Hellen van je kite?!?

R@bert

Berichten: 2472
December 04, 2006, 22:39:13
edit2Rapporteer  
Ben vandaag ff wezen kiten op Oostvoorne...nu had ik een beetje problemen met mn kite...!! Ik heb een f-one Tribal 2006 11m.
Merkte t gelijk al tijdens mn eerste waterstart, wilde daarna gaan sinussen maar tijdens vooral t omhooggaan, helde mn kite achterover zeg maar...dus mn LE van me af, de achterkant naar me toe. Met als gevolg dat ie in de powerzone draaide en ik (letterlijk) de lucht in werd getrokken (geschokt_kitesmiley)...Dit is voor t eerst dat dit gebeurde!! Nu kite ik pas een kleine maand of 2, dus weet niet precies waar ik moet zoeken cq oplossen Huh.
Hoop dat jullie me kunnen helpen, dude(ttes) ThumpsUp
greetz R@bert
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #1 December 04, 2006, 22:55:57
edit2Rapporteer  
Hey robert,

Dit heet stallen of backstallen.

misschien kan je daar op zoeken.

Ikzelf heb het ook gehad, want ik had de stuurlijnen te kort afgesteld. Daardoor krijg je dus dit effect dat ie naar achter valt.
Wel lache toch...????

Neej geintje, je schrikt je de ple*ris.

Succes
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #2 December 04, 2006, 22:59:11
edit2Rapporteer  
@Mark Icon

thanks...maar waarom heb ik er nooit eerder last van gehad, en nu opeens wel?? Huh
tom_beul
Gast
Antwoord #3 December 04, 2006, 23:01:13
edit2Rapporteer  
Heet idd stallen, maar misschien waaidde het te zacht? Als het wat minder waait moet je gewoon telkens je kite in beweging houden en hem laag houden!
krullebol

Berichten: 305
Antwoord #4 December 04, 2006, 23:02:58
edit2Rapporteer  
Ja dat kan maar je kan (als het nog verder kon) je powerstrap meer aantrekken... of een verlengstuk aan je stuurlijnen doen
succes ermee ThumpsUp
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #5 December 04, 2006, 23:23:21
edit2Rapporteer  
Ja dat kan maar je kan (als het nog verder kon) je powerstrap meer aantrekken... of een verlengstuk aan je stuurlijnen doen
succes ermee ThumpsUp

Je bedoelt dus de kite meer power geven? Of andersom? Dat eerste zou kunnen omdat ik m helemaal gedepowerd had staan, kreeg de strap niet los nl... maar er was ook een 10m fuel bezig en die ging als een jekko, dus had zoiets dat t met mn 11m ook wel zou moeten kunnen, ook al stond ie helemaal gedepowerd !!!! Iig thanx, ga t hopelijk snel uitproberen ThumpsUp
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #6 December 04, 2006, 23:29:34
edit2Rapporteer  
Hij bedoelt de kite depoweren.

je maakt het wel verwarrend robert. Wat je zegt spreekt elkaar nogal tegen.
Je kite kan niet stallen als die gedepowerd staat. En dat je strap is aangetrokken wil niet zeggen dat je kite gedepowered is.

Beste is om er samen met een ervaren kiter naar te kijken op het strand.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #7 December 04, 2006, 23:30:00
edit2Rapporteer  
Zoals de heren hierboven al zeggen: of te weinig wind, of te korte stuurlijnen. Had je een andere afstelling gebruikt?
benjamin
Gast
Antwoord #8 December 05, 2006, 00:02:51
edit2Rapporteer  
ik neem aan dat je hem gewoon met de 55cm tribal 11 bar vaart zo ja zou ik het mijn god niet weten fone,s  stallen zelden zeker met een aangetrokken strap
dan moet ik het op te weinig wind gooien in combinatie met slechte stuurmanskunsten
suc 6
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #9 December 05, 2006, 00:46:35
edit2Rapporteer  
Heb je hem niet te zacht opgepompt toevallig, is ook een verschijnsel van een te zachte kite. Als hij het voorheen niet deed en de wind was genoeg kon dit ook een oorzaak zijn.

Succes ThumpsUp
krullebol

Berichten: 305
Antwoord #10 December 05, 2006, 01:39:27
edit2Rapporteer  
Heb je hem niet te zacht opgepompt toevallig, is ook een verschijnsel van een te zachte kite. Als hij het voorheen niet deed en de wind was genoeg kon dit ook een oorzaak zijn.

Succes ThumpsUp
Ja das idd ook goed mogelijk, had ik ook bij een oude kite die lek was... daar kan je echt niet mee kiten... Serieus pomp je kite goed op!! Als je dat niet gedaan had dan... ThumpsUp
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #11 December 05, 2006, 02:01:47
edit2Rapporteer  
Hij bedoelt de kite depoweren.

je maakt het wel verwarrend robert. Wat je zegt spreekt elkaar nogal tegen.
Je kite kan niet stallen als die gedepowerd staat. En dat je strap is aangetrokken wil niet zeggen dat je kite gedepowered is.

Ik heb een + en een - strap. Als de - strap helemaal aangetrokken is, hoe heet dat dan? Hij stond helemaal aangetrokken nl....Je reactie op Krulbol-kiter, die t over mn powerstrap had die ik moet aantrekken, was dat dat depoweren heet, en daarna zeg je dat als je strap helemaal is aangetrokken dat dat niet wil zeggen dat je kite gedepowered is?
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #12 December 05, 2006, 02:05:49
edit2Rapporteer  
Heb je hem niet te zacht opgepompt toevallig, is ook een verschijnsel van een te zachte kite. Als hij het voorheen niet deed en de wind was genoeg kon dit ook een oorzaak zijn.

Succes ThumpsUp
Ja das idd ook goed mogelijk, had ik ook bij een oude kite die lek was... daar kan je echt niet mee kiten... Serieus pomp je kite goed op!! Als je dat niet gedaan had dan... ThumpsUp

Naar mijn weten was mn kite hard genoeg opgepompt, maar ik zal er zeker de volgende x goed op letten !!!
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #13 December 05, 2006, 02:32:34
edit2Rapporteer  
Kan zijn dat je afstelling zo raar is, dat je ondanks de strap aangetrokken nog steeds te strakke stuurlijnen heb. Maar dat is onwaarschijnlijk, omdat de vorige keer wel goed was zei je.
Maar dat is iets wat je veelal ziet. Beginners met kite super gepowerd afgesteld. Vandaar dat ik het zei

- en + strap zegt me niks. Tegenwoordig TREK je en voor poweren en voor depoweren aan je strap, Had je wel de goede?

R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #14 December 05, 2006, 03:54:00
edit2Rapporteer  
Ik heb een rode strap (staat + op), en een zwarte strap(staat - op)... Neem aan dat de zwarte(-) depoweren is.... ff kijken hoe mn kite de volgende x stuurt, anders ga ik stap voor stap jullie adviezen uitproberen  ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #15 December 05, 2006, 04:00:12
edit2Rapporteer  
Kijk/bedenk even welke van de 2 je strap korter maakt, hoe korter je je strap maakt hoe meer je depowert.
Oftewel je powerlijnen/strap inkorten of je stuurlijnen verlengen zorgt ervoor dat je kite meer depowert.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #16 December 05, 2006, 04:15:07
edit2Rapporteer  
Idd ff kijken zoals Evan zegt. Mijn Gaastra strap powered met rood en depowered met zwart terwijl de naish met rood juist depowered....
diederik

Berichten: 908
Antwoord #17 December 05, 2006, 04:30:49
edit2Rapporteer  
zou zelfs kunnen dat je je power en stuurlijnen andersom op je kite hebt gezet...zo klinkt het wel, zeker als het de keren daarvoor wel goed ging...zou effe zoeken op; 'kite afstellen' of 'lijnen afstellen'
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #18 December 05, 2006, 06:23:23
edit2Rapporteer  
Ben vandaag ff wezen kiten op Oostvoorne...nu had ik een beetje problemen met mn kite...!! Ik heb een f-one Tribal 2006 11m.
Merkte t gelijk al tijdens mn eerste waterstart, wilde daarna gaan sinussen maar tijdens vooral t omhooggaan, helde mn kite achterover zeg maar...dus mn LE van me af, de achterkant naar me toe. Met als gevolg dat ie in de powerzone draaide en ik (letterlijk) de lucht in werd getrokken (geschokt_kitesmiley)...Dit is voor t eerst dat dit gebeurde!! Nu kite ik pas een kleine maand of 2, dus weet niet precies waar ik moet zoeken cq oplossen Huh.
Hoop dat jullie me kunnen helpen, dude(ttes) ThumpsUp
greetz R@bert

Hee Rob, je snapt er helemaal niets van.....Je hebt gewoon je eerste sprong gemaakt en niet helemaal juist geland  schater schater schater
Had afgelopen week een beetje hetzelfde probleem. Denk dat het toen vooral aan de wind lag al was die volgens mij wel goed vandaag. Ik vertelde je toch dat ik mijn stuurlijnen had aangetrokken en de kite vaker ging stallen....heb er ook een topic over geopend en ook daar staan goede/tegenstrijdige adviesen in.

greetz,  michael
Harm

Berichten: 865
Antwoord #19 December 05, 2006, 14:16:48
edit2Rapporteer  
Je moet even goed naar de bar kijken, of je ook wel de 55cm van de 11 heb die is anders dan die van de 15 en de 13. Kijken even op het tasje van je bar wat daar op staat (welke maat).
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #20 December 05, 2006, 14:31:15
edit2Rapporteer  
Ben vandaag ff wezen kiten op Oostvoorne...nu had ik een beetje problemen met mn kite...!! Ik heb een f-one Tribal 2006 11m.
Merkte t gelijk al tijdens mn eerste waterstart, wilde daarna gaan sinussen maar tijdens vooral t omhooggaan, helde mn kite achterover zeg maar...dus mn LE van me af, de achterkant naar me toe. Met als gevolg dat ie in de powerzone draaide en ik (letterlijk) de lucht in werd getrokken (geschokt_kitesmiley)...Dit is voor t eerst dat dit gebeurde!! Nu kite ik pas een kleine maand of 2, dus weet niet precies waar ik moet zoeken cq oplossen Huh.
Hoop dat jullie me kunnen helpen, dude(ttes) ThumpsUp
greetz R@bert

Hee Rob, je snapt er helemaal niets van.....Je hebt gewoon je eerste sprong gemaakt en niet helemaal juist geland schater schater schater
Had afgelopen week een beetje hetzelfde probleem. Denk dat het toen vooral aan de wind lag al was die volgens mij wel goed vandaag. Ik vertelde je toch dat ik mijn stuurlijnen had aangetrokken en de kite vaker ging stallen....heb er ook een topic over geopend en ook daar staan goede/tegenstrijdige adviesen in.

greetz, michael

Was t toch mn eerste sprong(zonder board) schater, bij jou lag t aan de wind idd, die was toen te weinig, maar gister had ik volgens mij genoeg wind...mssn heb ik toch iets omgedraaid ofzo, I don't know...als ie de volgende x weer raar doet dan weet ik t ook niet meer...
Alles goed verder, Michael, met je ribben ed??
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #21 December 05, 2006, 15:30:13
edit2Rapporteer  
Nou laat ik het zo stellen: na 3 1/2 week met 6 gekneusde ribben en uno gebroken toch weer gaan kiten was duidelijk iets te vroeg  (cry_kitesmiley)
Voelt niet lekker aan, ondanks de smarties van de doc.
Zal voor mij dus helaas pas weer volgend jaar gaan worden.
Leek mij ook dat er gisteren wel genoeg wind stond. Snap dus ook niet zo goed wat er/je fout hebt gedaan??
mzzl
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.