hoogtelopen met een north sumo 155

WaZuP

Antwoord #25 Juni 18, 2007, 17:13:50
edit2Rapporteer  
die kites moet je heel snel v liegen, dus asls jij constant veel aankant krijgt je sle geen windsnelheid en dus geen power,

in het onderste berijk krijg je de power in die kites door te depoweren en een hge vlieg snelheid te houden
*Maximus*

Antwoord #26 Juni 18, 2007, 21:50:52
edit2Rapporteer  
maar een te groot board heb je niet, want ik had eerst een brunotti master 153x39 en daar liep ik perfect hoogte mee en nu net een nieuwe brunotti pro x gekocht en het hoogte lopen gaat nog heel erg lastig. maar het nadeel van zo groot board is dat je niet zo veel bewegings vrijheid hebt, met een kleiner board kan je veel makkelijker draaien enzo. spreek uit ervaring.

suc6 ermee
gr. max
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #27 Juni 24, 2007, 18:32:57
edit2Rapporteer  
gasten, ik heb de tips gisteren (zaterdagochtend, 4-5 Bft) in de praktijk kunnen brengen, en het werkte allemaal: kite hoog tussen de vlagen door en bij vlagen kite juist laag en hard kanten. Dat laatste vooral op 5cm water langs het strand WAT IS DAT GAAF en dan ga je bijna tegen de wind in.
Ik had de shockwave 16 vanwege de harde vlagen wat extra depower mee gegeven door pigtails te zetten bij de aanhechting van de stuurlijnen bij de depowerstrap, 5 cm extra daar, en de powerlines aan het "derde knoopje" te zetten (eigenlijk het bevestigingsknoopje van het standaard pigtailtje aan de kite). Hiermee heb ik (iig voor mijn gevoel) de Dreaded Poo Position kunnen voorkomen.
Ik wil jullie van harte bedanken voor de tips en adviezen want het is echt retegaaf om vol heen en weer te knallen. Nu op naar de tricks!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #28 Juni 24, 2007, 19:09:51
edit2Rapporteer  
Goed bezig zeg ik  ThumpsUp
Matjas the scissor-kid

Antwoord #29 Juni 25, 2007, 20:59:01
edit2Rapporteer  
Heey, vet dat het je nu wel lukt...Ik ben er ook nog steeds mee aan het kloten..

Ik weet niet of je deze filmpjes al kent:
http://www.kitefilm.com/video/going-upwind-part1.wmv
http://www.kitefilm.com/video/going_upwind_part2.wmv

Hun tips zijn: zachter varen, voorste arm los, druk op achterste voet,  kite laag...Ook geven ze aan dat je goed gepowerd moet staan...dus geen gesinus  ThumpsUp ThumpsUp

Suc6
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #30 Juni 25, 2007, 21:13:58
edit2Rapporteer  
hee bedankt, dat kite laag/hoog dat verschilt per omstandigheid, ik heb het idee dat je 'm laag kan zetten als je al keihard gaat en er niet te veel chop is, anders maar beter wat hoger zetten en langzaam varen. Op die progression DVD zie je die gast heel hard achterover hangen, kite juist vrij hoog en dan gaat 'ie als een jekko upwind. Het werkt allemaal, ook wat er hier gezegd wordt en het is goed om het allemaal te proberen, dan merk je vanzelf wanneer je de goeie hebt.
mzzl El R.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.