nieuw board

remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Juni 23, 2007, 02:20:42
edit2Rapporteer  
ben op zoek naar een nieuw board heb al wat informatie weet waar ik uit wil kiezen dat zijn de volgende boards nobile 555, naish haze ,north jamie,north cesar ,f-one trax of f-one demon 2006   heb slechte knieen ben redelijk beginner maar ben ook op zoek naar een board met goede low en high end vaar op ijselmeer weeg 86 wat is jullie advie met merk en maat
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #1 Juni 23, 2007, 02:44:35
edit2Rapporteer  
131 * 38 ofzo iets meer of minder is ook goed  ThumpsUp

probeer die range op te gaan  Joepie
storm

Berichten: 349
Antwoord #2 Juni 23, 2007, 02:49:02
edit2Rapporteer  
naish sol staat er niet bij, maar schijnt heerlijke flex te hebben. goed voor je knieen, en iedereen die er op vaart is rete enthousiast
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #3 Juni 23, 2007, 03:03:27
edit2Rapporteer  
veel flex schijnt minder lekker te poppen dat wel.,
das ook de reden dat we die van ons wat stijfer hebben gemaakt
remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Juni 23, 2007, 03:17:12
edit2Rapporteer  
heb van sommigge mensen gehoort dat de sol 07 voor het mooie iets te veel flex heeft
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Juni 23, 2007, 03:53:04
edit2Rapporteer  
veel flex schijnt minder lekker te poppen dat wel.,
das ook de reden dat we die van ons wat stijfer hebben gemaakt
het gaat in dit geval dus om iemand met wat mindere "kwaliteit" knieën die om een goed advies vraagt en dan ga jij dus ff een opmerking plaatsen over een "stijfer board"....   (sealedlips_kitesmiley)
Ik had al een beetje een mening gevormd over dat "3e gebeuren" en jouw reactie bevestigd dat weer eens  ThumpDown
on-topic: Remco probeer eens contact op te nemen met "flygirl" . Zij heeft ook last van haar knieën en kan je geheid een goed ( wat minder commercieëel advies) geven.
IJsselmeer is over het algemeen behoorlijk choppy / korte golfjes. Ietsie meer flex is dan in geval van zwakke knieën erg prettig.

3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #6 Juni 23, 2007, 03:56:05
edit2Rapporteer  
veel flex schijnt minder lekker te poppen dat wel.,
das ook de reden dat we die van ons wat stijfer hebben gemaakt
het gaat in dit geval dus om iemand met wat mindere "kwaliteit" knieën die om een goed advies vraagt en dan ga jij dus ff een opmerking plaatsen over een "stijfer board".... (sealedlips_kitesmiley)
Ik had al een beetje een mening gevormd over dat "3e gebeuren" en jouw reactie bevestigd dat weer eens ThumpDown
on-topic: Remco probeer eens contact op te nemen met "flygirl" . Zij heeft ook last van haar knieën en kan je geheid een goed ( wat minder commercieëel advies) geven.


Dude als hij zegt ik wil veel flex geef ik hem dat je maakt zelf een oordeel Smiley

Want bij 3e kan je je eigne board ook laten maken dus niet te snel oordelen eerst ff site bekijken hea
om ff duidelijk te zijn.

We gebruikten 500 gram fiber glas en we zijn naar 700 gram gedaan met daarover een Top laag van carbon. core van canadian maplehout 
ik heb ook nog gewoon 500 gram boardje dus idefixe je hebt helaas geen gelijk Smiley
ik zeg alleen dat teveel flex ook niet goed is maja dat is alles waar Te voor staat.

Zelf misschien ook eens testen. dan pakken we een 500gram en een 700 gram dan zal je het verschil zelf kunnen aanvaarden

mvg

gilion
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #7 Juni 23, 2007, 14:52:27
edit2Rapporteer  
Check eens de spleene rip 134 of 138. Met jouw gewicht is die 138 zo gek nog niet. Heeft een enorme windrange. Boards hebben redelijk zachte pads en flex is ook goed. Heb zelf de Session maar voor choppy omstandigheden is de rip beter.
Succes met je keuze.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #8 Juni 23, 2007, 16:32:57
edit2Rapporteer  
Zo denk ik er ook over.


Check eens de spleene rip 134 of 138. Met jouw gewicht is die 138 zo gek nog niet. Heeft een enorme windrange. Boards hebben redelijk zachte pads en flex is ook goed. Heb zelf de Session maar voor choppy omstandigheden is de rip beter.
Succes met je keuze.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #9 Juni 23, 2007, 18:30:42
edit2Rapporteer  

on-topic: Remco probeer eens contact op te nemen met "flygirl" . Zij heeft ook last van haar knieën en kan je geheid een goed ( wat minder commercieëel advies) geven.
IJsselmeer is over het algemeen behoorlijk choppy / korte golfjes. Ietsie meer flex is dan in geval van zwakke knieën erg prettig.
Flygirl is op dit moment op vakantie maar ik heb ook de overstap gemaakt van een 555 nobile (135x40) board naar de 135x41 Trax van F-one. Ik weeg 90 kg en vaar veel op plekken rond het IJsselmeer.. Beiden boards zijn zeer goed maar er zit ook weer erg veel verschil in de shape van het board.. Ik vond de 555 iets meer low-end hebben en iets makkelijker hoogte lopen maar de Trax voelt weer veel losser aan en kun je lekker mee door bochten carven en je board goed aankanten voor een sprong..Ook vind ik de Trax makkelijker (nog makkelijker) te varen in chop.. Ook bij 30+ knp is hij goed te houden.. Ik weet dat de print van een board niet bepalend is voor het vaargedrag maar ik vind de print van de TRAX wel erg  Joepie Joepie

Nadeel van de 555 vond ik dat hij de neiging had om met de neus naar beneden te deuken.. Dus bij het op wind varen, tegen korte golfjes in, en direct na het landen van een sprong werd je nog wel eens beloont met een "facechrash" Het is wel een stijlvolle trick maar je moet hem niet te vaak doen  (grinnik_kitesmiley)

Als je er nog niet helemaal zeker van bent wat het gaat worden dan kun je ook altijd een omruilgarantie afspreken met de Shop. Ik wist het ook niet helemaal zeker en mocht mijn board gewoon binnen 2 weken inruilen voor ander board (mits onbeschadigd natuurlijk)

Van de andere boards kan ik alleen maar zeggen wat er uit de testen naar voren komt:
* Demon 2006 min punten zijn low-end en hoogte lopen
* Jamie ... is eigenlijk de Cesar maar dan voor rijders onder de 75 kg en de Cesar is voor jouw knieen geen optie  omdat hij heel hard en stijl is  schater
Ik denk dat de Naish HAZE en de Spleene RIP ook goede alternatieven zijn  ThumpsUp
Succes met je keuze  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.