Nobile skimboard getest

Joosdo

Berichten: 748
Mei 04, 2007, 06:14:00
edit2Rapporteer  
Vandaag van Okke even de nobile skimboard te leen op een licht choppy Muiderberg.

Mijn bevindingen, als iemand daar op zit te wachten: ThumpsUp

Board voelt heel licht aan, mooie grove grip op het dek.

Ik heb gevaren met een Wipika Matrix 13,5 net aan tot lekker gepowered. Vaar nu 4 jaar dus dat zit wel snor.

Het is wel heel maf om te doen, je gaat in start houding liggen, met het board schuin onder je voeten en met net de tegendruk van de kite blijft ie aan je voeten "plakken" Insturen en ruime wind weg varen.

Een heel raar gevoel, en in het begin stuitert het board licht onder je voeten, maar hoe beter je de druk verdeelt en de kant beheerst inzet, hoe beter hij blijft hangen.

Upwind als een dolle als je eenmaal het gevoel hebt. Ook met heel weinig power te varen. Zelfs met chop blijft ie wel zitten.

 Dan de trucks, het is 1x gelukt te gijpen, en naar toeside een bocht doorvaren lukt ook. Het is wel heel goed voor je board gevoel, want als je niet netjes de druk verdeelt lig je al...

Ook nog even geprobeerd te ollien, maar dan werd ik meteen een meter van het board gelift, dat moet je dus nog oefenen. Respect voor ome Shinn die er zelfs mee kan springen en golfrijden.

Conclusie: Leuk board voor weinig wind en gewoon weer lol in simpel heen en weer varen. Het ultieme surfgevoel komt heel dichtbij.

Mzzl Joost

Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #1 Mei 04, 2007, 06:23:00
edit2Rapporteer  
Hier zat ik idd, op te wachten! Nice hoor.
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #2 Mei 04, 2007, 15:42:24
edit2Rapporteer  
Hier zat IK ook op te wachten!

Bedankt en plezier ermee!
Myzrael
Gast
Antwoord #3 Mei 04, 2007, 16:11:24
edit2Rapporteer  
Geinig! Lijkt me niet echt de meest ideale plek om een strapless board te testen dat Muiderberg. Vooral met noord wil het best een klotsbak zijn. Ben benieuwt wanneer je ermee kunt springen. Ik vond dat met skateboarden vroeger al lastig om echt goed te doen laat staande op het water met een kite die aan je trekt.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #4 Mei 04, 2007, 17:35:55
edit2Rapporteer  
waar kan je dit ding eigenlijk een keer proberen ik ben eig wel benieuwd hoe hij vaart
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #5 Mei 04, 2007, 23:23:56
edit2Rapporteer  
hmm heb er ook veel mee gevaren met na een paar keer is de lol er wel vanaf.... Je kan er beter een paar voetbanden opzetten, kan je ook spingen. Dat ding heeft in elk geval wel superveel low-end ja!
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #6 Mei 05, 2007, 01:35:08
edit2Rapporteer  
Ben zelf een imitatie aan het maken mbv de servaas methode. 1 laagje glas eromheen. Inserts erin voor eventuele voetband bevestiging en pvc pluggen voor diverse vinsetups.

1 centervin en 4 x kleine vinnen zoals het origineel bedoeld is.

Mzzl Joost
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.