Het is op zich niet experimenteren maar staat gewoon omschreven in het boek "
Secrets of Kiteboarding" van John Holzhall. (is op zich dus niet mijn policy maar wel interessant om over na te denken).
Komt erop neer dat de kites die op de markt gebracht worden maximale lijnlengtes hebben wat gelijk staat aan een maximale power set-up.
Hoe hoger de kite komt (lange lijnen), hoe sterker de wind is, hoe dichter bij het aardoppervlak hoe minder sterk daarnaast ook hoe langer de weg is die de kite af moet leggen (lange lijnen) des te meer kracht zal er in zitten.
Ik ben het met je eens Magic Hat om bij twijfel niet te gaan kiten alleen leert de praktijk helaas anders. Bestaat dus de mogelijkheid om het toch op die manier iets veiliger te maken is het mooi meegenomen (hoewel mensen dan ook misschien weer grenzen gaan verleggen :
)
Daarnaast zou het een goedkopere oplossing zijn dan de aanschaf van een 2e kite voor sommigen van ons.
Ikzelf heb onder andere een 12m bow die af en toe wel wat sneller mag wat mij betreft, ik vaar hem op 25m lijnen, 20 meter lijnen zou misschien best wel wat effect kunnen geven zonder dat het gevaarlijker wordt, toch?
McBridges