#RemcO#
|
1tje met voetbanden met steunzolen er in.... als dat bestaat
|
|
|
Marten
|
boardje dat niet stijf is!!
|
|
|
Guus91
|
Boardje met veel flex, goede footpads (LF) werken meestal ook erg goed, ze zijn namelijk heel zacht en dempen daardoor de klappen.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Check de laatste kitesurfmagazine (nr.2 Maart 2007) in de boardtest wordt er over de North Jaime Pro geschreven dat dit boardt zeer vriendelijk is voor je rug en knieen.. Ik heb hem zelf ook net gekocht en hoop er donderdag even lekker mee te gaan knallen..
|
|
|
Eddy Lansink
|
De X-treme boardjes zijn speciaal ontworpen om een heel relaxt vaargedrag te geven in choppy water. Ze hebben een ontzettend groot dempend vermogen. Dit komt door de flextips die vooral in de breedte heel erg flexibel zijn. (stukken flexibeler dan bijv nobilee of spleene)
Pads zijn ook lekker dik, dus dat absorbeert ook nog eens een heleboel.
Als je eens wilt testen, mail maar.
|
|
|
Morres
|
let er op dat je niet te breed staat met je voeten, en dat je voeten net te ver met de tenen van elkaar staan.Als je daarbij ook nog een flexibel board neemt, met goede pads...dan moet het goedkomen
|
|
|
skoop3tje
Geen avatar
|
ik zou voor de underground gaan zeer goed board heb zelf ook zwakke knieen maar met de underground is het echt te doen
|
|
|
peter.
|
de fone boardjes heben erg veel flex dus zachte landingen
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik hoor niemand over de kite die er gebruikt wordt!?
Uiteraard is een board een grote factor bij comfort voor je knieen. Zou dan ook zeker de Nobile 555 niet overslaan (ondanks dat je het bij North/RRD/Cabrinha wilde houden).
Ik neem aan dat vermoeidheid hier de boosdoener is, en niet zozeer krampen/pijn door harde klappen (stijf board) en landingen? Is het eerste het geval:
Kort door de bocht genomen geeft de ene kite veel meer druk op je rail dan een ander type kite, zonder dat dit direct invloed heeft op je voorwaartse snelheid. Heeft alles te maken met het gebruikte profiel (vleugel) van de kite. Kites met veel drag trekken harder (Rhino, Raven bijvoorbeeld) dan kites met weinig drag (Oude Vegassen, Rebel bijvoorbeeld).
Vooral als je langere rakken vaart merk je het verschil. Bij de ene kite moet je sneller switchen om geen kramp te krijgen dan met een ander.
Welk boardje gebruiken jullie nu? En welke kite?
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
IK heb echt ZWAAR last van m`n knieeen (mis in beide knieen ongeveer de helft van m`n banden) en had eers een nobile 555, waar ik dus echt veel pijn mee had, al na 2 uurtjes. Ik vaar nu Demon 125 van F-one (2006) en heb vanaf de eerste dag geen pijn meer gehad. Ik ben echt geen free-styler, ik kan net een beetje springen, maar ik heb het board dus puur gekocht om z`n flex en perfect dempende pads. En het bevalt dus goed. Ik weet niet waar je broer kite maar hij mag gerust een keer m`n boardje proberen (en nee dit is geen verkoopverhaal want ik verkoop hem niet (grinnik_kitesmiley)) Succes ermee.
|
|
|
Spikey
|
hehe F-One Demon !!! Ik zweer erbij !
Als je hem wilt testen op muiderberg/wijk/ijmuiden ....drop me maar een mailtje !
|
|
|
Flakkee-John
|
Ik heb er nog 1 liggen een fone demon prijs komen we wel uit
|
|
|
Hooked Cabarete
|
Neem een board met een lekkere flex. Idd een paar LF pads erop en ik denk dat de grootste klachten wel weggaan.
Voor mijn huidige board voer ik een Hanacrew met veel flex. Nu heb ik een costum EH die onwijs stijf is, Het verschik merk ik zeker. Als ik nu een paar dagen achter elkaar op het water sta heb ik ook last van mijn knie, Eerder was dit niet zo..... Probleem is dat het board waar ik nu op vaar voor mij het ultieme board is.
|
|
|
|
Youri Blokdijk
|
ik heb zelf ook altijd snel last van mn knieen , heb eerst nog getwijfeld tussen de nobile 555 en de north jaime pro van 2007. er stond in kite magazine toen idd een artikel over de jaime pro erg veel flex had en erg goed als je mindere knieen onderrug heb. uiteindelijk dus de jaime pro gekocht vorige week en gister mee gevaren, echt een top board en geen last van knieen of rug!!! loopt ook heel makkelijk hoogte en geen spray!
|
|
|
Micky
|
Ook ik heb niet van die lekkere knieën.. (cry_kitesmiley) Mijn eerste board was een JN the Machine. Keihard board met weinig flex. Na een sessie 2 dagen behoorlijk last. Heb nu een Naish Haze TT '07 en bijna geen last meer. En wat een geweldige foot-pads
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Een van mijn knieen is ook niet meer wat het moet zijn, maar sinds ik een 666 2007 vaar nergens last van.
Maar nogmaals heeft dat niets met knikkende knieen te maken, dat komt door vermoeidheid.
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik heb nu een 666 2006 en die land ook erg hard, waardoor je last krijgt van je knieen. Voorheen had ik een Fantic skyrider 2005 en daarbij had ik helemaal geen last. Vantevoren veel customboards gevaren met houten kern en die zijn ook perfect.
zolang het board maar enorm veel flex heeft.
|
|
|
xxedguyxx
|
Sol / Thorn 2007 misschien wat? anders zou ik idd ook voor een 666 gaan
|
|
|
Jhonny
Geen avatar
|
een board met flex in vooral choppy water is aan te raden, kite je broer op vlak water dan mag hij best wat stijver zijn maar zoek het dan vooral in de footpads en de footpads NIET te ver uit elkaar zetten want dat geeft juist een extra belasting op de binnenbanden van je broers knieen!
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Heb je ook wel eens naar de kites gekeken waarmee hij vaart.. Als het een kite is met weinig depower dan moet je veel harder werken met je board en krijg je dus eerder last van je knieen.. Het is maar dat je het weet.....Goede all round boards met veel flex zijn ook de Crazyfly 2007, Skywalker, Jaime pro en de underground.... Gewoon ff testen dus........
Succes
|
|
|
|