pad dillema: wat zouden jullie doen?

kitepower07

Berichten: 265
Juni 20, 2007, 03:19:08
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik zit met een dillema.......
Laatst heb ik tijdens een harde landing een insert uit me board gescheurd waarbij ook me gloednieuwe LF pad het loodje (tenminste zo goed als) heeft gelegd. Gelukkig is het board garantie en krijg ik deze week een nieuwe  Joepie

Maaaaaar... de pads... wie met de LF pads heeft gevaren weet ook wel dat je daarna niet meer anders wil.
Probleem is nu dat van 1 pad beide bevestigingspunten zijn uitgescheurd, en er een scheur in de onderkant zit. Heb al contact gehad met de shop, maar die levert geen losse pads. Het zou er dus op neer komen dat ik weer 130 euro kwijt zou zijn voor zo'n setje, en hier heb ik dus geen zin in.

Ik zit er dus aan te denken om de pads gewoon op me (Nieuwe!!) boardje te lijmen om zo toch me oude setje te kunnen gebruiken. Alleen.... is dit niet zonde? En wat nou als ik ze erweer af wil halen? verkl**t ik zo mijn boardje?

graag jullie visie (hangloose_kitesmiley)  alvast bedankt
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #1 Juni 20, 2007, 03:24:00
edit2Rapporteer  
Misschien kun je die pads op een stuk plaatmateriaal (kunststof) lijmen, dat sterk genoeg is om aan je inserts te schroeven. Zou zo gauw niet weten welk materiaal....
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #2 Juni 20, 2007, 06:28:02
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik zit met een dillema.......
Laatst heb ik tijdens een harde landing een insert uit me board gescheurd waarbij ook me gloednieuwe LF pad het loodje (tenminste zo goed als) heeft gelegd. Gelukkig is het board garantie en krijg ik deze week een nieuwe Joepie

Maaaaaar... de pads... wie met de LF pads heeft gevaren weet ook wel dat je daarna niet meer anders wil.
Probleem is nu dat van 1 pad beide bevestigingspunten zijn uitgescheurd, en er een scheur in de onderkant zit. Heb al contact gehad met de shop, maar die levert geen losse pads. Het zou er dus op neer komen dat ik weer 130 euro kwijt zou zijn voor zo'n setje, en hier heb ik dus geen zin in.

Ik zit er dus aan te denken om de pads gewoon op me (Nieuwe!!) boardje te lijmen om zo toch me oude setje te kunnen gebruiken. Alleen.... is dit niet zonde? En wat nou als ik ze erweer af wil halen? verkl**t ik zo mijn boardje?

graag jullie visie (hangloose_kitesmiley) alvast bedankt

Heb precies hetzelfde probleem gehad, bij mij is alleen de insert niet eruit geschoten maar is het bevestigingspunt 'gebroken' / 'gescheurd'. Heb ze bij Xwatersport gekocht, ff mailtje gestuurd en krijg morgen nieuwe pads via de post (moet de oude weer opsturen). Top service dus van Xwatersport!  ThumpsUp
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #3 Juni 20, 2007, 15:17:06
edit2Rapporteer  
Ik zou ze gewoon zelf verstevigen. Ik heb het preventief met mijn LF pads gedaan. Het materiaal waarvan de plate is gemaakt is vikureen. Bij mij schoot er al ene scheur in toen ik het een beetje boog terwijl ze net nieuw waren. Heb nu met di-chloor (een lijmsoort wat het materiaal een beetje doet op;ossen en aan ekaar smelten zegmaar) een stukje van 3mm vikureen er bovenop geplakt. De schroeven zijn nu veel beter vast te draaien in het board en de pads scheuren hopelijk niet meer uit. Ga niet dikker dan 3mm, anders krijg je nooit meer je schroefjes erin.
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #4 Juni 20, 2007, 21:39:36
edit2Rapporteer  
oké mensen thnx voor de reacties!

cozmo: dat vikureen.... waar kun je dat krijgen? gewoon bij de klusshops?

en what about een stukje Aluminium? Ik heb wel een paar handige maten, dus zou ik ook de onderste laag van de pad (het witte deel) eraf kunnen slopen en deze vervangen door een Aluminium plaat?
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #5 Juni 22, 2007, 00:59:04
edit2Rapporteer  
??
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #6 Juni 22, 2007, 01:11:48
edit2Rapporteer  
Ik haal het gewoon bij mijn studie vandaan. Ik zou zeggen google even of vraag een beetje rond bij de plaatselijke bouwmarkten. Alu plaat krast volgens mij weer heel snel op je board, of je moet op de alu plaat weer een stukje rubber plakken.
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #7 Juni 22, 2007, 02:30:41
edit2Rapporteer  
Ik zou ze gewoon zelf verstevigen. Ik heb het preventief met mijn LF pads gedaan. Het materiaal waarvan de plate is gemaakt is vikureen. Bij mij schoot er al ene scheur in toen ik het een beetje boog terwijl ze net nieuw waren. Heb nu met di-chloor (een lijmsoort wat het materiaal een beetje doet op;ossen en aan ekaar smelten zegmaar) een stukje van 3mm vikureen er bovenop geplakt. De schroeven zijn nu veel beter vast te draaien in het board en de pads scheuren hopelijk niet meer uit. Ga niet dikker dan 3mm, anders krijg je nooit meer je schroefjes erin.

Maar hoe haal je je pads er nu af als je op reis gaat naar het buitenland bv. (kite in boardbag etc)? Krijg je ze er dan nog wel makkelijk af?
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #8 Juni 22, 2007, 13:08:30
edit2Rapporteer  
Ik plak ze toch niet vast? Ik plak er alleen een stukje plastic extra op de bovenkant waar die schroefjes door de pad heen gaan. Je kan ze dus nog altijd zoals gewoonlijk eraf halen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.