Verrassing!!

Buur

Antwoord #25 November 08, 2006, 00:10:38
edit2Rapporteer  
hahaha dat wil je niet weten hahah als ik als grote kite een 13 vaar dan heb in niet het gewicht dat ik een 15 nodig heb, dat zorgt er voor dat ik gemiddeld 2 meter kleiner vaar dan mijn maatjes
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #26 November 08, 2006, 00:44:15
edit2Rapporteer  
Ik vaar die 15 vanaf 10 knopen. Geen probleem...
svenpronk

Antwoord #27 November 08, 2006, 04:41:26
edit2Rapporteer  
Buur dat wil ik wel weten! en flygirl hoeveel weeg jij dan?
En als die 15 pas zo laat begint moet deze terug naar F-one denk ik want dat ding begint echt niet eerder dan 16, 17 knopen.

En Stien dit ligt niet aan mij ik vaar met allerlei kites zo weg maar die 15 had gewoon geen power.

Nog een vraag een vriend van mij vaart met de Tribal 13 en als hij hard instuurd gaat een van de tips hevig heen en weer. Hij heeft ook verschillende keren meegemaakt dat de kite tijdens het hard insturen zo hevig heen en weer ging dat deze in elkaar klapte en als een propje op het water viel, is volgens mij een bekend probleem zie deze topic: http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2331568&highlight=tribal

Le heeft hij heel hard opgepompt maar dit hielp niet het probleem blijft is dit een fabrieksfout? valt dit onder garantie??
Harm

Antwoord #28 November 08, 2006, 05:13:08
edit2Rapporteer  
Morgen te testen op Neeltje jans Tribal 2007!!!
zie ook de andere post!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #29 November 08, 2006, 05:27:31
edit2Rapporteer  
Oke dit is de shit waar we het over hebben  InLove
Die zwarte ziet er onwijs uit  ThumpsUp
Ben erg benieuwd naar de low-end en snelheid van de 15m2...
Kan helaas morgen niet maar hoor graag van jullie  ThumpsUp
mazzomrx

Antwoord #30 November 08, 2006, 14:41:37
edit2Rapporteer  
@ Sven ;

...ok....heb ff die link gelezen. Volgens vraagt hij hulp bij de afstellingen.....Misschien wilt dat ook helpen om het een en ander waar jij aan refereert verhelpen.

Tijdens het hard insturen in elkaar klappen van de kite???

De enige mogelijkheid om er achter te komen is de 2nd Edition te gaan testen en dan met de riders/shop ff bespreken want zo op papier is het echt een vaag/raar verhaal.

Buur

Antwoord #31 November 08, 2006, 16:11:52
edit2Rapporteer  
Ik weeg een kilotje of 64 ofzo
Ik denk dat je een keer live moet laten zien wat je bedoelt. want ik kan al mijn kites snoeihard insturten en deze maken dan een nette loop, in elkaar klappen zegt me niets.
Ik weet dat de 15(06) niet zo heel snel te varen is als op de tas staat. maar met 16 kn moet je hem echt kunnnen varen.
Waar vaar je het meeste, want als ik dan een keertje in de buurt bent dan laat ik het ff weten, kijken we er naar. zeker ook naar inklappende kites.   
(HJ) MINI-ME

Antwoord #32 November 08, 2006, 18:52:40
edit2Rapporteer  
Moet je bij alle modellen de opgegeven knp dan met een korrel zout nemen of is dat alleen bij de 15m2 het geval... Ik weeg 90 kg kan ik dan beter:

A. stoppen met kiten  schater
B. Tribel 15m2 varen als low-end monster
C. vanaf 12 knp de 13m2 varen als low-end monster
D. helemaal geen Tribel varen met 12 knp
Jappy

Antwoord #33 November 08, 2006, 18:56:00
edit2Rapporteer  
De aangegeven knp op de kite moet je zeker met een korreltje zout nemen, is namelijk een bereik gemeten op een gemiddeld gewicht van ongeveer 70kg.
Aangezien jij 90kg weegt kan je er van uit gaan dat je niet zo vroeg kan varen als op de kite staat...lijkt me trouwens ook erg logisch.
buur@work
Gast
Antwoord #34 November 08, 2006, 19:42:34
edit2Rapporteer  
Voor jou 90 kilo is de 15 wel de beste maat, ik vaar altijd met jappy en als hij met 15 aan het varen is dan vaar ik met mijn 13, maar hij vaart wel net iest eerder.
Als je mij een board van 190 geeft dan kan ik met een stady 9-10 met een 15 denk ik wel varen, maar ja of het fijn is weet ik niet  
Hoop van Harm te horen of de low-end  beter is maar neem aan van wel  want hij gaat er mee varen vandaag
mazzomrx

Antwoord #35 November 08, 2006, 21:52:21
edit2Rapporteer  
VD Berg ; is errug tevreden!!

Ik ben ook benieuwd naar het testverslagje van Harm..

mazzomrx

Antwoord #36 November 08, 2006, 21:53:07
edit2Rapporteer  
Oh ja......
 ListenToMe hoogst waarschijnlijk dit weekend te testen in Hoek van Holland!!!
mijngatindelucht

Antwoord #37 November 08, 2006, 22:38:33
edit2Rapporteer  
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAA

...kan nie wachten om te testen! Gelukkig bijna winter gheghe weinig mensjes op het water! En krijgt het al warm als je naar die kite kijkt!

Als ze nog beter varen als de eerste...! Die was wel even wennen. Reageerde iets later dan je stuurde. Maar de snelheid van die kleine maten en de hangtime van de grote incombo met de veiligheid...pff voor mij nu echt niks anders meer.

Wanneer komen ze in de winkels?!

buur@work
Gast
Antwoord #38 November 08, 2006, 22:52:29
edit2Rapporteer  
ssst mazzomrx anders moeten we ze delen met andere haha
(HJ) MINI-ME

Antwoord #39 November 09, 2006, 00:05:51
edit2Rapporteer  
Voor jou 90 kilo is de 15 wel de beste maat, ik vaar altijd met jappy en als hij met 15 aan het varen is dan vaar ik met mijn 13, maar hij vaart wel net iest eerder.
Als je mij een board van 190 geeft dan kan ik met een stady 9-10 met een 15 denk ik wel varen, maar ja of het fijn is weet ik niet 
Hoop van Harm te horen of de low-end beter is maar neem aan van wel want hij gaat er mee varen vandaag

Dat snap ik.... het is gebaseerd op 70/80 kg maar had gehoord dat de 15m2 erg slecht was met low-end. Dus ook slecht voor een rijder in de 70/90 catogorie...

Hoe zwaar is Jaap en met hoeveel knopen en welk board kan hij hoogte varen...

Thx
Jappy

Antwoord #40 November 09, 2006, 00:21:15
edit2Rapporteer  
ff iets uit de wereld helpen...Jappy staat gelijk aan Jasper en geen Jaap. Om een of andere reden noemt iedereen me hier Jaap ofzo.... schater schater

Ik weeg rond de 80kg en vaar met een Demon 125.
Eigenlijk let ik nooit echt op hoeveel knopen wind er precies staat (geen windmeter ofzo), maar heb wel een aantal keer met 15knopen gevaren.
Ik heb ook nog een M5 16m liggen, maar kan eerder met de Tribal 15m varen.
Buur

Antwoord #41 November 09, 2006, 16:55:57
edit2Rapporteer  
Maar als ik binnen kort de 06 en 07 naast elkaar leg en ga varen, dan weten we direct of de lowend beter is. helaas gaat dat komend weekend niet lukken enkel de hi-end  denk ik. maar als het is getest dan laat ik het hier weten. Ik zal ook ff kijken hoe dat inklappen kan gebeuren...
Buur

Antwoord #42 November 12, 2006, 19:36:40
edit2Rapporteer  
Heb de tribalII kunnen tetsen op HvH op het water, betreft de 11 meter.
Ik had zelf mijn Impact 9 opgepomt omdat het wel lekker door aan het blazen was.
Toen heb ik eerst ff de 11 gepakt. Met wat kleine moeite de waterlijn berijkt, met een bijna volledig gede-powerde kite, bij het water de strap iets losser, en toen varen met dat ding.
Ik vond de kite lekker sturen, en snel reageren, ook met de strap voor meer dan de helft dicht. Bij mijn impacts reageerde de kite dan minder snel en schommelde meer. Na een stukje opsteken was het mijn eerste vlucht, deze was goed te timen, en voor ik het door had hing ik in de lucht. Niet hoog maar heel rustig en gecontroleerd, de landing kwam later dan verwacht en was ook rustig.
Toen snel weer terug naar de kant, om iets minder grote golven op te zoeken. Daar snelheid gemaakt en een sprong ingezet. Met een leuke gang de lucht in en daar hing ik dan, rustig zwevend naar beneden, door de rust goed kunnen timen om de kite in te sturen en na een mooie landing voer ik zo weer door. zo ging het nog een aantal keer.
Ik ben ook een keer dik gespoeld door een grote golf en zat er 10 sec in/onder, met de kite op 11 uur, maar wonderboven wonder toen ik boven kwam stond mijn kiteje er heel mooi bij, en wachte daar tot dat ik weer verder wilde/kon... het stop&go werkte dus naar behoren.
Na nog een aantal keren heen en weer met wat airtime, de kite aan een ander gegeven en zelf met mijn 9 Impact verder gevaren.

Meer naar het einde van de dag nog wat foto's gemaakt van mensen die de tribal aan de tand voelde.

www.my4s.nl/kitesite

(HJ) MINI-ME

Antwoord #43 November 12, 2006, 23:14:32
edit2Rapporteer  
BRAM is lekker bezig  schater Ik voel weer een nieuw board aan komen  ThumpsUp Na het insturen van deze pics  (grinnik_kitesmiley)
Jappy

Antwoord #44 November 14, 2006, 02:19:35
edit2Rapporteer  
Heb ook de Tribal2 11m gevaren en...damn wat een kite.

Ik ben ongeveer 80kg en voer op mijn Demon2006 125

Ten opzichte van de 2006 is de depower nog meer verbeterd (heb zaterdag met de strap bijna helemaal open gevaren).
De snelheid is nu ook wat hoger, maar nog steeds binnen de perken.
De hangtime, tja, die is echt veel beter. Ik pakte even een golfje en hing meteen lekker stabiel in de lucht...trok mijn bar helemaal aan en vloog meteen een paar meter hoger...kite bleef stabiel hangen om vervolgens heel smooth naar beneden te komen.
Bardruk is lager dan de 2006 (is idd ff wennen),maar je voelt erg duidelijk de positie van je kite.

Stop&go is nu nog beter. Als je de bar los laat blijft de kite eerst rustig op zijn plek om vervolgens heel rustig naar het eind van het windraam en naar beneden te zakken.

Afwerking is, zoals ik gewend ben van F.one, zeer goed.

Ben wel een aantal keren zeer hard gespoeld door de hoge golven...
Youri, nog bedankt voor het terug brengen van mijn boardje ThumpsUp
Nicolas

Antwoord #45 November 14, 2006, 02:23:15
edit2Rapporteer  
Heb hem niet gezien in het echt maar vind de vorige design op het eerste gezicht beter, ze hadden beter die F F-one gelaten eerlijk gezegd. Maarja, blijft mooi want de vorige design was a top Smiley
Buur

Antwoord #46 November 14, 2006, 03:01:46
edit2Rapporteer  
Ja... omdat F-one vorrigjaar 10 jaar bestaan vierde, hebben ze maar een nieuw logo er tegenaangegooit. Ik hoop dat ze daar de eerste 10 jaar op blijven.
Maar ik vind het geen lelijk logo. 
Nicolas

Antwoord #47 November 14, 2006, 04:21:09
edit2Rapporteer  
ahzo, hmm de -one had er wel bij gemogen vond ik beter Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.