Goede beginnerskite?

KiteMelvin

Geen avatar

Mei 30, 2007, 21:25:11
edit2Rapporteer  
Ik wil graag beginnen met kitesurfen na de cursussen.
Nu heb ik een kite op ut oog.
Het is de RRD ZH 13m2 bouwjaar 2006, compleet met alles voor 250EU.
Ik weeg zelf rond de 70 kg.

Is dit een goede kite om mee te beginnen?
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #1 Mei 30, 2007, 21:29:24
edit2Rapporteer  
belangrijk is dat je m goed kan depoweren.
nou weet ik alleen niet of dat bij deze zo is.
waarom wil je speciaal deze?
leuke naam trouwens!!
KiteMelvin

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 30, 2007, 21:39:21
edit2Rapporteer  
Kan deze 2e handse kopen. HEb niet echt een voorkeur, wil gewoon een goede kite om mee te beginnen..? Misschien nog tips?
jaapd

Antwoord #3 Mei 30, 2007, 21:45:59
edit2Rapporteer  
Voor die prijs vind je niks beters. Ik heb zelf ook een 2006 RRD en dat bevalt goed.
Nederland-kitenl
Gast
Antwoord #4 Mei 30, 2007, 22:32:24
edit2Rapporteer  
Voor die prijs vind je niks beters. Ik heb zelf ook een 2006 RRD en dat bevalt goed.

uhum check dan maar eens mijn website en nog nieuw ook FTW Wink
Nederland-kitenl
Gast
Antwoord #5 Mei 30, 2007, 22:35:39
edit2Rapporteer  
Fluid Torque (Bow Kite)
Dikke vette de-power en kan je echt mee beulen zelf midden in t windvenster opgooien is geen probleem Smiley

met een fototje erbij

Complete kite koop je voor 549,99 incl bow bar en lijnen en al die dingen
is mssn iets meer maar heb je wel 2007 Smiley

Myzrael
Gast
Antwoord #6 Mei 30, 2007, 22:39:07
edit2Rapporteer  
Geinige foto's man! Lekkere jump
Nederland-kitenl
Gast
Antwoord #7 Mei 30, 2007, 22:44:02
edit2Rapporteer  
Geinige foto's man! Lekkere jump

ThnQ is een nieuw kitemerk uit australie
#RemcO#

Antwoord #8 Mei 31, 2007, 00:36:13
edit2Rapporteer  
JONGENS? is dit wel zo verstandig om aan een beginner te late zien?? Ik denk persoonlijk van niet weet je.. kij hard insturen is geen probleem.. dalijk probeert hij het. en dan hang tie bovenin een flat??!!!!!!!!
Lex

Antwoord #9 Mei 31, 2007, 00:38:33
edit2Rapporteer  
klinkt ook zeer slim..."midden in het windvenster opgooien is geen probleem"  loser loser
Jarno

Geen avatar

Antwoord #10 Mei 31, 2007, 01:27:40
edit2Rapporteer  
terug op topic

ik vaar de 10m2 (nu ff niet, is wat kapot)

Goede kite, goede kwaliteit! Ook een erg goede service bij RRD in italie..

maar:
safety is niet erg relaxed en dat is voor een beginner wel belangrijk

depower is zeker wel goed (haalt het niet bij een bow), ook door de rits die in het midden zit heb je een groter windbereik, maar daarbij komt ook weer dat hij een beetje gaat wiebelen in de lucht en da tmoet je van te voren openen of dichtdoen

de snelheid is behoorlijk, hij vergeeft je niet snel, maar stuurt snel en direct.

Mijn advies:
qua prijs zit het niet slecht, rrd is ook goed, maar de ZH is geen echte beginners kite.. kijk ff verder.

(ow: en de ZH is 2005...)

Myzrael
Gast
Antwoord #11 Mei 31, 2007, 05:21:53
edit2Rapporteer  
JONGENS? is dit wel zo verstandig om aan een beginner te late zien?? Ik denk persoonlijk van niet weet je.. kij hard insturen is geen probleem.. dalijk probeert hij het. en dan hang tie bovenin een flat??!!!!!!!!

Zucht........en iedereen die een foto van een autorace ziet crashed zijn auto de volgende dag met 230km/h tegen een paal. Kom op zeg, mensen bezitten ook hersenenen. Stomme overdreven gedoe ook af en toe. Het is mij nog nooit per ongeluk gelukt om zo hoog te jumpen. Heck....zelfs expres vind ik zo'n hoge sprong moeilijk. Als ik elke keer dat mensen op dit forum hadden gezegd dat het fout af kon lopen, in een flat gebouw had gehangen had ik nu een abbonement op de traumahelicopter.
 schater
Deze jongen gaat gewoon lekker rustig zijn kite testen binnenkort en daar gewoon veilig mee kiten. Hij neemt ook in zijn post netjes les dus doe toch relaxt  ThumpsUp
KiteMelvin

Geen avatar

Antwoord #12 Mei 31, 2007, 05:45:45
edit2Rapporteer  
Allemaal bedankt voor de reacties  Smiley. Heb hem inmiddels gekocht en ga na de lessen gewoon lekker proberen   (tong_kitesmiley).
Jarno

Geen avatar

Antwoord #13 Mei 31, 2007, 06:20:24
edit2Rapporteer  
Allemaal bedankt voor de reacties  Smiley. Heb hem inmiddels gekocht en ga na de lessen gewoon lekker proberen   (tong_kitesmiley).

lol de enige positieve reactie die je hebt gehad is er een van jaapd en die zegt alleen maar dat het voor die prijs een geode kite is, waar hij helemala gelijk in heeft, maar dat geeft geen antwoord op jouw vraag of het een goede beginners kite is...

naja veel plezier ermee ;-)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.