Wie kan mij helpen aan een lege gasfles ?

Arnie26736

Maart 05, 2007, 21:44:53
edit2Rapporteer  
Volle gasfles of een lege het maakt allemaal niet uit. als hij maar niet lek is  ThumpsUp

LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 Maart 05, 2007, 21:56:24
edit2Rapporteer  
Ik heb die van mijn bij een "legerdump" vandaan die ook campingartikelen en gasflessen verkoopt.
Je kan eens informeren bij een "Bezinepomp".

Bytheway...een oud (of nieuw) expansievat (centrale verwarming) kan ook heel goed ThumpsUp.

gr,
Leon
diederik

Antwoord #2 Maart 05, 2007, 22:56:00
edit2Rapporteer  
zo'n vat is toch niet perse nodig????

Ik heb nu een vacuumpomp aangeschaft met koelventilator, het enige nadeel is dat ik hem minimaal 8 uur constant moet laten draaien, met een buffervat hoeft dat niet, dan slaat je pomp pas aan als je vacuum wegzakt tot een bepaald punt. toch????
® € M © 0

Antwoord #3 Maart 06, 2007, 00:09:57
edit2Rapporteer  
waarvoorh heb je zo'n ding nodig ?
Alferink

Antwoord #4 Maart 06, 2007, 00:16:48
edit2Rapporteer  
Ik heb er hier nog een, waarvan de datum is verlopen, die wordt dus niet meer gevuld met campinggasspul,

Zit geloof ik nog een beetje in.

Stuur maar een mail als je meer wilt weten.
Tommie

Geen avatar

Antwoord #5 Maart 06, 2007, 00:24:13
edit2Rapporteer  
@ kiterz
is een eerste opvangvat voor je vacuum, om die op het juiste peil te houden.
vergelijk maar met een compressor, die pas aan slaat als het vat onder een bepaalde druk komt.

(leg ik het zo goed uit prof bouwers?)
Arnie26736

Antwoord #6 Maart 06, 2007, 01:39:31
edit2Rapporteer  
bedankt voor reacties!
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #7 Maart 06, 2007, 03:49:21
edit2Rapporteer  
Niet doorboren ook niet na gebruik (grinnik_kitesmiley)
Fré

Antwoord #8 Maart 06, 2007, 16:14:06
edit2Rapporteer  
Optie 2, die niet in de fik kan vliegen  (grinnik_kitesmiley):

Koop een stuk regenbuis met grote diameter, zoek daar wat pvc-doppen voor en
lijm alles samen met pvc-lijm voor loodgieters. In een van de doppen steek je van die koperen
aansluitingen voor slangen, evt met een kraantje ertussen, koppel de slangen aan en pompen maar...

Die buizen kunnen 't makkelijk aan, hoor...

Check: http://www.joewoodworker.com/veneering/
peter.

Antwoord #9 Maart 06, 2007, 19:43:09
edit2Rapporteer  
kun je eigelijk geen compressor pakken en de lucht in laat de slang op zetten en de uit laat open laten?
wouterb

Antwoord #10 Maart 06, 2007, 21:00:14
edit2Rapporteer  
Hangt van de connstructie af. Bepaalde pakkingen sluiten prima onder druk maar niet bij onderdruk (lol). Plus dat de pressostaat regelt op positieve drukken en de Manometer geeft waarschijnlijk 0-10bar aan, en dus niet -1.
Arnie26736

Antwoord #11 Maart 06, 2007, 22:16:55
edit2Rapporteer  
Optie 2, die niet in de fik kan vliegen  (grinnik_kitesmiley):

Koop een stuk regenbuis met grote diameter, zoek daar wat pvc-doppen voor en
lijm alles samen met pvc-lijm voor loodgieters. In een van de doppen steek je van die koperen
aansluitingen voor slangen, evt met een kraantje ertussen, koppel de slangen aan en pompen maar...

Die buizen kunnen 't makkelijk aan, hoor...

Check: http://www.joewoodworker.com/veneering/

het gas laat ik er allemaal uit lopen, ik gebruik hem voor een buffer voor vacuumpompie, en volgens mij vat metaal gaan vlam
LeonB

Antwoord #12 Maart 07, 2007, 01:35:18
edit2Rapporteer  
Citaat
....... en volgens mij vat metaal gaan vlam
Citaat

Alleen zit het "gas" vaak als een soort brandbare drap aan de binnenwand van de fles. Dus als je gaat lassen, vul de fles eerst met water!

Bytheway...Fre, dat is een fijne oplossing!! ThumpsUp Een verzameling PVC buffers parallel geschakeld kan natuurlijk ook!
Arnie26736

Antwoord #13 Maart 07, 2007, 01:39:37
edit2Rapporteer  
oka zo , ff uitkijken dus
Psychotic

Antwoord #14 Maart 07, 2007, 03:53:30
edit2Rapporteer  
zoieso liever niet lassen aan gasflessen, dat is echt not done in mijn ogen.... Zit een mooie schroefdraad in de hals, daar kun je perfect een passend verloopstuk indraaien
daan

Antwoord #15 Maart 07, 2007, 14:32:05
edit2Rapporteer  
hey arnold oude brandblusser gaat denk ik ook wel maar ja volgens mij zit daar geen schroefdraad op??
Arnie26736

Antwoord #16 Maart 07, 2007, 14:35:29
edit2Rapporteer  
zoieso liever niet lassen aan gasflessen, dat is echt not done in mijn ogen.... Zit een mooie schroefdraad in de hals, daar kun je perfect een passend verloopstuk indraaien
Je zal toch nog een gat derin moeten maken de lucht toe/af voer, 1tje zit er al op dan. nu die 2de.

hey arnold oude brandblusser gaat denk ik ook wel maar ja volgens mij zit daar geen schroefdraad op??
Gaat ook wel jahw, schroefdraad ? ik denk van wel, ik heb nog kleintje liggen maar die mag k niet gebruiken.
wouterb

Antwoord #17 Maart 07, 2007, 15:44:32
edit2Rapporteer  
Je zal toch nog een gat derin moeten maken de lucht toe/af voer, 1tje zit er al op dan. nu die 2de.

Gaat ook wel jahw, schroefdraad ? ik denk van wel, ik heb nog kleintje liggen maar die mag k niet gebruiken.
Je hebt maar een gat nodig. Voor lucht toe- en afvoer.
De kraan kan je erwaarschijnlijk afdraaien en daar zit schroefdraad onder.
Fré

Antwoord #18 Maart 07, 2007, 16:02:42
edit2Rapporteer  
oka zo , ff uitkijken dus

ThumpsUp
Arnie26736

Antwoord #19 Maart 08, 2007, 01:42:33
edit2Rapporteer  

we hebben oude brandblusser gevonden, bij daan thuis Wink  en oldtimer, met 2 gaten derin. Dus er hoeft ook niet geworden geboord enz Smiley
daan

Antwoord #20 Maart 08, 2007, 02:20:09
edit2Rapporteer  

we hebben oude brandblusser gevonden, bij daan thuis Wink en oldtimer, met 2 gaten derin. Dus er hoeft ook niet geworden geboord enz Smiley

en met schroefdraad dus das wel handig nu nog compressor slangen of hoe die dingen heten en dan moet het wel lukken
LeonB

Antwoord #21 Maart 08, 2007, 03:49:50
edit2Rapporteer  
Ehhh... Je kan m altijd laten ploffen. Allah Hakbar??? schater
daan

Antwoord #22 Maart 08, 2007, 04:46:04
edit2Rapporteer  
ja das waar:P:P mag me naam niet meer censuur(jammer achja regels zijn regels)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.