Ik houd geen "power" in mijn kite.

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #25 Juni 25, 2007, 02:03:32
edit2Rapporteer  
dat met die kitemaat is ook waar.. Ik heb de eerste 3 maanden echt te kleine kites gepakt.. voelt als een bak met wind.. en dan was het misschien 16 knopen en dan met een 11m (met 110 kg) das niet echt vooruitkomen.. vaar nu met een 13 met 18 knopen en dat gaat echt een heeeeeeeel stuk beter.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #26 Juni 25, 2007, 05:07:22
edit2Rapporteer  
Neem aan dat je nog niet met heel veel wind vaart...
Ik merkte bij mezelf dat ik hem in het begin te lafjes in stuurde, als de kite me het water uit had en ik begon te planeren was hij eigenlijk alweer uit het wind venster. dan moet je heel hard gaan sinussen om op gang te komen.

ik stuude hem in dit geval wat agresiever in, dat je al uit het water bent voordat je kite het windvenster weer uit is.
zodra ja gang heb (lees planeren) stuur dan je board upwind om ook spanning op je lijnen en dus snelheid te houden.

Succes




kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #27 Juni 25, 2007, 15:30:18
edit2Rapporteer  
waarschijnlijk sta je nog te veel in de "poep-houding" waardoor je niet genoeg spanning in je lijnen houdt, en daardoor krijgt de kite geen snelheid en heb je te weinig power (?)

zodra je op je plank staat moet je je bovenlichaam achterover hangen: hang met je volle gewicht op je trapeze en niet op je armen (schouders naar achteren, armen strekken, kont naar voren)

als je dat doet dan krijg je meer spanning in je lijnen en daardoor ook meer power.

ook moet je natuurlijk niet te ver downwind varen maar goed edgen en een halve wind of upwind koers aanhouden
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #28 Juni 25, 2007, 20:20:12
edit2Rapporteer  
als het goed is(als je les hebt genomen) wordt dit uitgelegd, bij mij was dit eerst precies het zelfde, ik trok de bar tege me aan etc... gewoon eerst richting de kant gaan, dan krijg je de beginsnelheid.
heronimo

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #29 Juni 25, 2007, 20:39:10
edit2Rapporteer  
Op je Avatar doe je het wel vrij aardig
b*e*r*t

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #30 Juli 04, 2007, 17:09:39
edit2Rapporteer  
Hey, ik zit met hetzelfde probleem. Als ik de kite van 2 uur naar 9 uur gooi, kom ik het water uit, dan ga ik een paar meter maar vervolgens gaat de kite weer omhoog en verliest hij de voortstuwende kracht.  Iemand misschien de verlossende tip voor deze beginner???
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #31 Juli 04, 2007, 17:17:52
edit2Rapporteer  
je moet niet naar 9, je moet ergens onder de 10:30/11:00 uitkomen, bij 9 heb je te weinig power. Lees even rustig alle reacties goed na op dit topic, er staat voor verschillende windsterkte beschreven hoe je het op moet lossen: zodra je staat snel oploeven, evt. bij weinig wind sinussen etc.
suc6!
b*e*r*t

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #32 Juli 04, 2007, 17:56:04
edit2Rapporteer  
hey thanx, ja er stond ook een hoop gezeur over wel vragen en niet vragen in dit topic :-)
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #33 Juli 04, 2007, 17:58:21
edit2Rapporteer  
9 uur is ook te laag, want dat staat de kite voor de helft in het water  schater

Maar iid gewoon je kite wat lager zetten: 10 uur. en dan aankanten
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #34 Juli 04, 2007, 19:13:51
edit2Rapporteer  
zo gauw je staat, achterover hangen, voorste been stekken en tenen van je voorste voet optillen. Dan loef je op en blijft de kite trekken doordat je (bijna) dwars op de lijnen vaart.


edit: enkele spelfouten aangepast (thnx El R.) (sealedlips_kitesmiley)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #35 Juli 04, 2007, 20:26:09
edit2Rapporteer  
9 uur is ook te laag, want dat staat de kite voor de helft in het water  schater

Maar iid gewoon je kite wat lager zetten: 10 uur. en dan aankanten
LOL, ga ik morgen gelijk proberen! snorkeltje op en gaan met die banaan.

Wouterb je spelling! snel verbeteren want Morres is nu ook moddereater!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #36 Juli 12, 2007, 00:16:52
edit2Rapporteer  
9 uur is ook te laag, want dat staat de kite voor de helft in het water schater

Maar iid gewoon je kite wat lager zetten: 10 uur. en dan aankanten
LOL, ga ik morgen gelijk proberen! snorkeltje op en gaan met die banaan.

Wouterb je spelling! snel verbeteren want Morres is nu ook moddereater!

harhar, ik ben niet gebrand op spelfouten, als mensen maar niet komen aanzetten met een breezerverhaal, vind ik het best, mijn d's en t's zuigen ook hard
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #37 Juli 12, 2007, 01:19:25
edit2Rapporteer  
Okay dude - just pulling your leg
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.