|
Mark-Fizzer
|
Sorry, flauw. Het is denk ik een combinatie van koud water in je oor en je vaarwind. Als je gevoelig daar voor bent is dit het resultaat.
Draag je een mutsje?
Zo nee, is dit misschien een optie. Of van die earplugs, van dat kneedbaar materiaal.
|
|
|
|
diederik
|
je hebt waarschijnlijk een 'surfers ear' uitkijken dus...zou je kite maar ff laten liggen tot het over is!!!!!Komt door koud water in je oor.....
|
|
|
DXP
|
Cap kopen! Koude wind en koud water is sowieso een slechte combi voor je oren (staat overigens ook een artikel over de kitesurf magazine van november)
|
|
|
lodewijk
Gast
|
Ik heb precies hetzelfde een keer gehad, maar ik ben bang dat je een oorontsteking hebt. Er is waarschijnlijk koud water in je oren blijven zitten en die wind die er dan bijkomt maakt het slechter en gaat het pijn doen. Als je oor als je erop drukt pijn doet en er soms harden steken komen moet je naar de dokter.
|
|
|
Mark Waroo
|
Heb het ook een tijdje gehad... Niet tof kan best lang duren voordat het over gaat (bij mij 1,5 week) Een Cap kan een oplossing zijn... Succes!
|
|
|
nkb-wesley
Gast
|
Wtf! Hoop dus ff echt niet dat ik zon surfers ear heb (sealedlips_kitesmiley). Lijkt me echt niet relaxt ga maar ff zon cap aanschaffen denk ik. Want ik ben niet van plan om meteen te kappen met kiten want dat trek ik niet. (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Pieter84
|
ff naar laten kijken bij de huisarts. Als het een oorontsteking is is het zo verholpen, maar zo'n surfers ear is niet zomaar weg. De gehoorgang is dan gewoon vernauwd door botgroei en volgens mij is dat alleen te behandelen door chirurgische verwijdering... Hoop voor je dat het een ontsteking is ipv surfers ear.
|
|
|
Erik de Berik
|
Kap op.Ben je van alles af,lekker warm.
|
|
|
nkb-wesley
Gast
|
Ga er vanmiddag even eentje kopen en dan hopen dat ik er van af kom. Vooral dit stukje text trek ik slecht: (sealedlips_kitesmiley)
Tijdens de operatie (canaloplastie) wordt met behulp van boortjes en vijltjes de opening weer groter gemaakt. Sommige chirurgen halen je gehele oor eraf, andere snijden alleen de achterkant los, zodat ze er makkelijker bij kunnen. Tijdens al dat boren en zagen (met 1mm boortjes) wordt goed in de gaten gehouden waar de de aangezichtszenuw zich bevindt, aangezien het raken van deze zenuw gevoelloosheid in je gezicht kan veroorzaken.
|
|
|
CHRIZZZZ
|
Kite je allang? Surfers oor krijg je niet met 2 jaar maar na heel wat jaren intensief surfen...
Verder verstopping, water in je gehoorgang of ontsteking... Je kan je oren een keer uit laten spuiten of ff laten kijken of het een ontsteking is. Dan weet je iig wat het is, want als je een surfers oor heb moet je er heel erg mee oppassen en ff vragen hoe daarmee om te gaan....
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik surf al meer dan 25 jaar ook in de koude periodes tot zo,n 8 graden ,maar ook al vind ik het niet lekker varen , ik heb als het onder de 12 graden is altijd mijn Neoprene Kap op ,Het is beter voor je oren ,Maar je heb het ook minder snel koud ,Want er gaat ook veel van je lichaamswarmte verloren als je zonder kap vaart..
|
|
|
Henning
|
Ik gebruik gewoon standaard oordoppen van de Etos.. die rubber-plugjes, komt geen water meer in dar oor, en nergens last van (Wat ik wel had zonder oordop...)
|
|
|
nkb-wesley
Gast
|
Ja maar dan hoor je toch een stuk slechter de geluiden om je heen. of valt dat wel mee?
|
|
|
Henning
|
tuurlijk hoor je slechter... maar als je zonder doppen surft hoor ik ook al bijna niks... ja klotsend water... Verder verder past je gehoord zich ook wat aan; Het gaat meer moeite doen om te horen... Dit merk je bijv heel goed wanneer je oordoppen opeens uitdoet... alles klinkt knetterhard... Maar goed, het helpt wel erg goed tegen water in je oren
|
|
|
nkb-wesley
Gast
|
Ok bedankt voor de reacties heb nu een soort van hoofdband van prolimit die er voor zorgt dat er geen water in je oor komt en die je oren warmhoud. Vond ik toch iets fijner zitten als een cap. en nu maar hopen dat het snel weg is.
|
|
|