2007 - waarom kortere lijnen?

Loon

Geen avatar

Berichten: 59
November 17, 2006, 18:13:05
edit2Rapporteer  
De nieuwe 2007 barren (verschillende merken) komen standaard met kortere lijnen (20 m / 25 m). Weet iemand wat de achterliggende gedachte is? Vaar je trouwens over het algemeen een kleinere kite ook met kortere lijnen?
G
Gast
Antwoord #1 November 17, 2006, 18:47:39
edit2Rapporteer  
for kiteloops
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #2 November 17, 2006, 18:48:48
edit2Rapporteer  
Kites reageren en sturen stukken directer en sneller op kortere lijnen.
Nu is dit erg persoonlijk en afhankelijk hoe en waarvoor je de kite gaat gebruiken.
Zelf heb ik mijn lijnen 5 meter verlengd van mijn BoxerSLE die standaard met 20 meter lijnen werd geleverd, omdat ik de kite juist iets te snel vond op 20 meter lijnen. Dit om de kite juist ietsje minder reactief te maken tijdens hoge floaty jumps met rotaties.
Maar in de golven dan komt dat reactieve juist weer heel goed van pas.
Dus het is maar net wat jij het lekkerst vind varen, of wat je gewend bent.
GlennVegas
Gast
Antwoord #3 November 17, 2006, 19:04:07
edit2Rapporteer  
Kites reageren en sturen stukken directer en sneller op kortere lijnen.
Nu is dit erg persoonlijk en afhankelijk hoe en waarvoor je de kite gaat gebruiken.
Zelf heb ik mijn lijnen 5 meter verlengd van mijn BoxerSLE die standaard met 20 meter lijnen werd geleverd, omdat ik de kite juist iets te snel vond op 20 meter lijnen. Dit om de kite juist ietsje minder reactief te maken tijdens hoge floaty jumps met rotaties.
Maar in de golven dan komt dat reactieve juist weer heel goed van pas.
Dus het is maar net wat jij het lekkerst vind varen, of wat je gewend bent.

Een kite wordt niet sneller met kortere lijnen!!!!! geef mij een reden waarom die dan sneller word?

De kite zijn draaihoek is korter door de kortere lijnen waardoor de kite sneller LIJKT te sturen Smiley En daarom vliegt een kite lekker laag over het water met een loop met 15 meter lijnen Wink als die dan sneller zou zijn.. zou die wel hard bovenin draaien Smiley
Crazy Kevin @ Stage
Gast
Antwoord #4 November 17, 2006, 19:19:50
edit2Rapporteer  
De kite wordt inderdaat niet sneller alleen hij reageert sneller !
En lijkt dan inderdaat sneller.
Ofterwijl gewoon schijn  loser
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #5 November 17, 2006, 19:58:10
edit2Rapporteer  
je hebt een kleiner windvenster (qua oppervlakte). De kite is dus sneller van de ene naar de andere kant. gevolg is vaak wel minder krachtopbouw voor hoge prongen. Met loopen idd wat aggressiever en mischien wat meer "katapult" effect, vanwege de kortere afstand tot de kite.
panda

Berichten: 222
Antwoord #6 November 17, 2006, 20:18:18
edit2Rapporteer  
en je low end word een stuk minder
en waarschijnlijk je hangtime ook
posty

Berichten: 2454
Antwoord #7 November 17, 2006, 22:31:18
edit2Rapporteer  
Kites reageren en sturen stukken directer en sneller op kortere lijnen.
Nu is dit erg persoonlijk en afhankelijk hoe en waarvoor je de kite gaat gebruiken.
Zelf heb ik mijn lijnen 5 meter verlengd van mijn BoxerSLE die standaard met 20 meter lijnen werd geleverd, omdat ik de kite juist iets te snel vond op 20 meter lijnen. Dit om de kite juist ietsje minder reactief te maken tijdens hoge floaty jumps met rotaties.
Maar in de golven dan komt dat reactieve juist weer heel goed van pas.
Dus het is maar net wat jij het lekkerst vind varen, of wat je gewend bent.

Een kite wordt niet sneller met kortere lijnen!!!!! geef mij een reden waarom die dan sneller word?

De kite zijn draaihoek is korter door de kortere lijnen waardoor de kite sneller LIJKT te sturen Smiley En daarom vliegt een kite lekker laag over het water met een loop met 15 meter lijnen Wink als die dan sneller zou zijn.. zou die wel hard bovenin draaien Smiley

er staat toch ook Kites reageren en sturen stukken directer en sneller
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #8 November 18, 2006, 00:42:16
edit2Rapporteer  
ik moet er niet aan denken om mijn waroo 7 aan 27m lijnen te hangen, dan zie je de kite niet eens meer. zo ver weg.
ik vaar altijd met 20 of 22m met mijn kleine kites.  je kan de kite met harde wind veel beter in bedwang houden.

wanneer je kite groter als 12 meter is vliegt hij beter met 27m.

de lijnenkeuze is ook afhankelijk van je vaarstijl en gewicht.
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #9 November 18, 2006, 00:45:04
edit2Rapporteer  
laten we het erop houden dat als je je het zelfde effect bij 20 met lijnen dan bij 30 meter lijnen heb waarom zou je dan een extra 10 meter lijnen willen...
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #10 November 18, 2006, 01:24:42
edit2Rapporteer  
Joris is blijkbaar de enige die ook daadwerkelijk leest.

Maar een lengteverschil van 5 meter is al een wereld van verschil in gevoel van timing en reactie van de kite.
zagy

Berichten: 804
Antwoord #11 November 18, 2006, 02:43:32
edit2Rapporteer  
ja dit heb ik gister ook meegemaakt.
Dezelfde power uit een fuel 13 met 20 m lijnen en een fuel 11 met 24 m lijnen. Stond ervan te kijken hoeveel die 4 m uitmaakt.
tom_beul
Gast
Antwoord #12 November 18, 2006, 05:17:33
edit2Rapporteer  
Vorig jaar 18 meter lijnen gevaren, dit jaar 20, volgend jaar denk ik 20 en lijnen die geen rek hebben (ipv. om de sessie je lijnen te moeten afstellen!
ralph local@noordwijk

Berichten: 412
Antwoord #13 November 18, 2006, 05:31:36
edit2Rapporteer  
ofdat jij zo grof loopt dat je lijnen uitrekken....
tom_beul
Gast
Antwoord #14 November 18, 2006, 15:22:03
edit2Rapporteer  
Citaat
ofdat jij zo grof loopt dat je lijnen uitrekken....
Koop jij nou maar eerst een goeie leash  Joepie
Jeff
Gast
Antwoord #15 November 21, 2006, 16:33:03
edit2Rapporteer  
Mannen de omtrek van de circel (rand windvesnter) en de straal (lengte van je lijnen) worden kleiner. Dus de hoeveelheid mtrs. die de kite moet vliegen om een zelfde wijziging te maken in de hoek welke de kite t.o.v. jou maakt als een kite op langere lijnen. De kite maakt dus sneller een verandering in hoek, thats all. The rest is b.s..

Je kite stuurt daardoor niet lager door het windvenster of is niet sneller, alleen de snelheid van insturen opzich neemt af in de tijd (omdat de omtrek van de crikel kleiner is). Je whipt zogezegd sneller.

Voordeel met kiteloops is dat de kite sneller rond is en dus beter te controleren is. Inderdaad de controle met meer wind neemt toe.
Ik vindt het juist fijn om grotere kite op kortere lijnen te varen. Echter dat is persoonlijk. De kleiner kite zijn tegenwoordig toch al bloody snel.

Jeff
GlennVegas
Gast
Antwoord #16 November 21, 2006, 18:26:10
edit2Rapporteer  

Voordeel met kiteloops is dat de kite sneller rond is en dus beter te controleren is. Inderdaad de controle met meer wind neemt toe.



is dat zo??? wijze taal maar dit klopt niet tog??
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.