Wind in tarifa?

JoriZ

Januari 21, 2007, 22:18:17
edit2Rapporteer  
Ik zit eraan te denken om rond half februari voor een week of 2 naar tarifa te gaan?
Heeft er iemand van jullie ervaring met de wind daar? Wat zijn de meest gebruikte maten en waait het er echt vaak?

Bedankt!
mightymike

Antwoord #1 Januari 22, 2007, 01:34:33
edit2Rapporteer  
www.windfinder.com

ik heb zelf nog niet het flauwste idee waar tarifa ligt  (ohoh_kitesmiley)dus kan je er verder nix over zeggen, gewoon op het strand vragen hoe de streek het en of je er mag kiteboarden en dan de wind checken
Kondor 11

Antwoord #2 Januari 22, 2007, 01:51:57
edit2Rapporteer  
Check eens een paar windsurfsites, die komen er al decenia
Ook de spots staan daar vast aangegeven.
Grzz
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 Januari 22, 2007, 02:44:58
edit2Rapporteer  
Windfinder voorspelt weinig goeds. Is nu ook maar 15 graden.
Ik ga half februari naar Kaap Verdie. Daar is het ieg warmer! Maar of er altijd wind is..is nu nog matig..
slufterhufters.com

Antwoord #4 Januari 22, 2007, 03:19:58
edit2Rapporteer  
Je hebt daar vaak thermische wind die niet te voorspellen is.
Ook heb je de Lavente en Poniente wind.
1 komt van de Middellandse zee ander komt van de oceaan.
Weet niet precies welke altijd zo hard is maar dan heb je dus 8, 9 a 10bf als die staat.

Overwegend is er meestal wel wind maar het is er ook fris net als het water.

Tenerife, Fuerteventura of Egypte is een betere keus.
Vin

Antwoord #5 Januari 22, 2007, 05:33:12
edit2Rapporteer  
De wind van de middelandse zee (Oost) heet Lavente en als die er staat dan kan het flink poeieren. 40+kn is dan heel normaal in Tarifa, Las Dunas.
Al rij je dan 20 min Oostelijker naar b.v. Palmones dan kun je gewoon met je 12 het water op. Dat is bizar maar waar.
Eddy Hangtime

Antwoord #6 Januari 29, 2007, 23:07:49
edit2Rapporteer  
IK ben er in september geweest, maar weet niet of dat te vergelijker is met jouw periode. Ik heb daar alleen met 13m2 en 9m2 lopen beulen. Er zijn dagen geweest dat mijn 9m2 niet meer te houden was. BOW kites van 5-7m2 zijn daar dan ook de normaalste zaak van de wereld....
.Chris.

Antwoord #7 Januari 29, 2007, 23:13:52
edit2Rapporteer  
Wel te zien dat weinig mensen die hier reageren er ook echt geweest zijn.
Tarifa is top en dé kitesurf capital op Europa's mainland.

Afhankelijk van windsterkte (Levante) ga je telkens een spot verder weg van tarifa zelf, totdat het de windsnelheid is wat jij wilt hebben. (wind waait sideshore langs de kust totaan Cadiz)
Condities, vlak water tot choppy, golven op Canos de Mecca.

Is het Poniente, kun je gewoon in Tarifa zelf terecht en heb je met een beetje mazzel top
golven, wind is dan ook een tikkie aanlandig en niet vlagerig.

Er zijn nog veel meer spots, ook aan de middenlandse zeekant, die ook functioneren
met Levante bijvoorbeeld. Uitgaansleven is geweldig, super sfeer en de stad zelf heeft ook
charisma en is echt surfers city. Succes.

Bij de windfinder en windguru voorspellingen moet altijd de termiek nog bijgeteld worden..
Spots in Tarifa en omgeving:
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.