milamber
|
Heb er zelf niet mee gevaren, maar wou dezelfde vergelijking weten. Bij Van den Berg in Hoorn kunnen ze je prima advies geven, die hebben met beide gevaren. ZIj waren meer te spreken over de Rebel vanwege het directere gevoel...Maar ja, zelf testen blijft het beste he!
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Beetje off-topic (grinnik_kitesmiley) MAAR hoor waanzinnige berichten over de Hyper van RRD
|
|
|
Appie uit Ameland
|
hier bij mij varen ze ook met een rebel wel een lekkere kite zeggen ze maar het water starten gaat wel wat moeilijker.
je moet de kite met de stuurlijnen naar de hoek toe laten drijven 5e lijndeed bij waterstart zijn werk niet goed vond ik maar ze moesten hem ook nog effe uitvogelen hoe het werkte
|
|
|
Flag
|
Dat die van ander en lichter materiaal is gebouwd is echt onzin... Ik ben 2 maanden terug in Rosas geweest met het North Young blood camp, en daar waren ook de designers die uitleg kwamen geven over de materialen en dergelijke... En al de kites werden uit dezelfde materialen vervaardigd...
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
In de kiteboarding.de van augustus staat een test van zowel de Rebel als de Slingshot link. Wat jij vermoed komt daaruit naar voren, Rebel heeft ietsje meer performance. Alleen hebben ze de link alleen in 4-lijns uitvoering getest, beetje jammer.
Overigens geven ze wel bij alle nieuwe 2007 SLE's op dat de 4 lijners niet geheel drukloos zijn wanneer je de safety trekt. Viel me zondag op Oostvoorne op hoeveel van die BOW's in een spiraal naar beneden gaan wanneer de safety getrokken wordt. Hoe herstart je dat van het water?
Ben zelf ook erg benieuwd naar varen met de North Rebel, of de SS Link (maar wel met 5 lijnen dan)
|
|
|
michiel v geel
|
ik heb de link 12m met bijde manieren gevaren nou ik het zelf gewoon een klerehekel aan bowkites maar hoopte dat dat met de 4lijns setup van de link beter zou zijn maar dat was niks het is gewoon een klere kite hij is niet direct en erg traag van wat ik er van zou verwachten en het aan/uit gevoel was zeer goed te merken helaas....
5lijns is het al een stuk beter hij stond redelijk stabiel in de lucht voor de netaan offshore condities van gister hij word er alleen niet directer of sneller van
lift en hangtime kan ik niks over zeggen
hij ziet er leuk uit koop um maar en zet em in een vitrine hij ziet goed uit maar vliegd voor geen meter
|
|
|
amorw
|
Herstart:
Ik vindt inderdaad ook dat het herstarten met vijfde lijn beter zou moeten zijn. Of het technisch beter kan spreek ik me hier niet over uit. Je moet de vijde lijn vrij ver intrekken om de vlieger snel een kant te kunnen laten kiezen. Ik bedoel hiermee dat je moet overpakken (of de lijn tussen je tanden klemmen), om de kite genoeg te laten kanten. Ik moet mischien nog eens proberen de lijn boven de bar te grijpen en daar op te spannen, ik trek namelijk steeds aan het stukje onder de bar. mischien is dat een oplossing?
Low end: Ik heb nog steeds de indruk dat mn globerider lift vroeger vertrok, vooral dankzij zn snelheid bij het reageren op stuurimpulsen. Alhoewel dit weekend veel bijgebracht heeft op het vlak van ervaring met deze kite, en ik hoop nog meer ervaring op te doen naar low end toe. high end ken ik al wel, denk ik.
|
|
|
SjaarD
|
Wat betreft dat herstarten: Bij mij werkt de normale manier prima hoor! Ik kan zelfs gewoon mn board aanhouden. Je pakt dus ff de 5e lijn vast (inderdaad BOVEN de bar). Die trek je goed aan met 1 hand zodat de kite kantelt. Je houdt de 5e lijn vast (tussen je tanden?! ik heb geen vrienden die tandarts zijn met je ene hand en de andere hand gebruik je om de kite naar 1 kant te sturen. Binnen 10 seconden weer airborn! Makkelijker kan niet! Ik heb die andere methode heel ff geprobeerd, maar dit ging niet meteen en de oude manier wel dus ik doe het gewoon zo..... Verder isset een topkite!
|
|
|
Sidney
Geen avatar
|
ben beginnent kiter,
was vorn plan om een vegas te kopen , maar in kitesurfmagazine zeggen ze dat je de rebel kunt vergelijken met de vegas of rhino.
dus volgens hun zou je net zo goed een rebel kunt kopen in plaats van een vegas.
weet hier iemand meer over????
|
|
|
Marijn alias Vos
|
Herstart:
Ik vindt inderdaad ook dat het herstarten met vijfde lijn beter zou moeten zijn. Of het technisch beter kan spreek ik me hier niet over uit. Je moet de vijde lijn vrij ver intrekken om de vlieger snel een kant te kunnen laten kiezen. Ik bedoel hiermee dat je moet overpakken (of de lijn tussen je tanden klemmen), om de kite genoeg te laten kanten. Ik moet mischien nog eens proberen de lijn boven de bar te grijpen en daar op te spannen, ik trek namelijk steeds aan het stukje onder de bar. mischien is dat een oplossing?
Low end: Ik heb nog steeds de indruk dat mn globerider lift vroeger vertrok, vooral dankzij zn snelheid bij het reageren op stuurimpulsen. Alhoewel dit weekend veel bijgebracht heeft op het vlak van ervaring met deze kite, en ik hoop nog meer ervaring op te doen naar low end toe. high end ken ik al wel, denk ik.
Zou voor het herstarten van de Rebel niet eens die 5de lijn gebruiken. Als je zoals eerder beschreven 1 stuurlijn iets intrekt gaat ie vanzelf al naar een hoek van het wind raam. En iedereen die problemen heeft met het herstarten vaart volgens mij gewoon met te weinig wind.
|
|
|
Nino
|
Ik vraag me überhaupt af wat dan nog het voordeel is van een Rebel tov een Vegas. Ik vind de 2005 al super varen, maar de 2006 schijnt qua bereik nog beter te zijn. Lijkt me na bovenstaande verhalen dan toch fijner dan een bow.. Zou North gezwicht zijn onder de druk van markt (iedereen een bow, wij ook een bow).
greetz.
|
|
|
Kitemax
Gast
|
>>1) in het laatste kitesurfmagazine staat geschreven dat de rebel in vergelijking met de rhino >>en de vegas lichter en eenvoudiger gebouwd is, dit om een aantrekkelijke prijs/kwaliteit >>verhouding te krijgen. >>Kan een Rebel eigenaar wat vertellen over de kwaliteit van de kite?
Ik heb net een 14 meter gekocht; bij kwaliteit - een subjectief begrip - let ik o.a. op de volgende punten:
stabiliteit afwerking/duurzaamheid veiligheid, jumpgemak inruilwaarde reactiesnelheid/draaien
De rebel scoort voor mij gemiddeld een 8 over deze punten.
>>2) heeft iemand een 9m2 / 14m2 set? Ik ben zelf 90kg en vaar een 134cm/38cm boardje. >>Wat zal de lowend zijn van de 14m2 en wat de high end van de 9m2? Sluiten de kites goed >>op elkaar aan?
Ik weeg zelf rond de 85 kilo, heb nu 2 sessie gevaren van 10 tot 14 knopen en tussen 14 en 18 knopen met een 135x47 board. Onder de 10 knopen kon ik alleen nog wat downwind gaan, onder de 10 knopen moet je sowieso niet meer kiten vind ik. Ik heb een 9m meter van een ander merk, die ik lekker kan varen vanaf 17 knopen. Ik had op de 14Rebel bij 18 knopen de depowerstrap een beetje aangetrokken en vermoed dat ik met een kleiner board tot zo'n 23/24 knopen kan varen. Vaar zowel op zee als op binnenwater.
|
|
|
MartijnM
|
top Kitemax, daar heb ik wat aan!
|
|
|
KiteDemon
|
De Link vond ik in de 4-lijnsetting erg veel als de Waroo2006 aanvoelen. Performance is ook ongeveer hetzelfde. Niks mis mee dus. Wel zorgen dat de afstelling goed is want een verkeerde afstelling heeft grote invloed op de performance van de kite. Maar geen idee hoe de 5-lijnsetting het doet, maar ook hier geld natuurlijk dat een juiste afstelling veel invloed heeft. Dus Michel, ik weet wel zeker dat jij de Link niet goed hebt afgesteld!! De Link was juist erg snel en direct en ook geen aan/uit gevoel omdat je gewoon in een 1:1 setting vaart. Dus als je met een oordeel komt zorg dan eerst dat je een kite goed kan afstellen om een echt oordeel te geven i.p.v. wat loze opmerkingen.
|
|
|
Sake
Gast
|
In de test staat ook dat de Rebel 9m geen pomplusje heeft. Vandaag gekeken en er zit wel degelijk een pomplusje (soortgelijk als de lusjes voor de V-lijn (5de lijn))
|
|
|
Mark1970
|
Van het weekend de eerste Rebel een hele dikke BOOOM!!! horen maken. Eigenaar pakte de LE en deze knikte, daarna was deze Rebel einde verhaal. Jammer, was de 2e keer uit de tas...
Ik hoop garantie, en geen herhaling van het North Rhino 04 verhaal..
|
|
|
watcher
Gast
|
ik heb de link 12m met bijde manieren gevaren nou ik het zelf gewoon een klerehekel aan bowkites maar hoopte dat dat met de 4lijns setup van de link beter zou zijn maar dat was niks het is gewoon een klere kite hij is niet direct en erg traag van wat ik er van zou verwachten en het aan/uit gevoel was zeer goed te merken helaas....
5lijns is het al een stuk beter hij stond redelijk stabiel in de lucht voor de netaan offshore condities van gister hij word er alleen niet directer of sneller van
lift en hangtime kan ik niks over zeggen
hij ziet er leuk uit koop um maar en zet em in een vitrine hij ziet goed uit maar vliegd voor geen meter
Slecht commentaar voor iemand die de kite net aan gevaren heeft. Belangrijk om te weten is dat de kite een stuk beter vaart na de bridle/lijnen update dit geldt zowel voor 4 als voor 5 lijns. Zelf vond ik de 5 lijns setup ook niet zo top maar na de update was het een totaal andere kite. Van flop naar top
|
|
|
Sake
Gast
|
Van het weekend de eerste Rebel een hele dikke BOOOM!!! horen maken. Eigenaar pakte de LE en deze knikte, daarna was deze Rebel einde verhaal. Jammer, was de 2e keer uit de tas...
Ik hoop garantie, en geen herhaling van het North Rhino 04 verhaal..
De Rebel heeft in ieder geval de triple sticksels (vanaf R4 serie 2) en rondjes op de leading edge (vanaf 2005). Dus dat zit wel goed.
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
...en ik kan je vertellen dat een Link 7 in de handen van experts hoger gaat dan een Octane 8 of 10... Zelf gezien bij de local boys op Brouwersdam in 7 Bft.
Ik vond wel de TE erg klapperen...
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik vraag me überhaupt af wat dan nog het voordeel is van een Rebel tov een Vegas. Ik vind de 2005 al super varen, maar de 2006 schijnt qua bereik nog beter te zijn. Lijkt me na bovenstaande verhalen dan toch fijner dan een bow.. Zou North gezwicht zijn onder de druk van markt (iedereen een bow, wij ook een bow). Ik vaar ook Vegas04/05 en wil meer depower (wie niet?). Helaas als je een beetje de verhalen hebt gevolgd omtrent de Vegas06 is dit niet een echte opvolger. Het is een kite met een ander karakter als de vorige Vegassen. Volgens mij voldoet de Rebel beter kwa gevoel aan de oude Vegassen dan de 06 en 07. Helaas heb ik dit nog niet getest, maar dat gaat niet lang meer duren (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
jantje
Gast
|
Kleine rebels zijn wel leuk , 12 en groter zijn zo traag als dikke stront ....
en regel een paar dikke armen die al je nodig hebben ;-)
|
|
|
Mitchel_12000
|
Zelf getest Jantje of is dit weer zo'n verhaal van "dat heb ik ergens gelezen of gehoord". De rebel 12 is zeker niet traag en juist een vrij snelle kite. Bar druk valt ook reuze mee als je de kite op de achterste aanknopingspunten op de kite vaart. Op die setting is ie naar mijn idee ook iets sneller. Ik denk dat jij de verkeerde setting hebt gebruikt of helemaal niet getest hebt.
Kortom, tot nu toe vind ik het de beste kite die ik ooit gevaren heb.
|
|
|