Kiten in Egypte?

oskar

Geen avatar

April 06, 2007, 01:25:19
edit2Rapporteer  
Wie weet wat de beste plek is in Egypte om te gaan kitesurfen?!? Alle informatie is welkom. Wat zijn de beste spots, beste hotels, etc.
Ben van plan om eind april, begin mei te gaan. Ben nog niet vergevorderd, maar geen les nodig.
Matjas the scissor-kid

Antwoord #1 April 06, 2007, 01:28:22
edit2Rapporteer  
hmm...op het water.. loser (grinnik_kitesmiley)

Maar heb je al wel les gehad?  ThumpDown
Dit zou ik zeker wel doen..het kost wat mar het is wel veiliger voor andere kiters en jezelf  ThumpsUp ThumpsUp
Dangerfield

Antwoord #2 April 06, 2007, 02:06:54
edit2Rapporteer  
Zoek eens naar El Gouna, Hurghada of Sharm el-sheik.

Ben zelf alleen in Hurghada geweest.
2 bekende spots daar:
-Colona Watersports
-Tommie Friedl

Colona Watersports is bij het Magawish Resort. Het resort is bout, daar moet je iig niet zijn. De spot bij Colona is helemaal top. Je moet even de vaargeul over maar dan liggen er een paar prachtige zandbanken die met laag water droog zijn. hierachter heb je lekker flat-water en kun je heerlijk knallen in zwembad-blauw water. Strandje is erg krap.
Het station van Colona is niet bijzonder gezellig ofzo. alle faciliteiten zijn aanwezig, rescue is goed geregeld. verwacht niet te veel lol aan de kant.

Tommie Friedl zit bij het Jasmine Village resort. Dit resort ziet er echt top uit, gezellig druk en veel te doen. Bij tommie is het op het station meer laid back en gezelliger dan bij Colona (heel belangrijk voor weinig-wind dagen). Bij weinig wind wordt er nog wel eens wakeboarden georganiseerd.
De spot is minder. Het strand is wel lekker ruim, maar na 50 meter ondiep water ligt er een rif. met laag water levert dit nog wel eens wat krassen op je board op, en je wil er natuurlijk niet vallen. Voorbij het rif is het wat dieper.

Al met al ben ik toch halverwege de week naar Tommie verhuist. Gezelligheid is toch belangrijker dan de kleur van het water.

Beide spots zitten 10/15 minuten buiten down-town Hurghada.

Ik zou je voor Hurghada zeker Jasmine Vilage aanbevelen. ThumpsUp
Zelf sliep ik bij Magawish trouwens. ThumpDown

(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 April 06, 2007, 03:08:15
edit2Rapporteer  
Gewoon ff zoekfunctie gebruiken en dan de mede forum leden een persoonlijk berichtje sturen en vragen om wat info. Ik ga van 10 t/m 20 April naar El Gouna. Als ik terug ben kan ik je meer vertellen.. Ik zal vanavond nog wel ff een link plaatsen met filmpjes over de verschillende spots.
RONn
Gast
Antwoord #4 April 06, 2007, 03:25:39
edit2Rapporteer  

Ik zou naar El gouna gaan.

Tegen over Hurgada is dit een fijn schoon dorpje met leuk gezellig centrum  8 stuks resorts.
Is eigelijk vlak bij Hurgada alleen schoon en veilig.

Je kan als je wilt altijd nog een nacht gaan stappen in hurgada maar daar zal je geen behoefte aan hebben

De Spots:

Kiteclub Kitepower Elgouna.

Fijne club groote shalow waar door de iedereen de bodem schoon gemaakt wordt van stenentjes schelpen.
Altijd een bootje die iedereen de gehele dag in de gaten houd. Als je verweg in de problemen komt komen ze je netjes halen.

De spot heeft 200 m2 shalow 30 tot 80 cm hoog water
Vervolgens vaar je door het diepere water heel goed.

Aanwezig op de spot:
1.Lucht compressor heel fijn !!!!
2.Kite dokter (kite lek of stuk meteen naar de kite dokter en uur later weer knallen)
3.Barretje met Lounge plekken vol tijdschrijften en vermaak. (kost allemaal heel weinig)
4 1 tot 3 keer per week kan je mee met een dag safari kiten naar Thaia eiland. Zwaar blauwe zee witte stranden. Dit is echt zo Vet.
5. Stalling en verhuur van allemaal goede nieuwe kites meestal North. ruime keus boardjes verschillende merken Jaimi Pro, Spleeno, North ,
6. 50 meter van de spot zit een lounge eet bar 8 euro dik lunchen of eten. prima eten.

Elke woensdag en zaterdag avond goed feestje met bbq en dj + kampvuur.

Club eigenaars hele aardige duitsers (zijn schaars)
personeel heel vreindelijke zetten nog net niet je kite op vaarklaar maar als je het zou vragen wordt het volgens mij ook voor je geregeld. (dan ben je trouwens echt lui loser)

Club is de Redsea kiteclub. +/- 800 meter verderop.

Was vorige jaar net nieuwe ben er wezen kijken is super netjes zelfde omstandigheden.
Missschien dat ander hier meer over weten te vertellen.

Kortom echt dikke spot voor weinig ik ben er in mei weer.
Je zit al all inclusief 10 dagen voor +/- 700 euro

(bazuin_kitesmiley)Suc6  

Ronald Joepie

(HJ) MINI-ME

Antwoord #5 April 06, 2007, 05:43:30
edit2Rapporteer  
Oke hier is de video van El Gouna....
Je kunt op de site ook kijken naar andere bestemmingen..
Succes

http://www.surf-action.com/Kitereisen/KiteReviere/kitervierliste.php?we_objectID=133&mode=video
oskar

Geen avatar

Antwoord #6 April 06, 2007, 23:42:54
edit2Rapporteer  
Thanx allemaal voor de info!!!
Vlaardingen

Antwoord #7 April 07, 2007, 00:51:23
edit2Rapporteer  
zoek functie?
Dangerfield

Antwoord #8 April 07, 2007, 03:45:51
edit2Rapporteer  
Welke functie moet ie zoeken dan?  loser (grinnik_kitesmiley)
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 April 07, 2007, 04:37:21
edit2Rapporteer  
Wat dacht je hiet van  :Smiley

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=search
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.