torch3 of boxer sle

naish rider
Gast
Mei 31, 2007, 23:42:03
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu met naish torch2 kites.

Ik wil nieuwe 2007 kites gaan kopen ik zit alleen te twijfelen tussen torch2 en boxer sle
heeft hier al iemand met boxer sle gevaren
zo ja wat is het winberijk van 12m2 boxer sle voor iemand van 80 kilo?
welke kite heeft meer big air torch of boxer
hoe is boxer sle met herstarten uit water?
gaat kiteloopen goed met boxer?
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #1 Mei 31, 2007, 23:44:17
edit2Rapporteer  
boxer sle is meer voor beginners.
als je wil loopen moet je 'n torch hebben.
slingshot {Thomas}

Antwoord #2 Juni 01, 2007, 00:17:33
edit2Rapporteer  
ik zeg neem een torch wat heb je nou aan een sle, je hebt veel meer voordellen met een torch dan een sle. meer hoef denk niet te zeggen??
VincentC

Antwoord #3 Juni 01, 2007, 00:19:34
edit2Rapporteer  
Torch3 nemen, 100% zeker.
KiteDemon

Antwoord #4 Juni 01, 2007, 01:16:52
edit2Rapporteer  
Boxer en Torch zijn wel totaal verschillende kites, dus zijn echt niet met elkaar te vergelijken.

Beide kites hebben hun voor- en nadelen. Het is maar waar je deze voor gebruikt en wat je niveau is.
Ik vaar zelf C en SLE, en gebruik beide kites voor verschillende condities.
Het vergt ook 2 totaal verschillende manieren van rijden, dus aanpassing van de rider. Dat laaste daar hebben vele geen zin in, en oordelen dus ook vaak uit onwetendheid zonder een kite ook echt te beheersen.

Als je echt technische tricks op niveau wil dan is de Torch de kite. Heb je dat niveau niet dan ben je beter af met een Raven.

Een SLE komt het best tot zijn recht in kleinere maten.....dus als het echt poeierd met vlagerige wind. Ook de cracks trekken dan niet zo veel meer uit de kast met hun C vanwege de condities, dus ben je nog niet op niveau dan heb je aan een SLE veel meer. In heftige condities is het survival met een C, maar met een SLE gecontroleerde fun.

Wat big air betreft heeft een SLE meer hangtime, maar springt er pas boven uit als de C op het eind van de depower zit, en je met de SLE nog gecontroleerd door kunt varen......big air gaat dan echt nergens meer over, maar is dan meer hanggliding geworden.

.....en waarom nou elke keer weer van die loze reacties van figuren die dus echt niet weten waar ze over lullen?! ThumpDown
slufterhufters.com

Antwoord #5 Juni 01, 2007, 01:35:23
edit2Rapporteer  
Helemaal gelijk Fer..

Ga je voor een 12m dan kan je beter een Torch III 12m nemen.

naish rider
Gast
Antwoord #6 Juni 01, 2007, 01:59:43
edit2Rapporteer  
en het windberijk is dat van de sle veel groter?
slufterhufters.com

Antwoord #7 Juni 01, 2007, 02:27:27
edit2Rapporteer  
Ik vaar met mijn 80kilo en de 12m Torch III vanaf dikke 4 tot hele dikke 6bf
KiteDemon

Antwoord #8 Juni 01, 2007, 02:28:56
edit2Rapporteer  
Yep, vooral de sweetspot is ook groter. Dat is het design gewoon eigen.
Maar het blijft persoonlijk waar je voor kiest.
Zelf ga ik voor boven de 10 m2 voor een C. Dat is tot ongeveer 23 knopen. Vanaf 25 knopen wanneer de wind dan al aardig vlagerig begint te worden hou ik het bij SLE, dus beneden de 10 m2. Maar heb ook met een 2007 Waroo 11 gevaren en moet zeggen dat die ook helemaal niet verkeerd is.
kitaholic

Antwoord #9 Juni 01, 2007, 03:43:17
edit2Rapporteer  
Fer heeft wel gelijk denk ik. Toch is de boxer ook in de 12 een prima kite die je veel plezier zal geven.

Ik voer de 12 vanaf 11 knopen met een nobile EXT XXL en vanaf 13 knopen met een 666 132x40 en weeg ook 80 kilo. Op de kite kan je veel verstellen en je kan hem lang doorvaren, weet niet precies hoe lang want ik ga boven de 16 knopen liever met de 9 varen. In vlagerig weer kan je met de 2:1 zeker lang doorvaren maar vaart minder relaxed. Hij blijft erg lang stabiel.

Springen gaat prima, heb aardig wat airtime met de 12 gehad. Maar kan me voorstellen dat een torch ook goed gaat, heb ik nooit mee gevaren dus kan niet vergelijken.

Je hoeft maar naar de kite te kijken en hij vliegt al uit het water. In licht weer kan je beter de twee stuurlijnen aantrekken zodat hij horizontaal het water uit komt, dan een stuurlijk loslaten en hij schiet omhoog. Niet aan te raden met veel wind uiteraard.....

Loopen gaat wel maar hij heeft een aardige actieradius (kan ook zijn omdat ik hiet nog maar net mee begin met dat soort dingen)

Ik zou er wel de best bar upgrade opzetten zodat je een verschuifbare stopper hebt, vaart relaxter.

succes er mee!
martijn

Antwoord #10 Juni 01, 2007, 03:55:53
edit2Rapporteer  
ik heb gelest met de boxer 9m, dit was mn eerste kite, dus ik kan er niet veel over zeggen. vond hem wel lekker opzich.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.