Op zeker een foute afstelling. RTFM!!!! (Read The Fucking Manual) deze zit er niet voor niets bij en daarin staat hoe je de kite helemaal kan tunen. Het klapperen kan ook liggen aan het veel te gedepowerd sturen in combi met een verkeerde afstelling.
als je aan de binnenzijde van je kite kijkt bijna op het einde zit een grote witte sticker daar staat op afstelling 1:1 of 2:1 als je relaxt wilt varen moet je hem 1:1 zetten bijna geen bar druk en de kite reageert lekker snel
Het is niet meer dan normaal dat je de handleiding leest bij een produkt. Zeker als je nog helemaal geen kennis hebt van het produkt. Ook al heb ik inmiddels wel enige kennis van kites, ik zal altijd de moeite nemen om de handleiding door te nemen. Indien het een 2dehandsje is dan kan je de manual ook downloaden van de Naishsite.
Als je aan een sport als kiten begint dan zal je ook het nodige verstand en de kennis moeten hebben om veilig te kiten. Veel ongelukken gebeuren door onkunde, en het is een kleine moeite om de handleiding ff door te nemen voordat je een kite de lucht in trekt. Ik heb in het verleden al aardig gekke dingen gezien op het autostrand doordat sommige geen idee hebben hoe met een kite om te gaan.