Tja als je al die 12m hebt, dan maar 9m en die kan je met je 95 kg tot 40knopen wel houden... Of je verkoopt je 12m en neemt de 9&12m Rebel van de '2e Hands' section.
Voor de 9 gaan, hoewel de 10 misschien een mooie vervanging voor je 12 Vegas 05 en R5 10 kan zijn. Doordat de kite vlakker is heeft is ie (10) vergelijkbaar met een 11-12 C kite, maar hij heeft natuurlijk wel meer depower dan een 10 C kite.
Ik vaar de 10 tot dik in de 6 bft met 82 kg. Voor jouw gewicht hoef je niet kleiner te gaan dan 10 en kan je zeker al zeer goed varen bij 18 knopen (wanneer je 16 er voor het fijne mee ophoudt).
Het mooiste is en blijft natuurlijk een 12-9 combi met de 16 trekzak erboven.
Ik heb zelf een Rebel 9 en die gaat voor m'n gewicht al snel. Ik merk dat een vlakke kite zeker meer druk heeft. Rebel9 is geprojecteerd gelijk aan een V6-10m. Al een paar keer goed druk gehad (goede lift) waar anderen dit met een 12m C-kite hadden.... Heb ook een V6-12 en die komt erg dichtbij de Rebel9 wat low end betreft. Op kiteforum is een gozer die zegt dat een Rebel7 een 9m C-kite vervangt vanaf low-end. Dus zeker niet te groot nemen. Enige reden zou kunnen zijn dat je de 9m wat te snel vindt. De 10m is gemoedelijker.
ik heb 16 mtr vegas07, 12 mtr en 9 mtr rebel en weeg 93 kg ik kom er gewoon leuk weg mee, waarbij ik wel moet zeggen dat de ene keer dat ik de 9 gebruik iederekeer opnieuw aan de snelheid van de 9 mrt moet wennen....