Coen2000
Berichten: 994
|
als kleinere kite kan je beter 5th hebben vind ik zelf, aangezien er wel eens wat probleempjes kunnen zijn met de safety terug in elkaar zetten vanr recon, en dat wil je al helemaal niet bij harde wind hebben. Recon relaunched wel veel beter dan 5th...dus dat moet je tegen elkaar afwegen..recon bij weinig wind en 5th bij harde zou ik doen
|
|
|
DjiePie
Berichten: 5
|
Ik heb zelf ook gevaren met het recon 2 systeem. Het herstarten gaat super goed en heb er nog nooit moeilijkheden mee gehad. Je safety gebruik je, als het goed is niet elke sessie. Dus daar heb ik ook nooit hinder mee ervaren. Je moet zelf beslissen....
|
|
|
Gwensio
Berichten: 728
|
je kant ook gewoon op de ol'skool manier starten maar je mss moet je een stuk meer lijn binnnen halen
|
|
|
*Maximus*
Berichten: 791
|
ik heb een cabrinha element 2005 ook met recon maar vind het herstarten toch wat lastig nu en dan, als ik aan zn balletje trek moet ik hele harde rukken geven voordat het eruit schiet, weet iemand hoe dat komt?
|
|
|
MasterWurm
Berichten: 185
|
Ik heb zelf de Co2 (2004), moet ik keihard aan de stuurlijk trekken zodat die bullet eruit schiet, en dan gaat de kite recht in de powerzone omhoog. maar die bullet gaat er met de 2004 nogal moelijk uit, bij de 2005 schijnt dat al verholpen te zijn.
Hij probeer jij de kite te starten dan?
|
|
|
Arnie26736
Berichten: 790
|
Ik heb zelf co2 10m en element 14m, en ik doe het als volgt> Als hij in het water ligt op zijn kop. Dan trek ik aan 1 van de balletjes ( stuurlijnen dus ), de kite zoekt het windvenster op. Stel dat de kite naar links gaat, loop jij een stukje naar rechts, en heel klein beetje downwind. Zorg wel dat er spanning op de lijnen blijft staan. En dan klimt hij naar boven. Bljift even in het water nog haken, en dan hopa , in de lucht. Gewoon paar keer oefenen, in het begin vondt ik het oook niks
|
|
|
Kitemen
Berichten: 370
|
Mijn nitro is ook uit 2004. Wanneer je in het water ligt moet je de lijnen wat speling geven en dan een harde ruk aan het balletje geven. Gaat inderdaad vaak moeilijk. Maar bij 2005 Cabrinha kites schijnt dat dus verholpen te zijn. Dus ik begrijp nu dat recon makkelijker te harstarten is dam met een 5e lijn. Dan denk ik dat ik voor recon ga want wanneer je je safety trekt dan doen je dat niet voor niks en denk dat je dan beter kunt opruimen en wachten op minder wind ofzo.
|
|
|
*Maximus*
Berichten: 791
|
Ik heb zelf de Co2 (2004), moet ik keihard aan de stuurlijk trekken zodat die bullet eruit schiet, en dan gaat de kite recht in de powerzone omhoog. maar die bullet gaat er met de 2004 nogal moelijk uit, bij de 2005 schijnt dat al verholpen te zijn.
Hij probeer jij de kite te starten dan?
ik doe het op de normale manier maar met handschoentjes aan is het erg lastig, ik moet ook enorme rukken geven aan 1 van de 2 stuurlijnen voordat de bullet er uit schiet. misschien komt het doordat ik het niet zo vaak doe maar het gaat iniedergeval niet makkelijk :S meestal als het niet lukt dan loop ik gewoon naar de kite toe, zoals bij een gewonen 4 lijns kite.
|
|
|
Mark-Fizzer
Berichten: 6057
|
Was er niet ooit een handige tip over die bullit???? Met een pijpensnijder de bullit halveren, (dus in de breedte doorsnijden, pas wel op je touw!!) waardoor je dus minder oppervlakte hebt in de ruimte waar je bullit zit. Hierdoor zal hij er zeker makkelijker uitschieten. Heb zelf ook nitro gevaren, maar die van mij werkte probleemlloos...
|
|
|
*Maximus*
Berichten: 791
|
ik ga daar wel even mee naar de shop waar ik hem gekocht heb, kijken wat zei er over zeggen. maar het lijkt me wel een goed idee
|
|
|
D-Flex
Berichten: 28
|
Ik heb ook een Cabrinha Co2 uit 2005 met recon2 dus ma ik heb er eigenlijk nooit problemen mee alleen als er niet zo veel wind is gaat het een beetje moeizaam maar als er een mooi windje staat werk het systeem prima
|
|
|
*Maximus*
Berichten: 791
|
als er bij mij een te zachte wind staat lukt het niet maar als er weer een harde wind staat lukt het ook weer niet :s
|
|
|
Idefixe
Berichten: 8241
|
de "bullet"van de 2004 is inderdaad een stukje langer dan die van 2005. Er stond indertijd een link naar een pagina hoe je zelf de oude bullet kon inkorten. De link wel teruggevonden maar de pagina is er niet meer. Heb je problemen met het "lostrekken" bij het waterstarten: even de powerlijnen iets meegeven met de vlieger ( spanning is dan van de lijnen af) en vervolgens een rukje aan de stuurlijn. Het herstartsysteem werkt alleen bij voldoende wind.
|
|
|
Mark-Fizzer
Berichten: 6057
|
Altijd met voldoende wind. Een Bow start ook niet met te weinig wind, die moet je ook oldfashion starten dan...
|
|
|
kiteloop
Geen avatar
Berichten: 5
|
Hallo,
Ik vaar zelf met cabrinha balcktip/ 2004 (nitro) heb er een patch laten opzetten en een naish 5e lijn bar bij gekocht. Zo kun je met relatief weinig geld een verbetering aan je kite maken, hij zal veel makkelijker starten en is veilger. En dan koop je daarna een tweedehands naish kite als de cabrinha op is, je hebt dan al een Bar.
Groeten.
|
|
|
Idefixe
Berichten: 8241
|
Hallo,
Ik vaar zelf met cabrinha balcktip/ 2004 (nitro) heb er een patch laten opzetten en een naish 5e lijn bar bij gekocht. Zo kun je met relatief weinig geld een verbetering aan je kite maken, hij zal veel makkelijker starten en is veilger. En dan koop je daarna een tweedehands naish kite als de cabrinha op is, je hebt dan al een Bar.
Groeten.
Waar heb je die 5e dan bij je bar op bevestigd? Als die 5e namelijk bij het gebruiken van je (recon)safety op spanning blijft staan kun je wel eens in een vervelende situatie uitkomen......
|
|
|