Gescheurde Strut

JurjenC

Geen avatar

April 03, 2007, 19:16:41
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

Afgelopen zondag heb ik bij strand Horst staan vliegeren met een kleine kite.
Ik ben nog een beginner en wil binnen kort les nemen maar ik wilde eerst gewoon de kite wat "voelen"
Het probleem is dat bij een harde crash op  het water mijn middelste strut is gescheurd (langs de naad)
Is dit nog ergens goed en betrouwbaar te laten maken? Het is me nog wel gelukt om zonder deze strut een aantal water starts te maken. Ht lijkt me beter om dit even te laten maken, iemand ideëen?
Een andere vraag is of er nog andere beginners zijn die vaak bij horst komen.
Zelf kom ik uit Zwolle, mijn vrienden windsurfen namelijk.

Bedankt en groet Jurjen
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 April 03, 2007, 19:26:54
edit2Rapporteer  
Gewoon laten maken bij kiterepair in den haag.
Moet je zeker niet mee door varen.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 April 03, 2007, 19:46:49
edit2Rapporteer  
Was jij die gene met die blacktip 5.7 m? Die is zoiezo veelste klein en zeker eerst les nemen anders kan het echt serieus fout gaan.
jeroenvdberg
Gast
Antwoord #3 April 03, 2007, 23:24:31
edit2Rapporteer  
marc 87 sorry les nemen wel een aanrader
maar serieus iets mis gaan vind ik ver gaan.
ik heb ook zonder lessen leren kite gaat altijd goed gegaan

owja eerlijk andwoord marc heb JIJ les genomen

gr
Rowin

Antwoord #4 April 03, 2007, 23:41:47
edit2Rapporteer  
Als je opbouwend leert kitesurfen heeft het geen kwaad. Beetje klein beginnen met een matrasje van 4 meter, en dan steeds groter, meer kitegevoel. Om ten slote alleen het boardgevoel en het varen onder de knie te krijgen is geen probleem.

Maja nog nooit gevliegerd of niet met grote kites en dan een 12 meter pakken is niet slim. In dat laatste geval zeker les nemen!
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 April 04, 2007, 00:13:10
edit2Rapporteer  
Nee dat heb ik niet Jeroen en dat weet je zelf ook wel maar eigenlijk als iemand weinig tot geen gewone vlieger ervaring heefd is dat gewoon beter.
WaZuP

Antwoord #6 April 04, 2007, 00:35:35
edit2Rapporteer  
Hoe kwam het dan dat deze kite neerstorten???

Is zowiezo niet slim om met een tube kite "het gevoel" op te doen, zit echt wel veel meer tijd in vliegeren op het strand en zelfs kun je nog 10 meter springen op het strand en kun je weet ik veel, maar als je op de zee ligt dan moet je ook maar eens denken wat te doen als je le explodeertr of je lijn breekt of de stroming je tog meetrekt.

Kijk dat zijn dingen waar je een les voor moet nemen! en veel mensen begrijpen dat nog steeds niet,

En de mensen die al veel langer kiten hadden geen scholen dus neem nou maar van die mensen AAN
Azrael
Gast
Antwoord #7 April 04, 2007, 01:21:40
edit2Rapporteer  
marc 87 sorry les nemen wel een aanrader
maar serieus iets mis gaan vind ik ver gaan.
ik heb ook zonder lessen leren kite gaat altijd goed gegaan

owja eerlijk andwoord marc heb JIJ les genomen

gr

Jeetje......Neem liever een les Nederlands. Denk dat je daar veel meer aan hebt voor je centen.
JurjenC

Geen avatar

Antwoord #8 April 04, 2007, 02:26:33
edit2Rapporteer  
Ik snap uiteraard dat veiligheid voorop staat.
Maar met een kleine vlieger(7,5 naish) zonder board rustig het windvenster een beetje verkennen en het een beetje met het windvenster spelen lijkt me niks verkeerds aan. Tuurlijk wil ik wel les nemen maar de kleine basis kan ik mezelf wel leren. Vroeger heb ik veel gevliegerd met een Nasawing 12m2.
Les is voor een student best duur dus een beetje voorbereiding kan geen kwaad lijkt mij.

Gegroet

(ps leander bedankt voor de tip)
marco33
Gast
Antwoord #9 April 04, 2007, 02:55:33
edit2Rapporteer  
Gewoon naar Farla Den Haag.
succes ListenToMe
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.