Valt wel mee troma. Gaastra is niet echt populair bij de meeste kiters omdat Gaastra nogal wat slechte kites heeft gehad in het verleden. 2005/ 2006 is prima. En veel kiters zijn volledig naish/north georienteerd. Ja ok een naish of north kite is wel wat beter. maar voor de prijzen die gaastra vraagt is het echt heel goed te doen. bv vision2 2006 voor 299 euro... nou dan kan ik een hoop gaastra's kopen voordat ik één naish kite heb. En ze zijn prima die kites.
Ik kan je weinig vertellen over de force. maar een echt slechte kite zal het niet zijn. zal er ook vanaf hangen wat je wilt. Het zal geen slechte kite zijn, hangt er alleen vanaf wat je ermee wilt denk ik. volgens mij heeft gaastra op hun eigen site nog wel wat staan over de force.
A time-tested icon for Gaastra Kiteboarding, the Fluid Drive Wing Tips give Gaastra Kites superior turning speed, control and precision. This practical design blends the leading edge with the tip batten without making bladder repairs a struggle.
Gast, ik zou geen gaastra kopen, alleen al omdat ie ook niet meer tweedehands te verkopen is. Als je weinig geld hebt voor een kite koop er 1 uit duitsland zou ik zeggen. 2006 cabrinha co2's voor minder an €500
echt een leuke kite en in tegenstelling tot wat veel mensen beweren echt goed afgewerkt! Kortom: als je keuze is een nieuwe Gaastra of een 2ehands van een ander merk zou ik de Gaastra doen!
En wat geeft het dat je er weinig voor terug krijgt als je hem inruilt.... je hebt er immers ook weinig voor betaald!