Hallo,
Na al mijn pokemon acties is dit een serieuze oproep.
Marten en ik ( pascal) gaan/willen 1tm11/12/13 juni naar Egypte El Gouna gaan.
Nou zou het natuurlijk gezellig zijn als er meer Nederlandse kiters meegaan. En ik denk als we een beetje een groepje vormen we ook nog wel wat korting eruit kunnen slepen.
Wat algemene info over El Gouna
www.kitepower-elgouna.com is een site waar het kiten zich allemaal afspeelt
Wind + weer
de wind in mei tot en met juni
http://www.windguru.cz/int/historie.php?id_georegion=2&id_zeme=818&search=&id_region=0&mis_spot=25164&id_typspot%5B1%5D=1&id_typspot%5B2%5D=2&id_typspot%5B3%5D=3&id_typspot%5B4%5D=4&id_typspot%5B5%5D=5&id_typspot%5B6%5D=6&id_typspot%5B7%5D=7&id_typspot%5B999%5D=999&mis_fav=0&id_spot=25164&odden=27&odmes=5&odrok=2006&doden=27&domes=6&dorok=2006&tj=c&wj=knots&step=3&pwindspd=1&psmer=1&ptmp=1&pmwindspd=1&odeslano=1&model=gfsIk denk dat dit genoeg zegt.
Prijs:
El Gouna is niet zo duur.
Wij hebben gezocht naar een hotel genaamd Captain's & Turtells Inn. Dat is een hotel.Waar je zelf kan kiezen of je half pension of bb wilt ( bed and breakfast). Waar je alleen een lekker bedje krijgt en een ontbijt. (half pension dus ook avondeten) Ik heb van mensen gehoord dat dit zeker niet tegenvalt.
Wij hebben ook een vlucht gezocht en kwamen via een Duitse site op een pagina Waar er voor 3 man 1550 betaald moest worden. dus dat gedeeld door 3 = ongeveer 500 euro En dan had je vlucht met alle toeslagen en het hotel met half pension
Je moet natuurlijk nog wel avond eten kopen. je kan je uit eten. maar natuurlijk ook zelf wat bakkelijen. Wat in El Gouna niet veel kost ( ervaring van vorig jaar oktober) Ook moet er natuurlijk veel water gekocht worden. Want in die tijd van het jaar is het erg heet. En tel er nog maar wat kleine dingen bij op. En de opslag van je kites ( want met je kite zeulen is ook niet alles). En dan misschien nog kleine uitstapjes.
De spots:
Kitepower elgouna is een clubhuis waar Duitsers over beheren. Zij spreken overigens prima engels.
Het is een spot waar in het begin het water ondiep is. ongeveer 200meter Geen last van stenen op de bodem. Dan heb je een stukje van ondiep naar diep Daar ligt een rifje. Waar je absoluut niet met je blote voeten in moet staan. En dan 2 meter verder is het diep. En als het dan nog 'n beetje waait kan je er ook nog wel wat golfjes berijden.
Red sea zone is eigenlijk het zelfde. Alleen ligt er meer rommel op de bodem
El gouna is dus eignelijk geschikt voor iedere kiter. Gevorderd of beginner. Maakt niet uit. Er zijn overigens ook lessen te nemen.
Voor meer vragen laat het even weten in dit topic.
Of voeg me toe op msn