waar laat je die (zonder zwemvest).
een band / koker waar die flare in past @ Harnass naaien ofzo (mja.. beetje lastig @ een schuimharnass... lijmen misschine)
|
|
|
Jelle
|
Ik heb een flare op m'n impactvest genaaid. Is best groot, 20 cm. ruimte. Van Noord watersport ofzo in Haarlem. Het heet dan handrooksignaal oranje. Hij maakt een enorme oranje rookwolk. Lichtkogels vuurpijlen e.d. zijn voor 's nachts.
|
|
|
Lex
|
niemand die fluitjes weet?
|
|
|
kentyman
|
tis inderdaad "flare" en niet "flair"... en vergeet je lijnen-mesje niet!
|
|
|
Lex
|
lijnen mesje zit al in mij trapeze, nu alleen nog een fluitje
|
|
|
Coen2000
|
ben je van plan een overtocht naar engeland te maken dan, dat je al die shit nodig hebt
|
|
|
Lex
|
ja
|
|
|
big_ben_lair
|
passen jullie wel op dat je geen gat schiet in je kite met al die flares?
|
|
|
Lex
|
flare's schieten niet, maar zijn dezelfde diingen als die voetbalsupporters welis hebben. van die fonteinen met dat hele felle licht
|
|
|
|