Kitesurfen aan Iseomeer

Armband

Mei 09, 2007, 01:31:41
edit2Rapporteer  
Ik ga in de zomervakantie naar het Iseomeer. Is het mogelijk daar te kiten en eventueel materiaal te huren? Tenminste, als kiten is toegestaan.
Taco.

Antwoord #1 Mei 09, 2007, 01:46:37
edit2Rapporteer  
Ik ben bij het iseomeer in het zuiden geweest. Daar is absoluut geen wind. Van alle noordelijke meren moet je zowiezo in het noorden of midden van de meren zijn voor thermische wind.
Hoe Iseo in het noorden is weet ik niet, maar ik geef je veel minder kans dan garda en como.
Armband

Antwoord #2 Mei 09, 2007, 02:29:35
edit2Rapporteer  
Het Iseomeer is wel enorm, dus in het midden zal ik niet komen. Maar ik meen iets bij een hotel te hebben gezien. Anders kan ik eventueel wel een mail sturen naar het hotel waar ik zit.
Basjuh

Antwoord #3 Mei 09, 2007, 02:48:08
edit2Rapporteer  
HEEEEEEEl vroeg in de ochtend wil het wel eens waaien. Weinig ruimte (meeste plekken helemaal geen). Ik zou het niet in mijn kop halen daar te gaan kiten. Ik weet niet waar je naar toe gaat, ik daar eens een op eencamping gestaan en viel mij wat tegen. het Idro meer is wat dat betreft stukken mooier en ook wat meer wind. Maar wederom niks om te kiten.

Succes ermee...........
Armband

Antwoord #4 Mei 09, 2007, 03:09:06
edit2Rapporteer  
Dat word dus 3x nix.  (cry_kitesmiley) Dan moet ik maar me ouders overhalen voor het originele plan: het Gardameer
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #5 Mei 09, 2007, 04:08:53
edit2Rapporteer  
Gardameer is beter voor wat de wind betrefd. Maar bijzonder weinig plek om je kite op te laten en in de zomer megadruk en heel weinig parkeerplaats waar je ook nog eens flink wat eurootjes voor moet betalen en megadiep water. Als je er in de maand augustus zit gaat het smiddags rond een uurtje of twee waaien.
Maar volgens mij is het niet echt geschikt voor beginners. Dan kan je denk ik beter naar het Como meer gaan daar zijn wat meer (zand)strandjes.

Doe er je voordeel mee,
greetsz Theo
mbetz

Antwoord #6 Mei 10, 2007, 05:43:43
edit2Rapporteer  
Naast het Garda Meer is het Idromeer. Zelfde wind als op het Gardameer, vanaf 13:00 een zuidwind. Idromeer heeft een groot grasveld om op te bouwen, wind komt side onshore tot onshore en je kunt zeker 50 meter uit de kant nog staan. Ik was vroeger regelmatig op het Gardameer, maar het Irdomeer is veel beter. Vanaf Riva is het ongeveer 20min autorijden dus je kunt het combinere met een vakantie aan het Gardameer bijv Riva, Torbole or Limone en dan heen en weer rijden.

Er is een Kitehsop in Munchen die er les geeft. Op hun site vind je meer info: http://www.kitemania.de/42.0.html

Laat maar weten of je meer info wilt.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.