Naish V4 bladder ellende

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
April 09, 2007, 02:37:05
edit2Rapporteer  
Ik heb zo'n V4, beetje archaïsch maar prima beginnerskite dunkt me (omdat ik zelf een prima beginner ben!). Maar vorige jaar een eerste stukje varen moeten bekopen met een half uur zwemmen wegens een lekke strut (één na laatste, de omgebogen LE niet meegerekend).
Hier (en daar) op forums het een en ander gelezen over dergelijke problemen met deze kite. Om te beginnen zat het ventiel te ver naar achteren/was het neusje van de bladder te lang, met als gevolg dat het ventiel naar binnen wou floepen, hierdoor werkte het terugslagklepballetje niet. Opgelost als volgt [plaatje!], even nieuwe seal gemaakt.
Verder was er een heel raar lasnaadje [plaatje], dat alleen lekte als 'ie volop is was opgepompt, dus op de losse bladder onvindbaar (je kan een bladder niet volop oppompen buiten de strut want dan knalt 'ie). De strut met bladder erin opgepomt en ingesopt, dit leverde wel de gewraakte schuimklont op bij het lek.
2 stukjes bakpapier en een bouwpotlood, en de strijkbout op standje 2 (kon wel iets minder) om het vet dicht te lassen. [plaatje]
Nu houdt 'ie het hopelijk wat langer uit, mocht je iemand met een oranje V4 zien zwemmen morgen op autoplaya is het niet goed gelukt.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 April 10, 2007, 16:34:17
edit2Rapporteer  
updeet: hij doet het weer! En gisteren was er te weinig wind om ver genoeg weg te komen om terug te moeten zwemmen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.