Ik heb even gekeken, maar zie niet goed wat er nu verandert is t.o.v de orginele setting . Maar het vlieggedrag van je Waroo moet wel verbeteren..?
Volgens de site van Best zou de Waroo "07 na de verandering...
- Turns a lot faster - Works in lower wind ranges - No back stall on light winds - It doesn´t fall backwards during wave riding - Better bar feeling - similar to a C kite
De tekening en de foto zijn tegenstrijdig. Volgens de tekening zit een katrol aan de TE-zijde van de tip, en op foto zit deze juist aan de LE zijde van de tip. Meest logische lijkt mij gewoon volgens de tekening. Het principe is hetzelfde als bij meerdere pigtails op de tip voor de stuurlijnen. Als je de pigtails helemaal naar de zijde van de TE knoopt dan draait de kite ook sneller. De modificatie zorgt ervoor dat de katrol beperkt wordt om naar voren (richting LE) te rollen. In mijn ogen kan je dan net zo goed de katrollen er tussen uit halen en een vast punt gebruiken, net zoals bij de Waroo 2006. Maar waarschijnlijk willen ze hiermee de tune-mogelijkheden behouden van de kite.
« Laatste verandering: April 23, 2007, 00:40:06 door KiteDemon »
Als ik het goed begrijp zijn het beiden verschillende methoden om je bridle aan te passen. Bij de foto draai je de bridle gewoon om katrol wat normaal achter staat komt nu voor. Bij het plaatje zet je de plek van je katrol vast zodat deze niet meer kan bewegen (volgensmij een andere bridle, zelf maken dus ala 2006). Ik weet niet zeker of ik het goed heb. Mischien de aanpassing van de foto zelf maar eens op mijn waroo proberen als er meer info over bekend is.
Mooi he dat er speciaal een 20 cm touwtje zit op de bridle waarover je katrollen heen gaan. Dus als je die gewoon om de 20 sessies vervangt is er niets aan de hand.
Mooi he dat er speciaal een 20 cm touwtje zit op de bridle waarover je katrollen over heen gaan. Dus als je die gewoon om de 20 sessies vervangt is er niets aan de hand.