Alex
|
Kijk ff bij ALGEMEEN hierboven, staat wat "algemene"info ;D
|
|
|
Martin S
Gast
|
knallen raggen beulen
dat zijn de 3 belangrijkste, maar die komen weinig voor in nederland.
WANT DIE WIND IS HIER RUK (vandaag weer voor niks)
3BFT is te weinig god en 7bft is teveel.
waneer krijgt ie het nu eens door , weer een snippermiddag naar de klote en een huis vol zand
|
|
|
Emiel
|
gijpen= een draai maken en in switch uitkomen switch=toeside varen kite=vlieger board= plank waar op gevaren wordt bar= stuurstok lijnen= touwtjes die van je bar naar je kite lopen safety= je redmiddel als je in nood zit hoogtelopen= aan de wind varen stuurlijnen= 2 van de touwtjes die van je bar naar je kite lopen waar je je kite mee stuurt kiteloop= je vlieger een rondje draaien 360= rondje om je as draaien handlepass= toch te moeilijk als je de term nog moet leren 720= 2 rondjes om je as draaien 1080= 3 rondjes om je as draaien frontloop= koppeltje duikelen voor over backloop= achterover koppeltje duikelen sprong= de lucht in gaan/vliegen beulen= wat iedere kitesurfer zou moeten doen blind varen= soort van switch varen maar dan achteruit kijken ongeveer zeg maar wind= hetgene wat met kitesirfen erg belangrijk is om te varen flat size= totale oppervlakte van je kite projected size= effectieve maat van je kite BEST=goed kitemerk cabrinha= ook een goed kitemerk north= een redelijk kitemerk slingshot= een goed kitemerk wipika= zowat het eerste kitemerk maar is nu klote naish= somigen vinden het super ik vind et klote airush= ook een merk gaastra= ook een merk wetsuit= pak wat je warmhoud trapeze= sm tuigje waar je kite aan hangt bindingen= die troep waar je je voeten in zet toevoegingen zijn welkom nu ben ik typ moe ;D
|
|
|
Joost--
Geen avatar
|
ik snap vooral niks van die termen als flex, leading edge. allemaal eigenschappen van kites en boards. het reidje van emiel kende ik zo'n beejte wel.
|
|
|
Alex
|
weet er nog 1; 10800---> 30 rondjes om je as. haha ;D ;D ;D
Je kan ze beter ook ff de andere kant op doen ander word je dizzie, hehe
|
|
|
Martin S
Gast
|
rippen
kiteloop = kite een rondje laten maken in een sprong!! one footer = spreekt voor zich board off = springen zonder board maar nog wel in je handen.
and so on
|
|
|
slufterhufters.com
|
mijn boardje heeft concaaf en een klein beetje rocker met een rechte outline, mn vin opstelling is zodanig dat mn board veel pop heeft. mijn kitekeuze is NAISH X4 omdat ik van big air houd met veel hangtime en smooth landings.
|
|
|
Emiel
|
leading edge=het opblaasbare ding die aan de voorkant van je kite loopt strut= de opblaasbarebuizen die dwars op de leading edge lopen flex= buigzaamheid van een board aspect ratio= verhouding van lengte en de breedte van de kite high aspect= lange kite en smal(kites met veeel power) medium aspect=gemiddeld redelijk lang en redelijk breed low aspect= kort en breed(traage niksdingen)
|
|
|