Vraagje over kite/wakeboard

Koeslag

Geen avatar

Maart 26, 2007, 04:32:28
edit2Rapporteer  
Ik zelf heb een kiteboard Joepie.. Wakeboards hebben geen vinnen maar lopen naar mijn idee een beetje rond af en hebben gleuven onder aan hun board..
Kan ik met mijn kiteboard ( (grinnik_kitesmiley)als ik de vinnen eraf haal (grinnik_kitesmiley)) lkkr/goed wakeboarden of wordt dit afgeraden?? Huh Huh

Mvg,

Mart ThumpsUp
Tweekske

Antwoord #1 Maart 26, 2007, 04:36:10
edit2Rapporteer  
Een wakeboard kan net zo goed vinnen hebben. De meeste wakeboards hebben dit zelfs ook. Er zijn er inderdaad een paar die een soort gleuven in het board hebben, maar dit is dan ter vervanging van de vinnen.

Je kan dus gewoon zonder dat je je vinnen eraf haalt lekker wakeboarden.

Peter
robin..

Antwoord #2 Maart 26, 2007, 04:46:53
edit2Rapporteer  
zoekfunctie

ja het kan
Koeslag

Geen avatar

Antwoord #3 Maart 26, 2007, 04:49:05
edit2Rapporteer  
ja dat klopt!! Ik heb het wel eens gedaan, maar ik heb dan vaak het gevoel dat je dan meer aan het water "plakt".. Ik heb ook wel eens met een wakeboard gedaan en dan kom je naar mijn idee makkelijker los van het water.. Of zit ik daar helemaal naast?? Huh

Mart
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Maart 26, 2007, 14:47:38
edit2Rapporteer  
Mijn wakeboard heeft zowel gleuven (sprayrails) als moulded in finnen. Daarbij heb ik ook nog losse finnen die ik optioneel kan monteren (en die zitten er ook op, anders vind ik het boardje wel heel los)

Een kiteboard is ontworpen met vinnen. Zonder vinnen kun je meestal wel op je rail varen, maar met wakeboarden doe je dat niet zoveel (alleen wanneer je diagonaal onder de kabel gaat). Voor het rechtuit varen zijn ze zeker handig. Laten zitten dus!
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Maart 26, 2007, 15:16:29
edit2Rapporteer  
ja dat klopt!! Ik heb het wel eens gedaan, maar ik heb dan vaak het gevoel dat je dan meer aan het water "plakt".. Ik heb ook wel eens met een wakeboard gedaan en dan kom je naar mijn idee makkelijker los van het water.. Of zit ik daar helemaal naast?? Huh

Mart

Een wakeboard zal zeker makkelijker uit het water komen  oftewel deze zal veel meer pop hebben dan een kiteboard en dat komt echt niet door de vinnen.

Wakeboards worden gemaakt om veel pop te hebben  terwijl kiteboards ook nog eens goed hoogte moeten lopen, lekker in de golven/chop zijn en nog een redelijke eindsnelheid hebben.
Bij een wakebard spelen al deze dingen niet mee waardoor een gemiddeld wakeboard veel meer pop zal heben dan een gemiddeld kiteboard.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.