venom valt uit elkaar!

dk23

Berichten: 142
April 03, 2007, 01:20:20
edit2Rapporteer  
Eij mensen...........


Gisteren was ik aan het kiten op het veluwemeer. Nadat ik van het water was geweest wou ik me kite weer vol laten lopen zodat ik er weer ik kon. Tot mijn grote verbazing en schrik, moest ik de conclusie trekken dat voor mij de dag voorbij was omdat het gaas van mijn eerst cel over de hele lengte richting (breedte van de kite) gescheurd was cq losgelaten.

en of dat nog niet genoeg was laat 1 van de naden een paar cellen verderop ook doodleuk los waardoor ik nu een soort van kijkdoos heb.....beetje jammer zeg maar.

tja vanwaar dit topic?............geen idee eigenlijk. wou het gewoon ff delen met....(de rest)

Ik ga hem donderdag wegbrengen met de vraag of het nog te repareren is. De kite heeft eigenlijk wel z'n beste tijd gehad. Voor het kitesurfen is het naar mijn idee niet echt de ideale kite maar voor het flyboarden zou ik geen andere willen.

Het gaas is voor een gedeelte gescheurd, net daarlangs waar die bevestigd is (naad) en hij heeft ook voor een gedeelte losgelaten doordat het stiksel op een naad heeft losgelaten. Geen idee hoe dit is gekomen.
Hij is wel een keer vrij pittig gecrascht gisteren op z'n leading edge. daardoor zou het gaas wel gescheurd kunnen zijn, maar dat het stiksel begint te rafelen en loslaat kan ik me niet echt voorstellen, jullie?


Zijn er nog meer mensen die met een venom1 het zelfde hebben meegemaakt?

gr Dennis
Henning

Berichten: 581
Antwoord #1 April 03, 2007, 01:31:34
edit2Rapporteer  
zitten er geen blow-off valves in een PL die hem beschermen tegen exploderen ?

Want een pittige crash moeten die dingen wel kunnen hebben... ze zijn er tenslotte voor gemaakt om dat ze te kunnen hebben, ik zou toch eens contact met je shop opnemen.
dk23

Berichten: 142
Antwoord #2 April 03, 2007, 01:47:02
edit2Rapporteer  
dacht het wel....weet het niet cker.
ga er donderdag naar toe......maak weinig kans denk ik want hij is zeker al 1.5 tot 2 jaar oud

Chop S(t)ick

Berichten: 151
Antwoord #3 April 03, 2007, 01:53:24
edit2Rapporteer  
Het is een Venom, en is prima te repareren. Das wellicht een voordeel dat de afwerking zo simpel is op die dingen. Succes ermee want in bepaalde omstandigheden zijn het superkites Smiley
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #4 April 03, 2007, 02:46:29
edit2Rapporteer  
`Hm nog nooit gehad, zowel met peter lynn als flysurfer niet.... Peter lynn heeft geen blow off valves. Wel een keer gehad in een loop dat hij vol op het water knalde, maar niets kapot.

Jij zegt dat venom voor kitesurfen niet de ideale kite is, ik heb der best mee lopen knallen gister hoor!

Je was op het veluwemeer gister? Ik heb je niet gezien, was je op horst? Ik zat op nunspeet.
Rowin

Berichten: 616
Antwoord #5 April 03, 2007, 02:56:53
edit2Rapporteer  
Ik heb wel eens zo peterlynn open zien scheuren. Maar dat was op een willekeurige naad (volgens mij na een harde crash)
dk23

Berichten: 142
Antwoord #6 April 03, 2007, 02:58:45
edit2Rapporteer  
ja ik zat idd op horst. was super vlagerig....ding viel regelmatig terug in het wind venster waarna hij weer vol powerde. wat meer naar het midden was het beter maar niet ideaal. Ik vind het een super rilaxe kite maar ivm het relaunche en de kans dat er water in kan komen, vind ik een tube wel beter voor het kiteboarden.

wil er zowiezo eentje bij voor op het water.

donderdag eerst maar is ff naar V&C kijken wat Bert er van zegt.

lateksssssssssss
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #7 April 03, 2007, 03:03:15
edit2Rapporteer  
Wel een bijzonder geval. ik kijk regelmatig op Arcusers en vaar al jaren met de Guerilla en nu ook de Venom. Ben dit nog niet tegengekomen. Zelfs de Guerilla 1 is na jaren gebruik nog helemaal heel.(nou vaar ik ook als een oud wijf) Wel laten repareren, want het is een lekker vliegertje.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 April 03, 2007, 03:09:50
edit2Rapporteer  
Klinkt alsof hij flink hard ooit op land ergens tegenaan geknalt is. En zijn beste tijd gehad? Ik heb ooit 2ehands Guerilla's gehad waar een collega van me nu nog mee vaart. Zijn niet kapot te krijgen, en ik vermoed zelfs dat ze langer mee zullen gaan als mijn tubekites!

Reparatie gaat goed. Ooit een kinderziekte laten verhelpen van mijn 2ehands Guerilla, 2 jaar nadat ze verkocht waren. Gewoon gratis gerepareerd! En als je moet betalen veel minder duur dan een tubekite.

Laat hier ook ff weten hoe het afloopt. Post anders idd. ff op Yahoo Arcusers forum. Daar zitten genoeg mensen die je verder kunnen helpen met tips:

http://groups.yahoo.com/group/arcusers/
dk23

Berichten: 142
Antwoord #9 April 03, 2007, 03:19:48
edit2Rapporteer  
tx mensen.

Ik bewonder jullie enthausiasme.

Vind het ook niet zo gek.....want zoals ik het zelf al aan gaf....het is een rilaxe kite

Henning

Berichten: 581
Antwoord #10 April 03, 2007, 03:42:26
edit2Rapporteer  
De kans dat naden scheuren door overdruk (wat kan gebeuren bij een harde crash) is opt het land MINDER dan opt water, dit ivm. dat het water de valves beter afsluit en zo makklijker er een overdruk kan ontstaan... Daarom snap ik er ook eigenlijk weinig van waarom die PL geen blow-off hebben...

Gok dat je er met Bert vast wel uit zult komen Wink
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #11 April 03, 2007, 04:05:07
edit2Rapporteer  
bij mij is een keer een lijnbevestiging gebroken bij een Bomba (powerlijn). Het resultaat was dat de andere lijn (stuurlijn) compleet uit de kite gerukt werd. Die Bomba was in een knal total loss. Meer dan de helft van de profielen waren los gescheurd. Dit werd keurig afgehandeld door VliegerOp. Dit gebeurde overigens in de lucht tijdens een kiteloop.

dk23

Berichten: 142
Antwoord #12 April 03, 2007, 14:47:51
edit2Rapporteer  
zo dat is lelijk eij.......ziet dr wel bekent uit
Benjooh

Berichten: 572
Antwoord #13 April 03, 2007, 19:49:02
edit2Rapporteer  
Hoi

Ik heb een paar week terug een Venom 16 gerepareerd met dezelfde beschadiging. De rib van een cel was voor een groot gedeelte over de naad losgescheurd van het bovendek. (Ook het gaas was helemaal losgescheurd.) Ik heb toen een strookje spinnakernylon op de bestaande rib genaait en er de vorm van de rib op overgetrokken.) Bij het gaas heb ik een stukje gaas er overheen genaait (Zou evt. ook met spinnakernylon kunnen.) De kite vliegt weer prima, het kost je alleen wel een dagje werk. De vliegershop zou het naar mijn idee dus ook prima moeten kunnen repareren!

groeten,
Benjamin
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #14 April 05, 2007, 01:25:30
edit2Rapporteer  
Grootste voordeel van die venom is dat hoeveel cellen er ook losliggen, je stikt ze zo weer in elkaar. (up_kitsmiley)
PK~V
Gast
Antwoord #15 April 05, 2007, 03:16:39
edit2Rapporteer  
Als er crosstapes doorgescheurd zijn zet je het geheel niet zo
makkelijk meer in elkaar hoor...

Overigens heb je dit soort schades meestal als de kite relatief nieuw is,
doek wordt na jaar (afhankelijk van gebruikte coatings) toch poreuzer en laat meer lucht
door waardoor er ook minder snel overdruk ontstaat.

Erg leuke crashtest video waarin je goed kunt zien hoe blow-out valves werken vindt je hier:
http://www.flysurfer.com/Content/270/
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.