LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
Ik heb die van mijn bij een "legerdump" vandaan die ook campingartikelen en gasflessen verkoopt. Je kan eens informeren bij een "Bezinepomp". Bytheway...een oud (of nieuw) expansievat (centrale verwarming) kan ook heel goed . gr, Leon
|
|
|
diederik
|
zo'n vat is toch niet perse nodig????
Ik heb nu een vacuumpomp aangeschaft met koelventilator, het enige nadeel is dat ik hem minimaal 8 uur constant moet laten draaien, met een buffervat hoeft dat niet, dan slaat je pomp pas aan als je vacuum wegzakt tot een bepaald punt. toch????
|
|
|
® € M © 0
|
waarvoorh heb je zo'n ding nodig ?
|
|
|
Alferink
|
Ik heb er hier nog een, waarvan de datum is verlopen, die wordt dus niet meer gevuld met campinggasspul,
Zit geloof ik nog een beetje in.
Stuur maar een mail als je meer wilt weten.
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
@ kiterz is een eerste opvangvat voor je vacuum, om die op het juiste peil te houden. vergelijk maar met een compressor, die pas aan slaat als het vat onder een bepaalde druk komt.
(leg ik het zo goed uit prof bouwers?)
|
|
|
|
Bopmorn
Geen avatar
|
Niet doorboren ook niet na gebruik (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Fré
|
Optie 2, die niet in de fik kan vliegen (grinnik_kitesmiley): Koop een stuk regenbuis met grote diameter, zoek daar wat pvc-doppen voor en lijm alles samen met pvc-lijm voor loodgieters. In een van de doppen steek je van die koperen aansluitingen voor slangen, evt met een kraantje ertussen, koppel de slangen aan en pompen maar... Die buizen kunnen 't makkelijk aan, hoor... Check: http://www.joewoodworker.com/veneering/
|
|
|
peter.
|
kun je eigelijk geen compressor pakken en de lucht in laat de slang op zetten en de uit laat open laten?
|
|
|
wouterb
|
Hangt van de connstructie af. Bepaalde pakkingen sluiten prima onder druk maar niet bij onderdruk (lol). Plus dat de pressostaat regelt op positieve drukken en de Manometer geeft waarschijnlijk 0-10bar aan, en dus niet -1.
|
|
|
Arnie26736
|
Optie 2, die niet in de fik kan vliegen (grinnik_kitesmiley): Koop een stuk regenbuis met grote diameter, zoek daar wat pvc-doppen voor en lijm alles samen met pvc-lijm voor loodgieters. In een van de doppen steek je van die koperen aansluitingen voor slangen, evt met een kraantje ertussen, koppel de slangen aan en pompen maar... Die buizen kunnen 't makkelijk aan, hoor... Check: http://www.joewoodworker.com/veneering/het gas laat ik er allemaal uit lopen, ik gebruik hem voor een buffer voor vacuumpompie, en volgens mij vat metaal gaan vlam
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
....... en volgens mij vat metaal gaan vlam Alleen zit het "gas" vaak als een soort brandbare drap aan de binnenwand van de fles. Dus als je gaat lassen, vul de fles eerst met water! Bytheway...Fre, dat is een fijne oplossing!! Een verzameling PVC buffers parallel geschakeld kan natuurlijk ook!
|
|
|
Arnie26736
|
oka zo , ff uitkijken dus
|
|
|
Psychotic
|
zoieso liever niet lassen aan gasflessen, dat is echt not done in mijn ogen.... Zit een mooie schroefdraad in de hals, daar kun je perfect een passend verloopstuk indraaien
|
|
|
daan
|
hey arnold oude brandblusser gaat denk ik ook wel maar ja volgens mij zit daar geen schroefdraad op??
|
|
|
Arnie26736
|
zoieso liever niet lassen aan gasflessen, dat is echt not done in mijn ogen.... Zit een mooie schroefdraad in de hals, daar kun je perfect een passend verloopstuk indraaien
Je zal toch nog een gat derin moeten maken de lucht toe/af voer, 1tje zit er al op dan. nu die 2de. hey arnold oude brandblusser gaat denk ik ook wel maar ja volgens mij zit daar geen schroefdraad op??
Gaat ook wel jahw, schroefdraad ? ik denk van wel, ik heb nog kleintje liggen maar die mag k niet gebruiken.
|
|
|
wouterb
|
Je zal toch nog een gat derin moeten maken de lucht toe/af voer, 1tje zit er al op dan. nu die 2de. hey arnold oude brandblusser gaat denk ik ook wel maar ja volgens mij zit daar geen schroefdraad op??
Gaat ook wel jahw, schroefdraad ? ik denk van wel, ik heb nog kleintje liggen maar die mag k niet gebruiken. Je hebt maar een gat nodig. Voor lucht toe- en afvoer. De kraan kan je erwaarschijnlijk afdraaien en daar zit schroefdraad onder.
|
|
|
Fré
|
oka zo , ff uitkijken dus
|
|
|
Arnie26736
|
Gaat ook wel jahw, schroefdraad ? ik denk van wel, ik heb nog kleintje liggen maar die mag k niet gebruiken. Je hebt maar een gat nodig. Voor lucht toe- en afvoer. De kraan kan je erwaarschijnlijk afdraaien en daar zit schroefdraad onder. we hebben oude brandblusser gevonden, bij daan thuis en oldtimer, met 2 gaten derin. Dus er hoeft ook niet geworden geboord enz
|
|
|
daan
|
Gaat ook wel jahw, schroefdraad ? ik denk van wel, ik heb nog kleintje liggen maar die mag k niet gebruiken. Je hebt maar een gat nodig. Voor lucht toe- en afvoer. De kraan kan je erwaarschijnlijk afdraaien en daar zit schroefdraad onder. we hebben oude brandblusser gevonden, bij daan thuis en oldtimer, met 2 gaten derin. Dus er hoeft ook niet geworden geboord enz en met schroefdraad dus das wel handig nu nog compressor slangen of hoe die dingen heten en dan moet het wel lukken
|
|
|
|
daan
|
ja das waar:P:P mag me naam niet meer censuur(jammer achja regels zijn regels)
|
|
|