Tips Boardcontrol

Denice

Mei 21, 2007, 04:00:06
edit2Rapporteer  
Hoi! Heb gisteren m'n laatste les gehad, die naar mijn idee ( ook die van m'n instructeur ) lekker ging.
Ik kan moeiteloos waterstarten, maar heb daarna nog moeite met het board te controleren.
Hoe moet ik druk geven etc etc?
Zo komt het vaak voor dat ik naar 100 meter op m'n bek ga omdat ik volledig de controle verlies!
Hebben jullie misschien wat handige tips?
Nou laat maar komen!!
Alvast bedankt!

Ps. Ik snap trouwens niet waarom gisteren al die freeks die makkelijk 4 meter hoog springen zo dicht bij die beginners varen. En dan maar schelden op mensen die de pleuris aan het oefenen zijn.
Niemand verliest extra z'n controle over z'n kite
D.D

Antwoord #1 Mei 21, 2007, 04:13:52
edit2Rapporteer  
Ik denk dat die mensen daar springen omdat er weinig ruimte is, en omdat ze hoogte willen lopen af en toe en dat ze daardoor wel is tussen de beginners door moeten. Vooral op het autostrand vrijdag en zaterdag was het erg druk.

P.s, je moet een beetje druk op je achterste been zetten, daardoor hapt je board niet snel onderwater. Verder als je al een beetje vaart kan je ook een beetje naar achter leunen, op je rail en gaan hoogte lopen.
Alferink

Antwoord #2 Mei 21, 2007, 04:18:08
edit2Rapporteer  
Ik denk dat die mensen daar springen omdat er weinig ruimte is, en omdat ze hoogte willen lopen af en toe en dat ze daardoor wel is tussen de beginners door moeten. Vooral op het autostrand vrijdag en zaterdag was het erg druk.

Ik snap die mensen daar ook niet,  als je ff hoogteloopt zit je alleen... ok iets hogere golven... maar iig beter dan 5 kiters om je heen. Mja dat ben ik zolang niet teveel het doen blijf ik het rustig houden daarachter hihi.

Wat je boardcontrole betreft, zorg dat je goed in je voetbanden zit, goed druk op je achterste been als je eenmaal vaart hebt, en proberen aan te kanten... de rest zla je zelf moeten gaan doen door te oefenen en leren aan te voelen.
Molliebollie

Antwoord #3 Mei 21, 2007, 04:27:12
edit2Rapporteer  

Ik snap die mensen daar ook niet, als je ff hoogteloopt zit je alleen... ok iets hogere golven... maar iig beter dan 5 kiters om je heen. Mja dat ben ik zolang niet teveel het doen blijf ik het rustig houden daarachter hihi.

Wat je boardcontrole betreft, zorg dat je goed in je voetbanden zit, goed druk op je achterste been als je eenmaal vaart hebt, en proberen aan te kanten... de rest zla je zelf moeten gaan doen door te oefenen en leren aan te voelen.

Ik verlies ook nog wel eens de controle...of hoe je het wilt noemen...paar golfjes en mn voorste voet vliegt soms uit mn voetband, met als resultaat een crash...gebeurt met name als k ff overpowered sta.
hifly

Antwoord #4 Mei 21, 2007, 16:07:34
edit2Rapporteer  

Je voorste been voldoende blokkeren en wat druk geven met je achterste . Het voorste been blokkeren en het naar achter hangen is belangrijk omdat je anders achter je kite aanscheurt ( in een  soort zithouding ) en geen totale controle hebt ..bij golven moet je wat anitciperen door met je benen de golven op te vangen , door je knieen gaan dus ...beetje zoals snowboarden ..
wouterb

Antwoord #5 Mei 21, 2007, 16:17:03
edit2Rapporteer  
Wat bij mij een eye-opener bleek was: Til de tenen van je voorste voet op!
a) Dan zit je voet goed vast.
b) Je kant je board harder 
c) je strekt je voorste been automatisch.
d) die 'poephouding' word dan ook haast een onmogelijke opgave.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.