Ervaringen na 4 maanden kiten met Switchblade / GuerillaII

massari

Oktober 20, 2006, 18:26:26
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ben net terug uit het warme Hurghada, Egypte. Was op en top. Gemiddeld naar schatting zo'n 19 knopen gemiddeld. Niet mis dus, uitschieters van dik boven de 20 knopen zaten er ook bij.

Vaak overpowered met mijn 12m Switchblade, maar dat mocht de pret niet drukken. Heb bij Colona vaak een 9m moeten huren. Er waren er zelfs die met 7m en 5m gingen varen (ik heb het dan over SB's).

Nu nog even bijkomen. Temperatuur was daar dik 34 graden. Short/lycraatje aan en gaan! Wat is het hier koud in NL....  ThumpDown

Ben nu een kleine vier maanden bezig met actief kiten. Heb naast mijn 12m SB (bowkite) ook een GuerillaII 13m (foil) maar die wordt straks meer gebruikt voor het snowkiten. Mag die tenminste geoorloofd hard crashen.

Enfin, het zijn beiden verschillende kites, maar als ik ze vergelijk qua stabiliteit vind ik toch dat de GuerillaII als foil het beter doet.

Het automatische fly to zenith verhaal klopt naar mijn idee niet echt, je moet de kite alsnog naar 12 uur vliegen, maar als ik de bar los laat en ik heb de kite dan boven mij hangen, dan blijft hij daar ook netjes hangen. Doe ik dat met mijn SB dan kan het nog weleens zo zijn dat de kite over me heen vliegt en daar heb ik nog weleens moeite mee vooral met het waterstarten. Ik zit nog vaak met mijn board te klooien en moet daarom ook nog eens gelijktijdig op mijn kite letten. Het zal wel bij een beginner horen denk ik dan maar  schater

Wat betreft het depoweren van de kite wint natuurlijk de Switchblade op dit front. Depower, poweren on command... dat is wel top!

Toch ben ik wel benieuwd hoe andere foilkiters (Venom's en andere) hun kites beoordelen op gebruikgemak etc.

ThumpsUp
hifly

Antwoord #1 Oktober 20, 2006, 20:16:33
edit2Rapporteer  
Wel .. probeer , als je teveel zit te klooien met je kite omhoog , je kite op het water te laten staan ( of liggen ) en dit zonder bezig te zijn met je bar . Dus eerst je board aan dan pas je kite in de lucht . Gaat supervlot !

Zelf heb ik het nog niet meegemaakt die de kite over me heen gaat ..misschien iets afstellen ?
VincentC

Antwoord #2 Oktober 20, 2006, 23:32:06
edit2Rapporteer  
Over je heen vliegen en vervolgens terugvallen kan komen doordat je je kite teveel hebt gedepowered.
T]-[0/\/\@S

Antwoord #3 Oktober 21, 2006, 01:26:05
edit2Rapporteer  
ff je voetbanden wat losser geen idee hoe dit is met springe maar dan stap je er wel zo in zit je geen 10min te klooie met je board
WaZuP

Antwoord #4 Oktober 21, 2006, 01:43:06
edit2Rapporteer  
ik heb noooooooit last gehad dat mijn switchblade overme heen vliegt

sterker nog als ik de bar loslaat verandert de AOA ZO STERK DAT IE JUIST DIEPER IN HET WINDWINDOW GAAT HANGEN ZELFS MET VLAGEN
Silver Surfer

Antwoord #5 Oktober 21, 2006, 03:29:22
edit2Rapporteer  
Massari,
 Ik zweer bij de kites van Peter lynn. Maar om me heen zie ik ze steeds minder. Voordelen zijn o.a. zoals jij al noemt de stabiliteit. En nooit een lekke tube, crashbestendig. Niet pompen, rits open ,lijnen uitrollen, pak aan en snel het water op. Bijkomende voordelen zijn dat ik m'n vlieger vrij eenvoudig alleen kan starten en landen. De Guerilla 1 die ik nog vaar zijn wel erg traag in vgl met tubes. Maar ik kan er mee doen waar ik wil en ze zijn bijna niet te water te krijgen. De Guerilla 2 is al iets sneller en even stabiel. Sinds kort vaar ik ook met de Venom  (13 en 16), maar dat is wel een stuk sneller en direkter. Deze hebben aan stabiliteit ook wel iets ingeleverd. Bij een wat abrupte landing,als de kracht van de lijnen gaat, klapt de vlieger soms in. Dat vind ik niet echt fijn. Misschien komt het ook doordat ik nog niet echt lang met de Venom vaar(afstelling lijnen?). En op vakantie naar het buitenland maak ik van twee vliegers een mooi klein pakketje. Daarbij heb ik het idee dat je de PL kites langer houdt bij toename van de wind.
Van de winter ook lekker flyboarden en buggyen. En misschien ook nog snowkiten. Hier zijn ze idd ook fijn voor.
Maar vreemd vind ik wel dat er bijna geen kiteshop is die ze verkoopt. Misschien dat je ze mede daardoor niet veel ziet.
En de meesten vinden tubes gewoon beter. Ik heb met tubes helemaal geen ervaring.

Vietcong windhoos

Antwoord #6 Oktober 21, 2006, 04:12:22
edit2Rapporteer  
Voor de4 liefhebbers : ik heb nog een setje guerilla II 9 en 13 m2 te koop met bar en lijnen voor een sporprijsje. Kites dekken een groot windbereik, maar gaan weg in verband met nieuwe spullen
massari

Antwoord #7 December 11, 2006, 16:09:22
edit2Rapporteer  
Inmiddels is het zo goed als winter... heb het kiten maar even in een hoekje gezet en ik wacht weer tot volgend jaar maart/april voordat ik weer ga starten om met de Switchblades te gaan spelen.

Echter zit ik te denken om te gaan flyboarden/snowkiten deze winter. Dit in combinatie met een Venom I of II 13m. Heb reeds mijn Guerilla2 13 weggedaan.

Overigens ik heb gedurende mijn laatste kitesessies dit jaar de Switchblades beter onder controle gekregen. Ze vliegen nu niet over me heen. Ik had ze teveel gedepowered merkte ik.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.