SS fuel 5th line dubieus

piede

Maart 14, 2008, 17:57:29
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu een half jaar met een Fuel '07, en doordat ik er te laat achterkwam dat mijn chickenloop 1 keer door de 5e lijn en het depowerkoort was gedraait, sleet de 5e lijn een stuk sneller. Dit doordat het geheel dat door de bar heen gaat (2maal een depowerkoord en 1 maal een 5e lijn) nu gedraaid er doorheen moest, en dat gaat ietwat stroever.

Nu blijkt dat bij slingshot de 5e lijn aan de onderkant bestaat uit een dunne lijn met een sterk omhulsel er omheen. Die dunne lijn werd gisteren dan ook zichtbaar bij mij, doordat het omhulsel nu helemaal doormidden was, en deze dunne lijn leek me wel zo sterk om zo nog even een week of wat mee door te kunnen varen.

Vandaag toch maar ff gecheckt hoe dat nou precies in elkaar zit en nu blijkt dat die binnenste dunne lijn alleen maar als 'verdikking' van het 'omhulsel' dient! Ik kon deze dunne lijn er namelijk zo uittrekken!

Nu vaar ik meestal met mijn safety net boven de chickenloop en niet aan de 5th. Maar als ik gisteren hem toch aan de 5th had gedaan, en ik had de bar los moeten laten, was mijn kite er vandoor gegaan.

Bij deze dus een waarschuwing voor als je 5th bijna doorgesleten is!!

(volgens mij is dit alleen een systeem dat SS hanteerd)
kitesurfkoning

Antwoord #1 Maart 14, 2008, 18:24:59
edit2Rapporteer  
Dat is toevallig !!!    Lips Sealed Bij mij gebeurde dit gisteren ook ik was op neeltje jans en wou een beetje naar achteren lopen ... dus trok ik aan mn 5e lijn een beetje .. en ineens had ik die wave granade in mijn handen !! ThumpDown
Wimt

Antwoord #2 Maart 18, 2008, 00:02:11
edit2Rapporteer  
Ja, leek wel doorgesneden, gesaboteerd. Je zit nu toch wel in Egypte neem ik aan, i.p.v. op deze ouwe lollen-site, zoals je zei. Je vriendin nog een mep gegeven?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.