Koop het boek "stuntvliegers het handboek" De bean is een hele goede powerkite om mee te beginnen. De site is helaas gehacked en uit de lucht. Is zeker leuk om te doen. Er zijn nog wel zelfbouwers te vinden op vliegerforum.nl
hoi, ik zou graag een powerkite maken van 3 a 4 m die al gevig kan trekken maat ik heb er geen flouw iedee van om een powerkite te maken kan iemand me helpen om een kite te maken of een bouwplan is ook goed
Misschien eens beginnen met een 'grote' speedwing of een 'el macho -> google afbeeldigen en zoeken maar' uit stuntvlieger II.
Met wat geduld zou ik daarna voor een sputnik gaan van 3 m2 om te beginnen uit stuntvliegers II. Kost misschien wat meer tijd, geduld en nauwkeurigheid maar is en blijft een goede snelle foil. Die sputnik van mij heb ik zondag weer eens uitgelaten en na een kleine 10 jaar? doet hij het nog steeds.
Voor het geld/arbeit kun je het misschien overigens geeneens laten om gewoon een foil te kopen. Koolstof, hulpstukken en spinnaker lopen al gauw in de papieren.
Een NPW vind ik een trekzak en geen plezier om mee te vliegen. Alsof het een dode koe is waar je alleen maar aan kan hangen. Ook niet geschikt om te byggyen omdat het ding niet hoog aan de wind komt. Maar wel de allergoedkoopste die te krijgen is denk ik.
« Laatste verandering: Februari 28, 2007, 07:15:48 door Frank77 »