Corsica of Sicillie

dirkteur

Geen avatar

Juli 17, 2009, 22:08:11
edit2Rapporteer  
Ik wil volgende week gaan kiten in Italie/ Frankrijk nu twijvelen wij tussen Corsica en Sicillie.
Wie heeft daar eerder gekite? en wat zijn de voors/ tegens?

TY

Dirk
mbetz

Antwoord #1 Juli 20, 2009, 11:51:57
edit2Rapporteer  
Dirk
Op Corsica komt de wind meestal uit het NoordWesten (bij Mistral zelfs echt hard). Tevens zijn veel stranden aan de westkust rotsachtig en in Augustus overvol! Echter hierdoor zijn de kitespots op Corsica beperkt. Goed kiten kun je bij Calvi in het noorden (Noordwest).
Op Sicilie zijn geloof ik vell stranden gesloten vor kiters in Augustus ivm de drukte. Vrienden van mi zin met Pinsteren op Sicilie geseest bij Puzziteddu, Zuidwest kust bij Capo Granitola. Zij hebben goede wind gehad en brede stranden om te starten. Ik weet echter niet hoe het in Augusus is!.
Alternaief is Porto Polloo op Sardinie: In Augusus ook druk en natuurlijk is de wind niet optimaal, maar door het venturieffect tussen Cosrica en Sardinie heb je aan de noordkust van Sardinie het meeste kans op goede wind. Tevens kun je aan de westkust van Sardinie goed kiten en de oost kust bij San Theodoro is een uitwijkmogelijkheid bij oosten wind...

Naar Sardinie kun je vliegen, of met de veerbot over..
Meer info op www.portopollo.it
Kijk maar op Kitebeaches.com.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.