|
Molliebollie
|
Dat is nog al een verschil...Rhino of Shockwave Rhino is vooral bigair en Shockwave zover ik weet niet..
|
|
|
slufterhufters.com
|
Als je een Rhino 14 2005 hebt dan is de meest logische keus een 9 of 10m Rhino 2005
Met jouw gewicht kan een 10m Rhino 2005 erbij.
De Shockwave is een zeer bruut big air monster met mega lange hangtime. Een 9m Shockwave kan er ook bij.
Verschil is dat je met een C-kite alles kan doen vooral de kleinere maten. Met een Bow kan je hard heen en weer varen bruut hoog springen en makkelijker golfrijden, in vlagerige wind is een Bow wat beter dan een C-kite.
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Rhino is vooral bigair en Shockwave zover ik weet niet..
Shockwave geen big air ?? Grote bullshit, zeg dan niks als je er nooit mee gevaren hebt.
|
|
|
michiel v geel
|
shockwave is gemaakt voor golfrijden maar je kan er ook huge air mee springen
|
|
|
¦Tim¦
|
en nog veel meer btw!
|
|
|
thom
Geen avatar
|
hoi ik ben van plan om een shockwave te kope maar wist niet dat diegemaakt was voor waveriding maar is hij ook geshikt voor de normale all round?? ik ben wel nogmaar een beginner é
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik vaar de shockwave 9. En het is gewoon een all round kite. je kan er mee varen, springen, tricks, alles. En ja, je kan er ook mee waverijden, maar het is echt niet zo dat de rest er niet mee kan. Het is gewoon bijna dezelfde kite als de boxer 07.
Gewoon kopen dat ding. ze zijn echt top!!
|
|
|
Hattori Hanzo
|
ben ook wel benieuwd of deze kite geschikt is voor een gevorderde beginner (tong_kitesmiley) (hoogte lopen geen probleem en de eerste sprongetes zijn al gemaakt).
Wordt wel aangeschreven als een big air kite maar hij heeft naturulijk ook 100% depower zoals iedere andere bow.....
|
|
|
Leander
|
Waarom zou de kite niet geschikt zijn? De shockwave is een kite die je heel extreem kan varen in het hoogste windbereik. Maar ga je er mee varen in het onderste windbereik dan is het een heel erg gemoedelijke kite, die je bijna niet afstraft als je iets fout doet.
|
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Waarom zou de kite niet geschikt zijn? De shockwave is een kite die je heel extreem kan varen in het hoogste windbereik. Maar ga je er mee varen in het onderste windbereik dan is het een heel erg gemoedelijke kite, die je bijna niet afstraft als je iets fout doet.
Kortom...eiegenschappen zijnniet veel anders als een Cabrinha X-bow of een Best Waroo?
|
|
|
Leander
|
ik heb nooit met de crossbow gevaren, maar datding zie ik vaak inverten. Heb ik met de shock nog nooit gehad. de waroo is gewoon wat minder stabiel en klappert af en toe het doek. Verder qua eigenschappen komt ie wel veel overeen met de waroo, alleen dan net wat fijner
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Waarom positioneerd Naish deze kite dan als een waveride kite terwijl het (zoals ik het lees) een alroud kite is???
|
|
|
Leander
|
Om verschillende redenen: Ze hebben een duidelijke indeling voor hangtime(raven) freestyle (torch) en dan moet je nog iets erbij hebben want de torch is al zo'n beetje de all rounder, dus heb je de shockwave(wave)
Wat je nodig hebt om ideaal waves te kunnen rijden is een kite waar je de total kracht uit kan lozen om puur de golf te berijden. Hiervoor is de shockwave ontwikkeld en daar leent hij zich ook perfect voor. Dit neemt echter niet weg dat je (met name als je hem omzet naar 1:1 omdat je dan minder depower hebt, dus minder kracht loost) verder een allround kite hebt. Het enige waar ie minder voor geschikt is, is voor uitgehaakte tricks. Ik ben nog bezig met afstellen zodat dit mogelijk wordt, maar ik heb nog geen lekker afstelling hiervoor gevonden.
Dus gewoon een kite om ingehaakt keihard mee te beulen, want uitgehaakt blijft ie wat achter, maar dat geld voor de meeste bows (ook omdat je de boost in uitgehaakt kiteloops mist.)
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Uitegehaakt akties zie ik mijzelf nog even niet doen zeg maar (tong_kitesmiley)
Totale depower lijkt mij heerlijk...geeft een stuk meer zekerheid. Lijkt mij ook makkelijk met springen, even je power lozen...aankanten en de bar aantrekken.....
|
|
|