Best yarga 15,11 en ???

Geronimo79

Berichten: 2552
Januari 03, 2007, 06:32:12
edit2Rapporteer  
Hey ik heb een 15 en een 11 best yarga 2005.  (grinnik_kitesmiley) met een 2006 barretje.
Nu viel mij op dat de 11 mega sterk is, ben wat oudere kites gewend maar deze vind ik toch aardig pittig. ben ongeveer 110 kilo en met 17 a 18 knopen word ik met depower zonder moeite uit het water getilt.
 (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Nu wou ik er voor meer wind nog een kite bij hebben. maar een 9 (meest gangbare maat is te dicht bij de 11.) dus raar grapje van best. maar een 7 vind ik nou toch echt wel weer wat aan de kleine kant. (moet em ook kunnen gebruiken natuurlijk. Dus ik zit te denken aan een 8 meter.. maar die hebben ze niet..
Wat nu? suggesties?  Huh

Ohja en nog iets, wie heeft er ooit met een Best 2005 Hellfish gevaren? die ziet er namelijk wel erg gaaf uit.
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #1 Januari 03, 2007, 06:45:37
edit2Rapporteer  
Hell fish kan je niet meer kopen. Wegens het niet onder controle hebben van het materiaal is de productie gestopt.
Voor jouw gewicht is een 15 best wel aan de kleine kant (of je moet met meerdere boardjes werken want ik denk). Een logisch vervolg op je 11 is wel de 7. Een 9 kan je er ook wel bijnemen je hebt dan wel overlap maar je zal je toch je high end uitbreiden tot een max van 35 knp met jou gewicht.
Een 7 zal kje nog meer high end geven. Net wat je fijner vind denk ik.
Je zou zelfs een een Waroo 7m kunnen overwegen om met hardere wind iets meer veiligheid te hebben doordat de Waroo de vlagen die met harde wind meekomen.
Als je meer info wilt stuur me maar een mailtje
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #2 Januari 03, 2007, 06:52:58
edit2Rapporteer  
Hellfish was een grote flop voor Best. Hebben ze wel van geleerd hoop ik. Maar ik zou gewoon kijken voor een ander merk kite. Je kan bijvoorbeeld heel goedkoop een 8 meter kite van bijvoorbeeld naish of north uit 2005 kopen, die gewoon op je bar past. De naish Torch en de North vegas zijn ongeveer dezelfde kites als de Best Yarga.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #3 Januari 03, 2007, 06:58:17
edit2Rapporteer  
Ik zat nog te denken aan een Best Nemesis 8. 2005 of 2006.

35 knopen... jemig.. weet je hoeveel dat is.. begin nog maar net joh.. een waroo zat ik ook aan te denken. maar dan een 14 en een 9. en dan klaar zijn. een 7 is idd ook geen raar idee.
wist niet dat de torch en de vegas 8m uitvoeringen hadden.

15 is nog wel aardig hoor. Ik heb een speciaal op mij aangepast boardje. dus iets breder gemaakt.
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #4 Januari 03, 2007, 07:18:26
edit2Rapporteer  
Reken er wel op dat de Nemisis een andere kite is als de Yarga. De Nemi heeft een hogere vliegsnelheid waardoor harder zal kunnen varen. De Yarga heeft een snellere draaicirkel maar is iets rustiger in de lucht.
Met jou gewicht zou je miss kunnen kiezen v een 9 15 Waroo 2007 en dan met 2 boardjes. Dan zul een groter bereik afdekken dan dat je nu doet met je huidige kites.
Als beginner heb je natuurlijk nix te zoeken in Nederlandse vlagerige 35 knp. Maar een Waroo zal je miss wat meer vertrouwen geven om sneller dingen te doen en zodoende sneller te leren (uit eigen ervaring maar dan de wakestyle tricks)
Je kan m ook ff mailen
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #5 Januari 03, 2007, 08:44:28
edit2Rapporteer  
Dude, het verschil tussen een 8 en een 7 is echt onwijs klein, dat ga je haast niet merken koop gewoon lekker of een 9 of een 7 erbij, ik adviseer je een 7. Ben je echt bang voor een te slechte low end van de 7 check dan ook ff de waroo 7m2 als je niks tegen bows hebt.
nikkikop

Berichten: 47
Antwoord #6 Januari 03, 2007, 20:56:30
edit2Rapporteer  
he  beste  gast  ik vaar ook  best  .  en doe me  8 nemesis  weg   .  heb er niet veel mee gevaren  . hoor het wel als je intresse heb  . me tel nr is  0621506554  .  gr nik
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.