relaunchen cabrinha nitro met recon 1

samurai

Juli 05, 2007, 18:45:13
edit2Rapporteer  
zoals het topic titel al aangeeft heb ik een vraag met betrekking tot het relaunchen van een cabrinah Nitro met recon 1 bar (4 lijns)

Deze kite vaar ik inmiddels een jaar, is ook mn 1e kite. In het begin bleef ik gewoon kiten waar het ondiep was, omdat ik geregeld viel.
De laatste 4 maanden gaat het (in mijn ogen) goed. Ik loop hoogte, beetje springen en dus ook het diepere gedeelte in (waar je niet meer kan staan).

Laatst sprong ik dus, ging hoger als normaal, hier schrok ik van, en raakte weer te water en ook raakte ik tegelijkertijd de controle over mn kite kwijt, en deze ging ook te water.

Normaal gesproken niet zo erg, want ik doe een paar flinke stappen dat de kite op zn rug komt te liggen, trek aan een stuurlijn, en voila hij gaat weer. Echter was nu het probleem dat ik niet kon staan.

Ik moest zwemmen als een gek om de kite op zn rug te krijgen, uiteindelijk zo hard gezwommen dat ik weer kon lopen.

NU DUS DE VRAAG: Is er geen makkelijkere manier om de kite te herstarten? Alvast bedankt
torchjelle

Antwoord #1 Juli 05, 2007, 19:25:30
edit2Rapporteer  
een 5 lijns bar kopen
en bij het herstarten van je kite eerst aan de 5de lijn trekken komt de kite op z´n rug en kan je hem makkelijk omhoog struren
Lex

Antwoord #2 Juli 05, 2007, 19:28:27
edit2Rapporteer  
alstublieft:

http://www.youtube.com/watch?v=rIHpoYRqWzs
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #3 Juli 05, 2007, 20:04:58
edit2Rapporteer  
5 lijns bar past normaal gesproken niet op een cabrinha volgens mij!
bij het recon 2 systeem is het zo dat als je aan 1 stuurlijn trekt dat de kite weer om zou moeten draaien en de lucht weer in moet gaan.
op zee werkt dit bij mij ook niet altijd.
wat ik doe is de kite uithaken, naar me toe trekken zo ver als ik kan, en dan zo snel mogelijk de bar voor me uit en dan heel snel meezwemmen. als het goed is en er staat voldoende wind rolt de kite meteen op ze rug! dat voorzichtig in het windvenster sturen en weer verder gaan!

veel succes ermee
Floris
kootsie

Antwoord #4 Juli 06, 2007, 03:43:31
edit2Rapporteer  
Recon gebruiken!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.