kiteboy
Gast
|
Hoebedoel je zelf maken?
|
|
|
DW@RF
Geen avatar
|
hoi ,
gewoon ik koop 100 meter lijn en 4 sokjes meet ze uit knoop ze en tada klaar schilt al snel 100, euro per zet
|
|
|
kitewouter
|
uhm juist.. ik heb zo het idee dat dat niet al te veilig gaat worden.. er zit al jaren ontwikkeling in kites en lijnen, dus ik denk dat het erg lastig gaat worden om de sokjes goed vast te krijgen op je lijnen.. en wat als er een lijntje knapt? loopend op het water?
ik vind het niet erg verstandig maar ben togh benieuwd!
|
|
|
DW@RF
Geen avatar
|
hoi wouter,
waarom kan het niet ? of zou het niet veilig zijn ? je koop de goede lijnen op rol sokjes en maakt ze op maat meet ze uit etc. dat is het eigenlijk. Ik heb verschillende kite lijnen bekeken en die zijn vaak ook geknoopt en de sokjes zijn gestikt. heb met iemand gesproken die vertegenwoordiger is van dynema lijnen. die vertelde me dat de strand kiters het al jaren zo doen! ik ga nu naar het strand gr mies
|
|
|
plaaggeest
|
tja als je geen geld wil uitgeven aan deze sport ga dan niet kiten! Ga dan dammen ofzo... Je maakt het er niet veel veiliger op voor jezelf! Maarja je weet dat kiten geld kost..en tja als je het niet hebt waarom begin je er dan aan?
|
|
|
Vinni
|
uhm juist.. ik heb zo het idee dat dat niet al te veilig gaat worden.. er zit al jaren ontwikkeling in kites en lijnen, dus ik denk dat het erg lastig gaat worden om de sokjes goed vast te krijgen op je lijnen.. en wat als er een lijntje knapt? loopend op het water?
ik vind het niet erg verstandig maar ben togh benieuwd!
Je kan prima je eigen lijnen maken hoor. Ik ken zat mensen die dat ook doen, scheelt echt gigantisch wat geld! Die ''sokjes'' ook wel ''sleeves'' genoemd, moet je uiteraard wel even vast naaien, anders kan het je een hoop kracht kosten!
|
|
|
Ian
|
Zoek eens op 'kites lines sleeven'. op de slingshot website staat/stond een handleiding hoe je sleeves kunt knopen. Stikken is het mooist en gestikte sleeves zijn makkelijker/sneller aan je kite vast te maken omdat de gestikte lus meer vormvast is.
|
|
|
Merc
Gast
|
Het kan wel maar deze topic kan je beter plaatsen bij zelfbouw, dan krijg je niet van die domme opmerkingen als : als je geen geld wilt uitgeven dan moet je niet kiten. Verplaats je topic en je krijgt naar mijn idee meer respons waar je wat aan hebt.
gr en succes
|
|
|
M-dull
|
een klosje lijnen van 100m (van kwaliteit) is tegenwoordig ook aardig prijzig dacht zo rond de 60 euro,
kun je beter een setje dyneema lijnen kopen, ben je gelijk klaar
27m dyneema 71 euro (zie depaddestoel.nl in Schiedam)
|
|
|
Geen
|
Damn,, waar denken jullie dat 'gekochte' lijnen vandaan komen?? uit de fabriek waar nooit fouten worden gemaakt???,, beetje redeneren mensen: bij een merk komen de lijnen ook van een rol en worden ze ook door mensen"gesleeved".
de groeten
|
|
|
roelvdgun
|
op de sleeve zelf komt geen kracht, moet je maar is proberen, als ie nog niet gestikt is, met een katteklauw of het gaat schuiven: not. je kan t makkelijk zelf doen! heb zelf ook me bovenlijnen gesleeved toen ik er een Y lijn in zette. Groetjes Roel
|
|
|
kitestertje
|
je moet ze dan wel vlechten want dat ziet er veel hipper uit!
|
|
|
Gertjan
|
Of je koop gewoon een 4 lijns bar op www.kitepirates.de voor 100 euro compleet en dan zijn je lijnen ook nog gekleurd.
|
|
|
|
DW@RF
Geen avatar
|
hoi bedankt voor al jullie reacties ik ga er mee aan de slag .
gr mies
|
|
|
Jappy
|
Heb jaren lang zelf ook mijn lijnen gemaakt. Sleeves zetten is erg simpel en goed te doen. Er is 1 ding waar je wel op moet letten...de rek. Koop voorgerekte lijnen anders blijf je bezig.
|
|
|