Henning
Berichten: 581
|
zitten er geen blow-off valves in een PL die hem beschermen tegen exploderen ?
Want een pittige crash moeten die dingen wel kunnen hebben... ze zijn er tenslotte voor gemaakt om dat ze te kunnen hebben, ik zou toch eens contact met je shop opnemen.
|
|
|
dk23
Berichten: 142
|
dacht het wel....weet het niet cker. ga er donderdag naar toe......maak weinig kans denk ik want hij is zeker al 1.5 tot 2 jaar oud
|
|
|
Chop S(t)ick
Berichten: 151
|
Het is een Venom, en is prima te repareren. Das wellicht een voordeel dat de afwerking zo simpel is op die dingen. Succes ermee want in bepaalde omstandigheden zijn het superkites
|
|
|
Maurits
Berichten: 1008
|
`Hm nog nooit gehad, zowel met peter lynn als flysurfer niet.... Peter lynn heeft geen blow off valves. Wel een keer gehad in een loop dat hij vol op het water knalde, maar niets kapot.
Jij zegt dat venom voor kitesurfen niet de ideale kite is, ik heb der best mee lopen knallen gister hoor!
Je was op het veluwemeer gister? Ik heb je niet gezien, was je op horst? Ik zat op nunspeet.
|
|
|
Rowin
Berichten: 616
|
Ik heb wel eens zo peterlynn open zien scheuren. Maar dat was op een willekeurige naad (volgens mij na een harde crash)
|
|
|
dk23
Berichten: 142
|
ja ik zat idd op horst. was super vlagerig....ding viel regelmatig terug in het wind venster waarna hij weer vol powerde. wat meer naar het midden was het beter maar niet ideaal. Ik vind het een super rilaxe kite maar ivm het relaunche en de kans dat er water in kan komen, vind ik een tube wel beter voor het kiteboarden.
wil er zowiezo eentje bij voor op het water.
donderdag eerst maar is ff naar V&C kijken wat Bert er van zegt.
lateksssssssssss
|
|
|
Silver Surfer
Berichten: 235
|
Wel een bijzonder geval. ik kijk regelmatig op Arcusers en vaar al jaren met de Guerilla en nu ook de Venom. Ben dit nog niet tegengekomen. Zelfs de Guerilla 1 is na jaren gebruik nog helemaal heel.(nou vaar ik ook als een oud wijf) Wel laten repareren, want het is een lekker vliegertje.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Klinkt alsof hij flink hard ooit op land ergens tegenaan geknalt is. En zijn beste tijd gehad? Ik heb ooit 2ehands Guerilla's gehad waar een collega van me nu nog mee vaart. Zijn niet kapot te krijgen, en ik vermoed zelfs dat ze langer mee zullen gaan als mijn tubekites! Reparatie gaat goed. Ooit een kinderziekte laten verhelpen van mijn 2ehands Guerilla, 2 jaar nadat ze verkocht waren. Gewoon gratis gerepareerd! En als je moet betalen veel minder duur dan een tubekite. Laat hier ook ff weten hoe het afloopt. Post anders idd. ff op Yahoo Arcusers forum. Daar zitten genoeg mensen die je verder kunnen helpen met tips: http://groups.yahoo.com/group/arcusers/
|
|
|
dk23
Berichten: 142
|
tx mensen.
Ik bewonder jullie enthausiasme.
Vind het ook niet zo gek.....want zoals ik het zelf al aan gaf....het is een rilaxe kite
|
|
|
Henning
Berichten: 581
|
De kans dat naden scheuren door overdruk (wat kan gebeuren bij een harde crash) is opt het land MINDER dan opt water, dit ivm. dat het water de valves beter afsluit en zo makklijker er een overdruk kan ontstaan... Daarom snap ik er ook eigenlijk weinig van waarom die PL geen blow-off hebben... Gok dat je er met Bert vast wel uit zult komen
|
|
|
kitesmurf
Berichten: 74
|
bij mij is een keer een lijnbevestiging gebroken bij een Bomba (powerlijn). Het resultaat was dat de andere lijn (stuurlijn) compleet uit de kite gerukt werd. Die Bomba was in een knal total loss. Meer dan de helft van de profielen waren los gescheurd. Dit werd keurig afgehandeld door VliegerOp. Dit gebeurde overigens in de lucht tijdens een kiteloop.
|
|
|
dk23
Berichten: 142
|
zo dat is lelijk eij.......ziet dr wel bekent uit
|
|
|
Benjooh
Berichten: 572
|
Hoi
Ik heb een paar week terug een Venom 16 gerepareerd met dezelfde beschadiging. De rib van een cel was voor een groot gedeelte over de naad losgescheurd van het bovendek. (Ook het gaas was helemaal losgescheurd.) Ik heb toen een strookje spinnakernylon op de bestaande rib genaait en er de vorm van de rib op overgetrokken.) Bij het gaas heb ik een stukje gaas er overheen genaait (Zou evt. ook met spinnakernylon kunnen.) De kite vliegt weer prima, het kost je alleen wel een dagje werk. De vliegershop zou het naar mijn idee dus ook prima moeten kunnen repareren!
groeten, Benjamin
|
|
|
Psychotic
Berichten: 1723
|
Grootste voordeel van die venom is dat hoeveel cellen er ook losliggen, je stikt ze zo weer in elkaar. (up_kitsmiley)
|
|
|
PK~V
Gast
|
Als er crosstapes doorgescheurd zijn zet je het geheel niet zo makkelijk meer in elkaar hoor... Overigens heb je dit soort schades meestal als de kite relatief nieuw is, doek wordt na jaar (afhankelijk van gebruikte coatings) toch poreuzer en laat meer lucht door waardoor er ook minder snel overdruk ontstaat. Erg leuke crashtest video waarin je goed kunt zien hoe blow-out valves werken vindt je hier: http://www.flysurfer.com/Content/270/
|
|
|