wie moet er uitwijken

hyflyer
Gast
April 18, 2004, 19:59:07
edit2Rapporteer  
moet een beginner uitwijken voor een gevordere of andersom uitgaand dat je de verkeers regels van het water kent
Martin S
Gast
Antwoord #1 April 18, 2004, 20:02:14
edit2Rapporteer  
je moet gewoon opletten

of je nu beginner ben of gevordede.
eigenlijk zijn er regels ( ook op deze site te vinden )

maar gezond verstand ik toch de beste regel
hyflyer
Gast
Antwoord #2 April 18, 2004, 20:04:43
edit2Rapporteer  
zag namelijk vandaag een gevordere een beginner af snijden en heb daarna af bekken vond ik niet redelijk vind dat als je gevordert bent beter kan varen en kan uitwijken
hyflyer
Gast
Antwoord #3 April 18, 2004, 20:05:30
edit2Rapporteer  
heb = hem  in de eerste regel
Moza

Antwoord #4 April 18, 2004, 21:40:30
edit2Rapporteer  
onzin.......gewoon de normale voorrangsregels op water, ook een beginner moet weten wat ie doet....natuurlijk is afbekken geen goed idee !!

dus beter goed gepikt......: (R. Overwater kitesurf.nl)

Naast de BPR regels is misschien het volgende makkelijk te onthouden.
Je hebt voorrang als:
-Rechter hand voor is
-Rechter voet(als je op je hielen vaart)

Dit geldt ook in de branding (dat is de wet).
Dat er onderling afspraken worden gemaakt is natuurlijk verwarrend wie weet het wel en wie niet? Wat doe je bij bijna aanlandige wind bv. Waar houdt de branding op? Wanneer staat er branding enz. Als er een ongeluk gebeurd dan gelden toch de BPR regels voor de verzekeringen.
Wel is het goed om er rekening mee te houden als de uitvarende kiters of windsurfers weinig snelheid hebben zodat ze slecht kunnen uitwijken.
Handig is om duidelijk aan te geven als je de ander voorang geeft door bv. even sterk een paar meter af te vallen en/of je kite laag te houden zodat de ander weet dat hij koers kan houden.
Ruud~

steveverelst
Gast
Antwoord #5 April 18, 2004, 23:02:43
edit2Rapporteer  
heel simpel gezegt als er kiters achter je passeren of willen passen hang  je kite dan wat opzij dat de andere kunnen
want dat is het irrirtantste dat de gevorderenden de beginneners niet kunnen passen omdat ze hun kite hoog laten hangen
steve
Martin S
Gast
Antwoord #6 April 19, 2004, 06:32:17
edit2Rapporteer  
daar ben ik het mee eens!
slufterhufters.com

Antwoord #7 April 19, 2004, 08:36:42
edit2Rapporteer  
of dat je op elkaar afvaart en dan door mijn ervaring ik wat scherper kan varen zodat ik buitenlangs ga, doen ze hun kite omhoog, pfffffff.
rot die kite naar beneden!!

zo irri...
Jasper

Antwoord #8 April 19, 2004, 09:40:20
edit2Rapporteer  
Worden dit soort dingen nou met les behandeld? ik heb het niet gehad...ik denk dat het meerendeel het niet eens WEET! Goede tip dus...
Martin S
Gast
Antwoord #9 April 19, 2004, 10:17:33
edit2Rapporteer  
nou moet ik ook eerlijk zijn dat waneer een beginner in het water staat,
het vrij moelijk is om die kite naar beneden te zetten.

dus dan is voorlangs voor de gevordede een betere optie, of gewoon keren
Emiel

Antwoord #10 April 19, 2004, 15:37:26
edit2Rapporteer  
1ste regel op het water is GOED ZEEMANSSCHAP!!!!! verder idd je kite laag houden
Marco

Antwoord #11 April 19, 2004, 16:42:44
edit2Rapporteer  
Wat Emiel zegt is helemaal waar, ook heb je als gevorferfe een bepaalde verantwoording richting beginners, deze zijn namelijk vaak niet erg zeker van hun zaak en zullen bij twijfel soms gekke dingen doen. Dit doen ze niet met opzet. De voorrangsregels lijden vaak tot verhitte discussies en niet iedereen is hier mee bekend. Wat Emiel dus zegt met goed zeemansschap is heel goed. Mocht je als "gevorderde" last hebben van beginners, zoek dan een ander stukje op om te varen waar je ze niet tot "last" zijn. Als laatste, een beginner zal niet waarschijnlijk zijn vlieger naar beneden sturen omdat hij nog te weinig controle heeft om die actie zonder crashen goed uit te voeren, vandaar dat beginners, hoe lastig soms ook de vlieger omhoog zullen sturen.
Emiel

Antwoord #12 April 19, 2004, 18:54:50
edit2Rapporteer  
 ;D 5 jaar zeil/surfkamp heeft toch nog nu gehad he
loki
Gast
Antwoord #13 April 19, 2004, 20:51:29
edit2Rapporteer  
meschien is een praatje achter af een goed idee
zodat hij of zij weet wat hij fout doet of dee en het de volgende keer anders doen

van fouten leer je immers:)(heb ik niet zelf bed8t:)
WaZuP

Antwoord #14 April 20, 2004, 10:17:32
edit2Rapporteer  
of beginners moeten eens leren eerst goed te vliegeren met een zeersnelle stuntkite zodat automatisch een stuurfout corrigeert zoals schakelen in een auto je trapt toch ook niet op de rem als je wilt schakelen
Later Tim
Weirdo
Gast
Antwoord #15 April 20, 2004, 12:28:12
edit2Rapporteer  
of beginners moeten eens leren eerst goed te vliegeren met een zeersnelle stuntkite zodat automatisch een stuurfout corrigeert zoals schakelen in een auto je trapt toch ook niet op de rem als je wilt schakelen
Later Tim

Het gaat er denk ik meer om dat je niemand anders tot last wil zijn, juist omdat je onervaren bent... Daarom denk ik ook dat je onzeker of fout reageert.

Ikzelf ben een onervaren kiter en heb al heel wat jaartjes ervaring met sturen met heel wat snellere vliegers dan die surfvliegers, maar vind al die regels op het water wel een tikkie verwarrend.
Je moet ze wel erg goed in je hoofd ingeprent hebben, wil je ze in geval van nood/uitwijken toepassen.

Misschien heeft iemand een goed plaatje van dit soort regels ?? Dat kun je je immers veel beter voor de geest halen als het nodig is.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.