maat kite, board etc.

nickk

Geen avatar

Juni 12, 2007, 03:58:23
edit2Rapporteer  
Hoi,
Dit is weer zo een lekker standaardtopic, maar voor mij toch van groot belang aangezien ik als arme beginner geen stuff wil kopen waardat ik later niets aan blijk te hebben.
Mijn eerste vraag is, wat voor soort kite is het beste om mee te beginnen; een bow of een C?
Welke maten zou ik beide moeten kiezen voor mijn gewicht van 85kg en een lengte van 1.90?
Welk maatje board zou ik kiezen? Ik had zelf rond de 135 in gedachten, maar jullie zullen er vast wel meer van weten:).
Welke kites zijn nu geschikt voor beginners, maar ook voor lichtgevorderden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Peterkiter

Antwoord #1 Juni 12, 2007, 04:57:36
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie er zijn al zoveel topics over dit onderwerp geweest. Verder kan je als je beetje goed zoek verschil tussen een bow en een c - shape met voor- en nadelen ook wel vinden.

Als je 1 kite koopt zou ik een 12 meter bow doen, omdat windbereik groter is. kan je altijd nog een kleinere maat erbij kopen

C shape kan je beste een 14 m kopen en daarna een 10 of 9 m2 erbij

Boardje rond de 1.35 lijkt me goed breedte zou ik 38 of 39 cm doen.
martijn

Antwoord #2 Juni 12, 2007, 21:23:20
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=search
Merc
Gast
Antwoord #3 Juni 12, 2007, 21:33:46
edit2Rapporteer  
Idereen is vast bereid je te willen helpen, maar kijk eerst ff in de andere beginners topics.

lees en huiver
nickk

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 13, 2007, 03:27:49
edit2Rapporteer  
Ik heb alles doorgelezen, alvast bedankt voor bovenstaande reacties (grinnik_kitesmiley). Ik zit zelf te denken aan een Cabrinha Element of een CO2 uit 2005/2006 14meter; zit ik hiermee ongeveer in de goede klasse/richting? Een andere optie is een North Vegas 05 14meter, deze is echter wel wat duurder over het algemeen. Als laatste optie had ik ook nog een Cabrinha revolver 14meter gezien, maar is dit wel een beginnerskite?
Zou ik ook wat kunnen met een Cabrinha CO2 12 meter?
Als laatste, een Naish Torch uit 2005 14meter, is dat ook nog geschikt?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.