Aanvulling ivm overstap

JCS

Berichten: 259
Mei 13, 2007, 23:54:44
edit2Rapporteer  
Goedendag allemaal!

Ik ben inmiddels al een tijdje bezig met flyboarden en met kitesurfen ben ik aan het beginnen.
Na mijn vakantie in Zoutelande, Zeeland van twee weken geleden ben ik mijn Venom 16 een beetje zat. Het inverteren, draaien, en allerlei ander geklooi bedoel ik.
Ik ben dan ook bijna helemaal zeker van plan om over te stappen op tubes.
Aangezien ik al aan het kijken was voor een kleinere Venom heb ik besloten om te kijken voor een leuke tube voor erbij.
Mijn vraag is dan ook: welke tube past het best bij mijn Venom? Ik heb zelf niet zoveel verstand van de combi tube en foil dus daarom vraag ik jullie advies.

Mijn eisen:
- goeie depower
- redelijke prijs (tweedehands of nieuw)
- stabiel

Mijn technische specificaties:
- ± 80kg
- in kitesurfen een beginner
- veel ervaring met Venom
- klein beetje ervaring van m'n kitesurflessen --> waren met tubes

Dus, wie kan mij helpen? Motiveer je antwoord ook duidelijk waarom jíj voor díe kite zou gaan en waarom die bij mij zou passen.

Groeten,

Jasper
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Mei 14, 2007, 00:00:46
edit2Rapporteer  
Zet er even bij hoeveel geld je hebt te besteden.......
sjef

Berichten: 599
Antwoord #2 Mei 14, 2007, 00:43:02
edit2Rapporteer  
na les hebben gehad met switchblade heb ik die ook aangeschaft omdat ik er zelfvezekerd mee het water op ging
timmie-to-himmie

Berichten: 105
Antwoord #3 Mei 14, 2007, 00:51:47
edit2Rapporteer  
Naish Boxer 06
JCS

Berichten: 259
Antwoord #4 Mei 14, 2007, 03:20:31
edit2Rapporteer  
@ Idefixe: da's wel handig ja...

Aangezien ik dus een student ben en over niet al teveel geld beschik, zit ik te denken aan iets rond 400 euro. Weet dan eigenlijk wel zeker dat ik op de tweedehands markt terecht kom.
Als ik een mooie set zie staan kan ik er eventueel nog over denken mijn Venom te verkopen en gelijk volledig over te stappen op tubes.

Eventueel misschien een Best kite. Ik heb met een Waroo gelest, en ja, ik weet dat jullie meningen er best wel over verdeeld zijn, maar wat ik ook weet is dat de modellen van 2006 een eind verbeterd zijn t.o.v. de voorgaande jaren.

@ timmie-to-himmie: ik wilde er graag motivaties bij, waarom de Naish Boxer 06? En welke maat dan?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Mei 14, 2007, 05:47:35
edit2Rapporteer  
Je zou ook wat langer kunnen door sparen zodat je 2 c-kites uit 2006 zou kunnen kopen.
Bijvoorbeeld nieuw in Duitsland kan je ze denk ik wel redelijk goedkoop krijgen, bijvoorbeeld
een 10m en 14m kite.
Remco_1

Berichten: 125
Antwoord #6 Mei 14, 2007, 16:48:24
edit2Rapporteer  
@ JCS

ga eerst bij jezelf te raden of je dan wel goed met die venom omgaat!!! vlieg zelf met tubes maar ook vaak genoeg met venom op flyboard. en ik weet niet wat jij doe om hem te laten draaien inverten!!!! maar dit krijg je alleen voor elkaar als je de vlieger nog niet beheerst (met terugsturen van de kite met een sprong bijvoorbeeld)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.