scheurtje..

sjembek

April 28, 2007, 04:43:05
edit2Rapporteer  
Vanmiddag lekker gevaren op M'berg, laatste stukje best dicht bij de kant, k*tvlaag ineens dus ik wordt naar voren getrokken, wilde aan mn safety trekken maar die deed het niet (zat vast??!) dus ik de kant op lopen, kite met LE naar beneden, op het enige scherpe ijzeren schijtpaaltje dat op muiderberg staat.

Resultaat? Dikke winkelhaak in mn kite van +/- 20*25 cm en een overdwarse scheur van 45 cm.

(grinnik_kitesmiley)

Zal morgen even wat fototjes schieten.

Iemand een tip waar ik dit kan laten fixen?
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 April 28, 2007, 05:24:00
edit2Rapporteer  
gebruik ff de zoekfunctie..staan genog tips en adressen in topics....

Tip: activeer je safety ff een keer voor je je kite oplaat....en zet hem weer in elkaar...dan is de kans dat hij weigert minder als je hem echt nodig hebt.
sjembek

Antwoord #2 April 28, 2007, 05:32:03
edit2Rapporteer  
hmm, ff zoeken dan maar.

Die safety zat trouwens gewoon goed, haalde 'm net uit elkaar.
Waarom die vastzat weet ik nog steeds niet.
Jambo

Antwoord #3 April 28, 2007, 05:37:07
edit2Rapporteer  
Hey balen man.
Heb zelf eens een kite naar coraaltje gestuurd.
Hier een linkje ter indicatie.
http://www.vliegers.com/CMS/view/view.php?culture=nl-NL&style=vliegers&page=4

Scheuren repareren 10 euro per meter!

CHRIZZZZ

Antwoord #4 April 28, 2007, 05:50:10
edit2Rapporteer  
kite repair,

snel en top service
sjembek

Antwoord #5 April 28, 2007, 06:12:44
edit2Rapporteer  
Heb inmiddels kiterepair gemaild, ff kijken of zij een redelijk prijsopgave geven.
Tnx voor de tippies!!
CHRIZZZZ

Antwoord #6 April 28, 2007, 16:18:54
edit2Rapporteer  
ik was toendertijd 10 eurie kwijt, voor 2 scheuren van 10 cm... en in 10min waren ze klaar
sjembek

Antwoord #7 April 28, 2007, 16:40:16
edit2Rapporteer  
Nog ff wat beeldvermaak:

Daar wordt ik dus niet vrolijk van  (cry_kitesmiley)
VincentC

Antwoord #8 April 28, 2007, 18:03:25
edit2Rapporteer  
Nog ff wat beeldvermaak:

Daar wordt ik dus niet vrolijk van  (cry_kitesmiley)

Kiterepair bellen en LANGSGAAN en vragen of ze hem gelijk voor je kunnen maken. Als je hem gewoon opstuurd heb je hem over twee weken nog niet terug.

Ik had een lekke LE, winkelhaak (zoiets als jij hebt) en een paar gaatjes en was 35 euro kwijt, dus denk dat het rond de 10/15 euro gaat kosten.
sjembek

Antwoord #9 April 28, 2007, 18:16:49
edit2Rapporteer  
Ik hoop het, volgende week wordt het qua wind lekker en hou nu alleen nog een amp 12 over. Verkies toch de fuel daarboven.

Zijn ze 's zaterdags trouwens gesloten bij kiterepair?
sjembek

Antwoord #10 April 28, 2007, 19:10:55
edit2Rapporteer  
Hey Vinni (jij komt ook uit almere toch?), die zeilmakerij in Almere haven; Piet Capel,
weet jij toevallig of die overweg kunnen met dacron?
kentyman

Antwoord #11 April 28, 2007, 22:11:00
edit2Rapporteer  
een niet werkende safety dat is wel ernstig!
maak je quick-release goed schoon met zoet water, spoel al het zand weg etc.

kite je wel eens op zee? Zout water en zand kan makkelijk een stuk touw helemaal stijf en hard maken waardoor je QR niet meer werkt of iets dergelijks.

probeer ook je quick release een keer uit, gewoon om te testen. Bijvoorbeeld op een dag met wat flauwe wind aan het einde van een sessie: zoek de ruimte op en gooi gewoon je QR los om te kijken of ie werkt..

check your equipment!
VincentC

Antwoord #12 April 29, 2007, 00:57:50
edit2Rapporteer  
Hey Vinni (jij komt ook uit almere toch?), die zeilmakerij in Almere haven; Piet Capel,
weet jij toevallig of die overweg kunnen met dacron?

Pfoe ik heb werkelijk waar geen idee, nog nooit van gehoord. Wel weet ik dat er eentje in het industrieterrein in lelystad zit (even googlen zeilmaker Lelystad oid ), die ook weleens kites maken. Aangezien dit niet veel anders is dan een kapot zeil repareren, denk ik dat het misschien ook loont om daar langs te gaan. Kunnen ze waarschijnlijk gelijk voor je fixen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.