Zandvoort gisteren (zaterdag 19 mei)

kentyman

Berichten: 2093
Mei 20, 2007, 22:04:25
edit2Rapporteer  
Het was gister helemaal top op Zandvoort, lekker windje (wel vlagerig maar boeie!), lekker zonnetje, laag water rond 12 uur 's middags, kannie beter!

Dus ik m'n bed uit gekrabbeld, ff wat brood naar binnen proppen, wetsuit aan, kitespullen pakken en naar 't strand gelopen. Ik begon rustig aan en vatte 't plan op om eerst een "upwinder" te maken om vervolgens downwind te gaan racen. Ik stap altijd op bij de spot (Zandvoort noord), de wind was z-zw dus m'n upwinder ging richting Zandvoort zuid.

Toen ik halverwege m'n downwinder was vloog m'n chickenloop los, vrijwel direct daarna wokkelde m'n kite en flipte m'n kite zelfs even inverted (rhino 05 12m). M'n lijnen zaten in de knoop en m'n kite ondersteboven / binnenstebuiten dus daar was geen beginnen meer aan. Ik was niet heel ver van het strand maar ver genoeg om er een flinke zwempartij van te maken.

Dus ik dacht: "hey, anders oefen ik gewoon even een self-rescue, ik lig hier nou toch!"

Zo gezegd zo gedaan: ik was net bezig m'n 5e lijn vast te zetten op m'n bar toen m'n kite gepakt werd door een golf. Ik had m'n board nog aan m'n voeten maar ik werd als 't ware "over m'n edge" getrokken omdat die golf m'n kite meesleurde. Ik liet direct m'n bar los zodat die weer aan m'n leash hing, maar toen was ik m'n board kwijt! Ik begon maar weer opnieuw met m'n self-rescue (want ik lag er nu toch :-)

Gelukkig kwam er net iemand aan (met een witte north kite) die me wou helpen met m'n boardje... helaas ging dat niet helemaal perfect en dropte hij z'n kite ook in 't water, niet ver van mijn aan-een-5e-lijn-wapperende-onvoorspelbare-kite. Dus ik liet m'n bar weer gaan zodat m'n kite wat minder heen en weer vloog en het risico kleiner was dat onze kites verstrikt zouden raken.

De witte north kreeg z'n kite weer in de lucht maar hij kreeg m'n boardje niet meer te pakken. Toch bedankt witte-north-kiter!

Gelukkig was daar Sjors! Die heeft m'n board meegenomen (met z'n boardleash) en op 't strand gelegd.. . super chill!

Ondertussen was ik weer verder gegaan met m'n self-rescue. Ik lag net op m'n kite en had m'n lijnen opgeruimd toen Sjors aan kwam zwemmen om te vragen of alles oke was. Super chill, helemaal de goede instelling! Ik had net m'n kite bij de tips vast en was richting strand aan 't cruisen dus Sjors kon meeliften naar 't strand.

Sjors bedankt voor 't redden van m'n board en de goede zorgen! Jij snapt hoe 't hoort! :-)

Daarna ben ik ongeveer 45 min bezig geweest om m'n lijnen uit de knoop te halen, kite weer gelauncht en m'n downwinder afgemaakt en nog tot 's avonds lekker gekite..

top dag! :-)
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #1 Mei 20, 2007, 22:04:57
edit2Rapporteer  
jeetje wat een verhaal zeg..

"studie-ontwijkend-gedrag" heet dat
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.