Sticked: Annie over CHICKS ONLY

Harm

Berichten: 865
April 10, 2007, 19:59:06
edit2Rapporteer  

Chicks-Only wedstrijd Sticked groot succes!
         
Voor het eerst in de Nederlandse Kitesurf-scene deden er zoveel meiden mee met een wedstrijd! Op het Sticked-event in Workum was er dit jaar namelijk voor het eerst een wedstrijd georganiseerd speciaal voor kitende meiden. Chiks-only.nl maakte dit allemaal mogelijk. Naast de spectaculaire prijzen die er te winnen vielen kregen de deelneemsters ook een Goodie Bag en een Chicks-Only longsleeve.
Beginners die nog maar net konden varen deden ook gewoon gezellig mee. Hopelijk wordt zo de drempel lager voor andere meiden om mee te doen. In totaal schreven 12 dames zich in. Om iedereen een gelijke kans te gunnen werd er door de Jury besloten om een slalom wedstrijd (op tijd)  te houden. Op het einde was er een ‘best trick’ mogelijkheid waarmee je secondes aftrek kon winnen maar waarbij de ‘best trick’ niet geland hoefde te worden.

Kitesurf.nl interviewde we een van de deelneemsters, Annie de Jong, over het Sticked-event…
 
Kun je jezelf aan ons voorstellen en ons vertellen hoe je bent begonnen met kiten?
Ik ben Annie de Jong, 21 jaar, en woon in Heerenveen samen met mijn vriend Tijn. Naast kiten studeer ik verpleegkunde in Groningen en doe ik aan acrogym. Ik heb aan het eind van de afgelopen zomer leren kiten. Kitesurfen leek me eerst helemaal niet leuk. Maar afgelopen zomer zijn we veel op Vlieland geweest waar Tijn ook les gaf. Hij drukte toen een keer een kite in mijn handen en eigenlijk ging het vliegeren al gelijk goed en leek het kiten me toch wel wat. Na een paar keer proberen maakte ik mijn eerste meters en vanaf toen ging het steeds beter. Ik heb na een tijdje toen zelf ook een setje gekocht om zo meer te kunnen oefenen. Het leren varen ging eigenlijk redelijk snel, nu de tricks nog;)
 
Wat is je homepost en wat is jouw set?
Mijn homespot is Workum (en Mirns) en ik vaar sinds kort met Advance Kondor (2007) 9m2 en 13m2. Ik vaarde op een X-trme board, maar sinds nu op mijn gewonnen Liquid Force 127cm boardje
 
Je kite dus helemaal niet lang en je schrijft je in voor zowel de Boarder Cross als de Chicks Only wedstrijd. Allebei de wedstrijden gingen heel erg goed. We hoorde dat je zelfs je vriend versloeg. Kun je ons daar meer over vertellen?
Het leek me erg leuk om mee te doen met een wedstrijd om eens te kijken hoe dat zou gaan en alvast wat wedstrijdervaring op te doen. Bij de chicks werd het een race om de snelste tijd, waarbij je aan het eind seconden aftrek kon krijgen voor bepaalde sprongen. Het verliep heel soepel en ik was tevreden over mijn eindtijd. Bij de boarderscross  had ik ook veel mazzel met anderen die kites in elkaar crashten haha. Maar ik ben echt superblij met het eindresultaat van de 2 wedstrijden.

Wat vind jij eigenlijk het allerleukste aan kitesurfen?
Even nergens over na moeten denken en gewoon heerlijk varen. Vooral wanneer het ook nog mooi weer is!
 
Wat wil je zeggen tegen meiden die ook willen leren kitesurfen? Heb je misschien tips?
Als je het wilt leren moet je eigenlijk zorgen dat je het samen met iemand kunt doen. Zo leer je het sneller, kun je elkaar helpen en is het gezelliger.
 
Wat kunnen we van je verwachten de komende tijd?
Ik ga de komende tijd veel oefenen om wat tricks te leren. Misschien ga ik nog wel meedoen met wat wedstrijden, maar ik wil sowieso meedoen aan het NK dit jaar. We gaan deze zomer ook een aantal weken op vakantie naar Fuerteventura en ik hoop daar ook veel te kunnen oefenen.

Zien we je volgend jaar weer op Sticked?
Zeker weten! Ik heb me erg vermaakt dit weekend
 
Wil je nog iets kwijt?
Sticked was echt super gezellig!

bron: www.kitesurf.nl

xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #1 April 10, 2007, 20:36:09
edit2Rapporteer  
haha lol,, maaree de uitslag was geloof ik nog niet helemaal duidelijk... tenminste, ik weet hem niet!
Buur

Berichten: 989
Antwoord #2 April 10, 2007, 21:10:19
edit2Rapporteer  
Ik heb wel de dames terwijl ze aan het varen zijn... binnenkort
link ik hem er bij
Emma

Berichten: 624
Antwoord #3 April 10, 2007, 21:53:45
edit2Rapporteer  
IK zou ook wel willen ook weten hoeveelste ik was. weet het ondertussen al, 8e

http://www.chicks-only.nl/

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.