mijn armen staan te gestrekt

tet

Geen avatar

Mei 23, 2007, 05:51:15
edit2Rapporteer  
Hee gasten,

Ik vaar een f-one kite tribal en een m6. Als ik vaar dan zijn mijn armen gestrekt. Ik neem aan dat dit anders moet. Hoe kan ik de kite zo instellen met de lijnen dat je de lekkerste houding krijgt? Huh
Ik kan natuurlijk wel de bar naar mijn toe trekken maar dat is niet de bedoeling.

Nog een vraag je wie vaart hier nog meer een M6, laten jullie die gele dingetjes zitten op je push system of kan je dit ook anders doen? Huh

Thnx.

Tet
Ethicus

Antwoord #1 Mei 23, 2007, 06:30:29
edit2Rapporteer  
Welke maten en met welke windsterktes?
Myzrael
Gast
Antwoord #2 Mei 23, 2007, 06:41:53
edit2Rapporteer  
Depowerstrap eens flink aantrekken en dan de bar naar je toe trekken. Das de juiste oplossing. Ikzelf vaar graag met de depowerstrap redelijk aangetrokken en de bar niet verder halverwege. Voelt voor mij  het prettigst aan en zo kan ik met de bar alles redelijk regelen.

Ennuh......gele dingetjes op je push systeem? Ik ken de FONE barren wel maar snap amper wat je bedoeld. Zowieso is niks aan die barren overbodig dus alles erop laten zitten. Hoogstens de push safety door een pull--safety vervangen (die je overgens gewoon fijn niet gaat gebruiken want het is vrij nutteloos dan) en je 5th gewoon direct aan een leash maken. Die push safety is leuk.........totdat je unhooked perongeluk, want dan ben je de pieneut. Want hoe ga jij je safety activeren? Niet....en ik kan het weten......
Door je leash direct aan je 5th te doen kun je gewoon door aan de grote rode lus bij je harnas te trekken je safety activeren. Deze is ook makkelijk terug te zetten en werkt altijd door het simpele princiepe.

By the way, misschien ken je dit allemaal allang maar ik kon dat door je kleine post niet inschatten. FONE heeft om deze reden op alle nieuw barren GEEN push OF pull systeem meer maar dat gewoon helemaal weggelaten. De 5th is nu ook direct aan de leash bij iedereen of aan de chickenloop voor de unhooked fanaten.
tet

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 23, 2007, 07:11:57
edit2Rapporteer  
THnx Myzrael,

Hier heb ik zeker wel wat aan. IK snap alleen niet waar ik en hoe ik die leash moet vast maken aan de 5th? Moet ik dan ook nog wat aan die push-safety doen?

Thnx,

Tet
Myzrael
Gast
Antwoord #4 Mei 23, 2007, 09:00:22
edit2Rapporteer  
Als het goed is zit je 5e lijn nu vast aan een soort van T-vormig stukje boven je chickenloop nietwaar? Waarschijnlijk een paar keer eromheen gewikkeld. Dat wikkel je even los en dan heb je een mooie witte lijn die door je bar loopt met een lusje op het eind.
Je maakt de leash vast aan je harnas (met het quick-release gedeelte aan je harnas) en het uiteinde maak je vast aan je 5e lijns lusje.
In princiepe kun je die push-safety laten zitten maar je kunt ook de pull-safety erop zetten als je hem toch niet gaat gebruiken. Kans dat hij dan peronegluk los schiet is erg klein namelijk.
Momenteel ben je kite kwijt als je je quick-release van je chickenloop trekt maar dat is dalijk niet meer het geval omdat je kite dan aan de 5e lijn hangt aan je leash. De pull-safety zat als het goed is bij je kite. 'k Raad echter wel aan om gewoon even aan de kant iemand er naar te laten kijken en je hiermee te helpen. Vraag gewoon even rond wie er vaart met een 5e lijns kite en die zullen je vast kunnen helpen. Op de site van FONE kun je overgens van de M6 ook gewoon de volledige handleiding downloaden. Dat zal ook een hele hoop al schelen. Als je het niet vindt moet je maar even een PB sturen.

Maargoed, vraag het gewoon eventjes op de kant want je kunt het beter fout doen en het door iemand laten corrigeren dan het fout doen en vervolgens een probleem hebben.
Taco.

Antwoord #5 Mei 23, 2007, 13:19:47
edit2Rapporteer  
Inderdaad depowerstrap aantrekken. Sommige mensen vinden het prettig om de bar op de knoop te varen (helemaal aan het eind). Het is maar wat je prettig vindt. Ik vaar eigenlijk altijd met de bar halverwege.

Als je het gevoel hebt dat de bar op de knoop te ver weg staat, dan moet je het stuk tussen de chickenloop en depowerstrap inkorten. F-one kennende is dit waarschijnlijk aan de lange kant... terwijl die fransen ook niet zo heel lang zijn (grinnik_kitesmiley)
wouterb

Antwoord #6 Mei 23, 2007, 14:11:40
edit2Rapporteer  
Depowerkoord in korten gaat slecht. Ik heb een kortere zelfgemaakt.
sjeq:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=19831.0
xav

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 23, 2007, 16:18:06
edit2Rapporteer  
ik heb eigenlijk hetzelfde met een waroo, ik kan bijna nooit echt relaxed staan omdat ik de bar bijna altijd van me af moet hebben. depoweren kan, maar dan wordt je kite slomer. maar is er niet een andere oplossing?
jaapd

Antwoord #8 Mei 23, 2007, 16:31:49
edit2Rapporteer  
Ik vaar met de 2005 bar, die is volgens mij bijna hetzelfde.

De depowerstrap gebruik ik niet om te depoweren maar om de barpositie in te stellen. De bar zit snel te ver weg dus ik heb hem helemaal gedepowered, altijd. Hiermee vaar ik in de hele windrange die op de kite staat. En als het harder waait dan maak ik de 5e lijn iets korter.

Zolang je niks met unhooked doet dan is het niet nodig om je 5e aan een leash te doen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.