NKV zoekt vrijwilligers

paulg

Geen avatar

Februari 21, 2007, 17:11:17
edit2Rapporteer  
Vrijwilligers gezocht!
Wil jij blijven kiten in Nederland? Wordt jou spot gesloten? Vind je dat de NKV niet genoeg doet? Zouden er meer NKV evenementen moeten komen? Hoe kunnen wij veiliger kiten? Zou er spot-info op de NKV site moeten staan?

Spreken die vragen je aan? Blijf niet langer zitten kom op help ons de vragen te beantwoorden!

Wij zoeken enthousiaste leden:
-   RV’s (regiovertegenwoordigers) voor

Wijk aan Zee / Wijk aan Zee
Oostvoorne / Maasvlakte (Slufter)
Delfzijl / Eemsgebied
Harlingen
-   helpen met de vernieuwing van onze website
-   forum beheer
-   (assistent) penningmeester
-   veiligheids-commissie leden
-   evenementen organisatie (organisatie Kidzday 2007)
-   evenementen reporter (NKV vertegenwoordiger)
-   rapportages maken voor magazines & website

Maar er is nog veel meer te doen! Wil je weten wat nog meer?

Geef je op: PR-commissie@kitesurfvereniging.nl ook voor meer info.
#RemcO#

Antwoord #1 Februari 22, 2007, 04:28:23
edit2Rapporteer  
hmmn nee dank u
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #2 Februari 22, 2007, 16:35:52
edit2Rapporteer  
Fout antwoord REMCO.. ThumpDown
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Februari 23, 2007, 07:22:31
edit2Rapporteer  
Kun je in het kort even weergeven wat jullie invloeden zijn en wat jullie tot nu toe gerealiseerd hebben?
Hoe zit de NKV in elkaar en met welke organisaties hebben jullie te maken?
Kun je mij , via dit forum, uitleggen hoe de procedure tot stand komt die er uiteindelijk voor zorgt dat er een gedoogbeleid volgt???
En hoe kan het zijn dat je zo begaan bent met het kiten maar dat je nog maar 5 berichten gepost hebt op het belangrijkste forum van Nederland  loser

Alvast bedankt
Buur

Antwoord #4 Februari 23, 2007, 18:25:39
edit2Rapporteer  
haha die Mini Me, dat is niet zo lief van je hahaha
Ik weet niet of het van balang is om te vragen naar procedures, in nederland is alles gedecentraliceerd en heeft dus iedere gemeente een andere visie, regels, gewoontes en niet te vergeten andere poppetjes op de stoel van de wethouders. als het een sporter is bij voorkeur watersporter dan heb je een heel andere positie dan een bij een zoutzak.
Maar als je nu eens gaat kijken op de site van de NKV dan kom je er wel achter wat er allemaal al is verzet door een groepje vrijwilligers. Het continu maar moeten opsommen van de resultaten is een verkeerde denkwijze, het gaat er om dat er mensen bezig zijn voor de sport, en als de resultaten achter blijven heeft dat meer te maken met de (on)mogelijkheden van een kleine groep mensen die zich proberen in te zetten voor de kitesport dan met skils van de betreffende mensen.

¦Tim¦

Antwoord #5 Februari 23, 2007, 18:46:40
edit2Rapporteer  
hmmn nee dank u

zag ik jou vorige week in de bus naar goes zitten...
?

of ben ik nu helemaal verkeerd
Lord of the Boards

Antwoord #6 Februari 23, 2007, 19:51:04
edit2Rapporteer  
Procedures hangen niet alleen af van de betrokken overheden, maar ook van het type water. Noordzee is weer anders dan BPR gebied. Binnenwater is weer anders dan Waddenzee. Enz, enz. Elke spot is gewoon anders. Maar meestal begin je gewoon door bij de betreffende gemeente aan te kloppen.

De resultaten vallen niet echt op, omdat er al gekite werd op de diverse spots. Dat je daar nog mag kiten kun je voor een groot deel toeschrijven aan de NKV regiovertegenwoordigers (RV's).

Zoals altijd, vallen juist de negatieve dingen op (spots die verboden zijn), terwijl er gelukkig meer spots zijn waar je wel mag kiten. Met de spots waar je nu (nog) niet mag kiten zijn de RV's nog steeds hard bezig.

Om RV te worden hoef je echt geen topmanager te zijn. Als je gemotiveerd bent om iets voor het kitesurfen te betekenen, kom je al een heel eind. Je leert er ook nog eens heel veel van en je kan er zelf voor zorgen dat je mag blijven kiten op jou spot, in plaats van af zitten wachten wanneer de overheid je spot gaat sluiten. Vrijwilligerswerk staat trouwens ook niet slecht op je CV.........

Ook de spots die niet bedreigd worden, moeten worden vertegenwoordigd. Zodoende weet iedereen dat we een partij zijn in het geval de spot alsnog ter discussie komt. Denk hierbij aan Natura 2000 dat er aan zit te komen.

Als je wat wil doen voor de sport............. Gewoon doen dus!
globe

Antwoord #7 Februari 23, 2007, 20:07:09
edit2Rapporteer  
@ lord: AMEN !

Helaas weet ik uit eigen ervaring dat het meestal vechten tegen de bierkaai is. Ondanks dat blijft het NKV zich inzetten, daarvoor hulde! Al heb ik af en toe het gevoel dat jullie er niet genoeg op zitten en een té afwachtende houding aannemen. Dit is een vermoeden en excuse me als ik er naast zit.

Als ik kijk wat bv Markus (Friesland) en zijn maatjes voor elkaar hebben gekregen mag je nooit zeggen dat het NKV geen goede dingen bereikt heeft.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #8 Februari 23, 2007, 21:49:10
edit2Rapporteer  
Ik weet dat het niet zo netjes was om een steek onderwater te geven door te melden dat hij/zij maar 5 berichten gepost heeft maar ik weet dat wij/ik in het verleden meerdere malen gevraagd heb hoe het nu zat met de Spot HUIZEN.... Het kan er bij mij namelijk niet in dat ze het goed vinden dat er bij de Stichtsebrug wel gekite mag worden (palen, prullenbakken, dichter bij de vaargeul) nu is dat gemeente Blaricum maar de burger ziet geen verschil  :Smiley en dat je schijnbaar in de gemeente Huizen niet mag kiten..
Ik begrijp uit betrouwbare bronnen dat er een aantal binnen ons forum zich wel bezig hebben gehouden met de spot maar daar hoor je ook nix over!!!!!
Als de NKV zo begaan is met de kiters en de spots dan moeten ze toch iets meer van zich laten horen  loser Je maakt mijn niet wijs dat de nieuwkomers, die aankomende zomer een kiteset op marktplaats kopen, weten hoe de vork in de steel zit en volgens mij wordt die theorie ook niet verteld tijdens je kitelessen.... als ze al lessen nemen  ThumpDown Met ander woorden ik vind dat het NKV iets actiever moet zijn binnen de forums want anders krijgen we straks weer een hoop van die cowboys die tussen de zwemmende kinderen gaan lopen kl..... en ben je weer een spot kwijt  ThumpDown
Ik woon zelf in Zeewolde en erger mij ook suf aan hun beleid.....
Die K...zakken vergeten even dat de gemeente dmv de watersport groot is geworden... Nee wat doen ze dan (shame_kitesmiley) dan zetten ze een gemeentehuis neer op DE "A" lokatie.... Het einde van de inloophaven en zetten het gemeentehuis zo neer dat het gebouw met de rug naar de burgers staat en door het gebouw wordt het hele zicht op de haven ontnomen...... Kijk en dat typeert nu het gemeente beleid..... Nix voor de burgers maar alles voor Bassie  schater
Ik hoop dat ik een beetje een discussie opgang breng en dat er iets meer info terug gekoppeld wordt door KNV naar de verschillende forums........................

En zou de KNV memeber van Huizen en Zeewolde zich willen melden en in het kort willen vertellen hoe de situatie nu is  loser

Groetjes en alvast bedankt

Henk Jan  Joepie

Ps dit is het laatste bericht dat ik kon vinden op de site van KNV ivm de gemeente Huizen

29 juni 2006
Kitesurfen bij Huizen
Beste medekiters,

Hierbij een update voor gemeente Huizen.

Aangezien we niet op tijd veranderingen kunnen doorvoeren voor seizoen 2006 hebben Gemeente Huizen, NKV en de lokale surfclub in overleg besloten zich te richten op een ontheffing voor seizoen 2007. Alle partijen staan positief tegenover kitesurfen in de gemeente Huizen.

Voor 2006 blijft het dus helaas verboden om te kiten in de gemeente Huizen. De NKV roept alle mede-kiters op zich hieraan te houden.

De gemeente zal binnenkort hetzelfde bericht uitbrengen doormiddel van een persbericht.

De volgende afspraak voor overleg staat voor eind augustus. Alle kiters die belang hebben bij kiten in Huizen kunnen voor vragen en/of steun terecht bij : Sandor@kitesurfvereniging.nl

Sandor Stegeman

NKV - Regio " Muiderberg / Huizen " / KiteCamps.nl
wouterb

Antwoord #9 Februari 23, 2007, 22:58:02
edit2Rapporteer  
en een mailtje naar Sandor@kitesurfvereniging.nl helpt niet?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #10 Februari 23, 2007, 23:26:02
edit2Rapporteer  
en een mailtje naar Sandor@kitesurfvereniging.nl helpt niet?

Al gedaan maar heb nog geen antwoord.... Alleen ben ik van mening dat je dit soort onderwerpen breed bespreekbaar moet maken zodat iedereen er wat info uit kan halen wat voor hem/haar van toepassing is  ThumpsUp
bartk
Gast
Antwoord #11 Februari 24, 2007, 00:20:31
edit2Rapporteer  
@Minime:

Gast stel je eens wat positiever op ! De NKV is een vrijwilligers vereniging die op dit moment met veel dingen bezig is en steeds verder geprofessionaliseerd wordt je zult er steeds meer van gaan horen.

Het is de enige vereniging die door de gedecentraliseerde overheden als serieuze gesprekspartner wordt gezien.

En ik vind het best dat je kritiek hebt , is zelfs gezond maar mischien kunje jezelf eerst de vraag stellen WAT HEB IK ZELF GEDAAN VOOR DE KITESPORT IN DE REGIO DIE JIJ NOEMDE DAT IK HET ME KAN VEROORLOVEN ZO EEN GROTE MOND OP TE ZETTEN.

Een positiever insteek zou zijn dat je contact opneemt met de regiovertegenwoordiger en samen kijkt of er actie ondernomen wordt en of jij daaraan kan meewerken.
Nino

Antwoord #12 Februari 24, 2007, 01:24:15
edit2Rapporteer  
@ Mini-Me: 
Ga nou niet zitten klagen en naar een ander zitten wijzen ThumpDown. Als je vind dat het beter kan moet je misschien zelf lid worden van een commissie. Voorlopig staan er een hoop grote monden, maar nog geen aanmeldingen.
Verbeter de wereld; begin bij jezelf!
..en anders niet zeiken.

(HJ) MINI-ME

Antwoord #13 Februari 24, 2007, 02:20:04
edit2Rapporteer  
Wie zegt dat ik dat niet doe en mij dus geen grote mond kan en mag veroorloven  loser
Feit blijft dat er vaak de vraag gesteld wordt of er gekite mag worden binnen dat gebied maar dat er nooit feedback komt van NKV... Ik ben mij er al een beetje in aan het verdiepen terwijl het geen eens mijn spot is.. Ik begrijp dat Sander en Willem van boardsports zich er al eens me bemoeid hebben bovendien is er ook iemand van kiteaware mee bezig geweest  ThumpsUp

Je moet in mijn geval niet de klokkenluider af willen schieten  ThumpDown Ik bedoel het goed en wil alleen een discussie opstarten zodat ook de NKV meer belangstellende krijgt  ThumpsUp

Bovendien............ log je ff in als je wat te melden hebt of heb je dubbele belangen (angry_kitesmiley)
Lord of the Boards

Antwoord #14 Februari 24, 2007, 05:32:05
edit2Rapporteer  
Ik begrijp je kritiek wel. En kritiek is altijd welkom. Het kan er alleen maar beter van worden. NKV is samen met de KNWV bezig om alle info over de kitespots in kaart te brengen en op de website te publiceren. Maar omdat de info nogal veranderlijk kan zijn (regels op een spot kunnen veranderen, andere openstellingsdata, enz....) wordt hiervoor een database opgezet. Zo kunnen de regiovertegenwoordigers (RV's) zelf de info over hun spot aanpassen. Zo hou je de boel up to date.
Het kost alleen veel tijd om zoiets door vrijwilligers op te zetten.
Ik ben het ook met je eens dat er meer gecommuniceerd kan worden. Dit is al langere tijd een puntje van kritiek. Er wordt ook aan gewerkt. Zie de eerste nieuwsbrief en natuurlijk de podcast. Maar het is natuurlijk wel zo, als er geen nieuws is over een spot, hoor je ook niks.

Als je echt wat wil weten over een spot, ga dan gewoon even naar www.kitesurfvereniging.nl en stuur even een mailtje naar de regiovertegenwoordiger. Als je daar geen antwoord van krijgt, kun je het altijd nog via een andere RV proberen.

Ik citeer even uit de originele post:
Citaat
Vrijwilligers gezocht!
Wil jij blijven kiten in Nederland? Wordt jou spot gesloten? Vind je dat de NKV niet genoeg doet? Zouden er meer NKV evenementen moeten komen? Hoe kunnen wij veiliger kiten? Zou er spot-info op de NKV site moeten staan?

Misschien is het wel voor jou om hiermee te helpen (niet lullig bedoeld). Mensen met veel ideeen zijn van harte welkom.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #15 Februari 24, 2007, 06:18:17
edit2Rapporteer  
Hoe zit het dan met de spots waar geen vertegenwoordigers voor zijn zoals Zeewolde, Blaricum, Huizen etc. etc.  Huh En wat is jouw functie binnen dit geheel??
Lord of the Boards

Antwoord #16 Februari 24, 2007, 06:31:00
edit2Rapporteer  
Ja sorry,

Ik zal voortaan bij dit soort berichten even duidelijker ondertekenen, dus bij deze.

Als er een spot is waar je een regiovertegenwoordiger mist en dat voor je rekening zou willen nemen...... ThumpsUp Helemaal super natuurlijk. Neem dan even contact op met Martijn Veldhuijsen (regiocoordinator@kitesurfvereniging.nl)

Groet,

Jan Piekstra
NKV regio Lauwersoog

(HJ) MINI-ME

Antwoord #17 Februari 24, 2007, 10:37:43
edit2Rapporteer  
Maar als ik het goed begrepen heb zijn er al personen bezig om de spot in Huizen open te krijgen..
Wie kan daar meer over vertellen  Huh
En begrijp mij niet verkeerd maar is het zo slecht gesteld met de NKV dat de personen eerst lid moet worden en vervolgens hun eigen probleem moeten gaan oplossen  (grinnik_kitesmiley)

wouterb

Antwoord #18 Februari 24, 2007, 22:26:06
edit2Rapporteer  
Ik weet niet in hoeverre het volgende off-topics is, indat geval op voorhand excusses.

Naar mijn idee is inmiddels het BPR (op binnenwater) overal geldend. Dus is Kitersurfen overal (minus plaatselijke ontheffingen) verboden.

Dit is volgens mij alleen opbasis van het feit dat 'de kitesurfer' in de wet  niet of nogal krom omschreven is.

Ik weet niet hoe juridisch het NKV onderlegd is, maar is via een proefproces niet een sluitende omschrijving af te dwingen?

Wouter de boer
(NKV lid, KA)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.